چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اذعان مقام‌های آمریکایی در ناکارآمدی تحریم‌های ضد روسی

مقام‌های آمریکایی اذعان داشتند که تحریم‌های ضد روسی تحت رهبری ایالات متحده، اقتصاد مسکو را تحت تاثیر قرار نداده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، با افزایش عایدات انرژی و تقویت روبل، این مقام‌های آمریکایی همچنین تاکید کردند که تاثیر تحریم‌ها علیه مسکو هنوز احساس نشده است.

 

آمریکا، ناتو و متحدان اروپایی‌اش با وضع تحریم‌های اقتصادی غیرمنتظره‌ای علیه مسکو به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ واکنش نشان دادند.

 

روسیه در عرض دو هفته پس از حمله، به یکی از کشورهای جهان با بالاترین میزان تحریم‌ها تبدیل شد، اما پس از دوره‌های پی در پی مجازات‌ها، تحریم‌های انرژی و اخراج از سیستم بانکی سوئیفت، مسکو از صادرات سوخت‌های فسیلی خود سود بی‌سابقه‌ای به دست آورده و روبل این کشور نیز در برابر دلار به همان اندازه قوی است و نرخ تورم روسیه نیز کاهش یافته است.

 

شبکه خبری سی.ان.ان همچنین از قول یکی از مقام‌های آمریکایی اضافه کرد: ما انتظار داریم که مسائلی چون سوئیفت و تمامی تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه در نهایت اقتصاد این کشور را تضعیف کند. واشنگتن امیدوار است که با این تحریم‌ها، اقتصاد روسیه رو به زوال برود.

 

در این میان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در جریان نشست اقتصادی اخیر خود اعلام کرده بود که حمله رعدآسای اقتصادی غرب علیه مسکو شکست خورده است.

 

مقام‌های آمریکایی با وجود این شکست واضح گفته‌اند که انتظار دارند ببینند اقتصاد روسیه تا اواسط ۲۰۲۳ سقوط می‌کند. کمبود مواد خام خارجی و مولفه‌های دیگر تا آن زمان مشخص می‌شود و آمریکا همواره این تحریم‌ها را یک بازی طولانی مدت می‌بیند.(حتما قرار نیست به این‌ که چه بر سر مردم اوکراین و جهان در این مدت خواهد آمد فکری شود)

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مارس ۲۰۲۲ مدعی شده بود که تحریم‌ها باعث افول اقتصاد روسیه شده است.

 

در این میان، اما اروپا بابت وضع تحریم‌هایی علیه روسیه خودش دچار آسیب‌ها و ضرر اقتصادی شده است. هزینه‌های سوخت در سراسر قاره اروپا افزایش داشته، نرخ تورم در اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود در تاریخ این بلوک رسیده و حتی در آلمان نیز که قدرتمندترین صنعت را در این اتحادیه دارد، بحران انرژی می‌تواند به صنایع این کشور لطمه بزند.

 

مقام‌های اروپایی نیز مانند همتایان آمریکایی خود تاکید کرده‌اند که در بازه‌ای طولانی مدت، این تحریم‌ها بر روسیه اثر می‌گذارد.

 

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی اخیر خود در پارلمان اروپا گفته بود: تحریم‌ها علیه روسیه ممکن است اثر سریعی نداشته باشد اما مانند رژیم برای کاهش وزن است و شما به یکباره چندین کیلو از وزن خود را از دست نمی‌دهید بلکه چندین هفته طول می‌کشد تا به نتیجه دلخواه برسید!

وخیم‌تر شدن بی آبی و خشکسالی بر اثر اقدام‌‌های رژیم ولایی

روزنامه خراسان، یکم شهریورماه ۱۴۰۱ می‌نویسد: “سرجمع آمارها در گزارش ابتدای امسال وزارت نیرو نشان می‌دهد ۳۰۰ شهر بزرگ و کوچک کشور،  ۱۳ هزار روستای بالای۲۰ خانوار و ۱۵ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار، در تنش آبی هستند. تنش‌های آبی از غرب تا مرکز و شرق کشور را فراگرفته و بار دیگر صدها شهر و ... وخیم‌تر شدن بی آبی و خشکسالی بر اثر اقدام‌‌های رژیم ولایی

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, محیط زیست, مقاله

راشاتودی: اروپایی‌ها برای تحمل زمستان سخت به حمایت آمریکا دلخوش نباشند

کشورهای اروپای که بعنوان دوست و متحد نزدیک آمریکا شناخته می شوند و تاکنون در همراهی کاخ سفید در مخمصه جنگ‌های منطقه‌ای بخصوص افغانستان گرفتار بوده اند، امروز به حمایت آمریکا در تامین انرژی مورد نیاز برای تحمل زمستان سخت پیش رو، امید چندانی ندارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه

اعتراضات برعلیه گرانی و تورم، اتحادیه نیروی کار بخش مالی کره جنوبی را وارد فاز اعتصاب کرد

اتحادیه کارمندان و کارکنان بخش مالی کره جنوبی از روز جمعه ۱۶ سپتامبر در سراسر کره جنوبی وارد فاز اعتصاب شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, شرق آسیا, عدالت اجتماعی, کارگری, کره جنوبی

آفریقای جنوبی: طرح تحریم روسیه برای قاره آفریقا خطرناک است

سیریل رامافوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت که پیش نویس لایحه جدید در کنگره آمریکا که تحریم های جدید ضد روسیه را در ارتباط با فعالیت مسکو در آفریقا اعمال می کند، برای قاره ی ما خطرناک است.

ادامه

افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, تحریم, تحلیل, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, روسیه

مدارس انگلیس زیر فشار تورم بی‌سابقه/ پیش‌بینی تورم ۲۲ درصدی تا اوایل سال آینده میلادی

افزایش بی‌سابقه شاخص تورم و جهش افسارگسیخته هزینه‌ها در انگلیس مدارس این کشور را به حدی تحت شعاع قرار داده که برخی در ارائه خدمات اصلی با مشکل جدی مواجه هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, گزارش