تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

اخراج نیروهای آمریکایی از کشور تصمیمی حاکمیتی است

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که اخراج نیروهای آمریکایی از کشور تصمیمی حاکمیتی است و امکان عقب‌نشینی از آن وجود ندارد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری سانا، نمایندگان پارلمان عراق در کمیسیون امنیت و دفاع تاکید کردند که تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از کشور تصمیمی حاکمیتی است و از آن عقب‌نشینی نخواهد شد.

 

«کریم علیوی»، ‌عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، در مصاحبه با خبرگزاری سانا تاکید کرد که تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق هرگز قابل‌بازگشت نخواهد بود، زیرا تصمیمی حاکمیتی است که در چارچوب مصلحت کشور و حفظ حاکمیت آن اتخاذ شده و از مهم­ترین وظایف دولت آینده خواهد بود.

 

علیوی در ادامه افزود: ‌«قصد آمریکا برای استقرار سامانه­‌های پاتریوت در برخی از پایگاه­‌ها غیرقابل قبول است و هرگز چنین اقدامی را نخواهیم پذیرفت، این اقدام همچنین تعللی مطرود است، زیرا همه ملت عراق با تصمیم اخراج آخرین سرباز آمریکا از کشور همراه هستند».

 

پارلمان عراق ماه گذشته پس از جنایت آمریکا در ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرمانده حشدالشعبی با اکثریت مطلق آرا به قانون الزام دولت عراق برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در این کشور رای داد.

 

تصمیم بغداد برای افزایش همکاری نظامی با مسکو

 

رئیس ستاد ارتش عراق طی دیدار با سفیر مسکو در بغداد موضوع تقویت همکاری نظامی بین دو کشور را به دنبال تیرگی روابط بین بغداد و واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق با «ماکسیم ماکسیموف»، سفیر مسکو در بغداد دیدار و درباره تقویت همکاری نظامی دوجانبه پس از بحرانی شدن روابط با واشنگتن گفت‌وگو کرد.

 

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: «غانمی در ابتدای نشست از اقدام روسیه برای تجهیز نیروهای عراقی به مهمات و سلاح‌های مدرن و کارآمد که نقش مهمی در پیروزی در بسیاری از نبردها با گروه تروریستی داعش داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد».

 

دو طرف در این دیدار بر اهمیت ادامه حمایت از مرکز امنیتی چهارجانبه که متشکل از کشورهای عراق، روسیه، سوریه و ایران بوده و بغداد مقر آن است ، به دلیل اهمت فراوان این مرکز در تبادل اطلاعات و هماهنگی‌های لازم تأکید کردند.

 

سفیر روسیه در بغداد نیز از نقش و توان ارتش عراق در حفظ امنیت و ثبات منطقه و جهان از طریق ادامه مبارزه با بقایای گروه تروریستی داعش تقدیر کرد و رئیس ستاد ارتش را برای دیدار با «والری گراسیموف» همتای روس خود به مسکو دعوت کرد.

 

این نشست توجه رسانه‌های غربی را به خود معطوف کرد. خبرگزاری آسوشیتد پرس تأکید کرد که دیدار ماکسیموف و غانمی به دنبال بروز تنش‌ها بین بغداد و واشنگتن در زمینه همکاری نظامی در سایه ترور «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس و اصرار پارلمان عراق بر پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در خاک این کشور صورت گرفته است.

 

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام اطاعاتی نظامی بلند پایه عراق اعلام کرد که روسیه از جمله کشورهایی بوده که به دولت عراق برای جبران خسارت ناشی از قطع روابط با آمریکا کمک نظامی کرده است.

 

این مقام مسئول گفت: «عراق همچنان به هواپیماهای اطلاعاتی نیاز دارد و کشورهایی مانند روسیه و ایران برای حمایت از عراق و تجهیز این کشور به هواپیماهای اطلاعاتی اعلام آمادگی کرده‌اند».

 

یک مقام نظامی عراق چندی پیش به خبرگزاری آسوشیتدپرس تأکید کرد که دولت بغداد به نیروهایش دستور داده به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در هر عملیاتی کمک نکنند.

نوعثمانی‌گری یا عثمانیسم نو و اقتصاد سیاسی ترکیۀ معاصر

کمال اکویان، دبیرکل حزب کمونیست ترکیه، پس‌زمینۀ گسیل نیروهای نظامی ترکیه به لبنان و دعوی ترکیه نسبت به ذخیره‌های کانی خاور مدیترانه را توضیح می‌دهد:

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امارات, اندونزی, ایران, پاکستان, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, سومالی, عربستان سعودی, مالزی, مقاله, هندوستان

نیروهای ویژه ارتش ترکیه عازم ادلب شدند

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش ترکیه برای حفاظت از پستهای دیدبانی این کشور در منطقه کاهش در ادلب که اخیرا مورد حمله نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است، عازم سوریه شده اند.

ادامه

ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

خروج از ادلب، چالش مهم روابط آنکارا – مسکو

فتح معره النعمان، خان طومان و سراقب و تلاش برای کنترل کامل ادلب از سوی ارتش سوریه، ترکیه را در وضعیت دشواری قرار داده اما دولت اردوغان به جای گفت‌وگو، به دنبال تهدید و استفاده مداوم از ابزار نظامی است.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, مقاله

استفاده اسرائیل از پوشش هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران به مقصد دمشق به عنوان سپری

مسکو با انتقاد از عملکرد اسرائیل برای به خطر انداختن جان غیرنظامیان تاکید کرد خلبانان اسرائیلی عادت کرده‌اند از هواپیماهای غیرنظامی به عنوان سپر استفاده کنند.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه