خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

احتمال نشست سه‌جانبه رهبران چین، روسیه و کره‌شمالی پیش از دیدار اون با ترامپ

پایگاه اینترنتی پراودای روسیه گزارش داد که واسیلی گولونین خبرنگار روس مدعی شده که قرار است یک نشست سه جانبه میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ۹ ژوئن در بندر کینگ دائوی چین اتفاق بیفتد.

 

گولونین مدعی شده که این خبر را با استناد به اطلاعاتی که از سوی یک سازمان متعلق به مخالفان چینی در هنگ کنگ کسب کرده، اعلام می‌کند. این سازمان با عنوان «مرکز اطلاع رسانی جنبش حقوق بشر و دموکراسی در چین» معرفی شده است. با این حال منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

 

گفته شده که این دیدار قرار است به مناسبت برگزاری اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در تاریخ ۹ و ۱۰ ژوئن در بندر کینگ دائو صورت بگیرد. ولادیمیر پوتین نیز به این اجلاس دعوت شده است.

 

همزمان با دیدار لاوروف از کره‌شمالی؛

کره‌جنوبی خواستار نقش‌آفرینی روسیه در حل بحران شبه‌جزیره کره شد

 

به گزارش یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی امروز جمعه در بیانیه ای با تقدیر از اقدامات روسیه از این کشور خواست تا در برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره به نقش آفرینی های بیشتری بپردازد.

 

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی در این خصوص آمده است: امیدواریم روسیه به ایفای نقش سازنده تر و برقراری ارتباط راهبردی تری با ما مبادرت نماید.

 

این در حالیست که رسانه های کره جنوبی از دیدار روز گذشته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از کره شمالی همزمان با دیدار معاون وزیر خارجه روسیه از کره جنوبی خبر دادند.

 

لازم به ذکر است، لاوروف به دعوت «ری یونگ هو» همتای کره شمالی راهی این کشور شد و طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه قرار بود در جریان سفر خود درباره مسائل دوجانبه و همچنین اوضاع شبه‌جزیره کره رایزنی کند.

 

وی در بدو ورود به کره شمالی خواستار رفع مرحله‎ای تحریم‎های کره شمالی شد و تاکید کرد: مادامیکه تحریم‎ها رفع نشده، کره شمالی از برنامه هسته‎ای خود دست نخواهد کشید.

 

وزیر خارجه روسیه در سفر به کره شمالی با رهبر این کشور دیدار کرد

 

به گزارش ایتارتاس، یک منبع آگاه در هیأت دیپلماتیک روسیه، از دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داد.

 

این نخستین دیدار رسمی است که بین یک مقام روس و رهبر کره شمالی انجام می‌گیرد.

 

این درحالی است که لاورف امروز پنجشنبه در سفر به پیونگ‌یانگ، اعلام کرد: مسئله هسته‌ای شبه‌جزیره کره بدون رفع تحریم‌های کره شمالی ممکن نیست.

 

ترامپ مشارکت سران ژاپن و کره‌جنوبی در نشست با «اون» را رد کرد

 

به نقل از واشنگتن پُست، یک مقام آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مایل به همراهی دو متحد خود یعنی کره جنوبی و ژاپن در نشست سران واشنگتن و پیونگ یانگ در سنگاپور نیست.

 

بر اساس اعلام این مقام آگاه، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پیشتر آمادگی و تمایل خود را برای حضور در این نشست اعلام کرده بودند؛ اما از هفته گذشته دولت ترامپ به آن ها اعلام کرده است که دیدار ۱۲ ژوئن سران آمریکا و کره شمالی تنها با مشارکت ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار خواهد شد.

 

منبع آگاه در دولت آمریکا در این خصوص به روزنامه واشنگتن پُست گفته است: این رویداد از این رو به وقوع خواهد پیوست که ترامپ مدعی است از تجربه خوبی برای عقد توافق برخوردار است!

 

این در حالیست که پس از چالش در دیدار سران کره شمالی و آمریکا به دلیل تهدیدهای مکرر مقامات واشنگتن، ترامپ چندی پیش دیدار مذکور در تاریخ پیشین یعنی دوازدهم ماه جاری میلادی در سنگاپور را مورد تأئید قرار داد.

ایسنا، مهر

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی چین را ۶.۶ درصد اعلام کرد

ایالات متحده روز گذشته سه‌شنبه اعلام کرد که تهدید بر اعمال تعرفه‌های ۵۰ میلیارد دلاری هنوز پابرجا است و در صورتی که پکن به مسئله دزدی مالکیت معنوی شرکت‌های آمریکایی رسیدگی نکند، آن را اعمال خواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

چین اتهام آمریکا مبنی بر انتقال اجباری فناوری را رد کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین امروز دوشنبه، به بخش حل اختلاف مرکز تجارت جهانی اعلام کرد که اتهام ایالات متحده مبنی بر آن‌که پکن شرکت‌ها را در ازای تجارت با چین مجبور می‌کند که فناوری‌شان را به این کشور بدهند، سراسر بی‌اساس است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

سی ان ان: کره شمالی خواستار خروج نیروهای آمریکایی ازشبه جزیره کره است

شبکه تلویزیونی سی ان ان بااشاره به اینکه پس از کش و قوس های فراوان بر سر لغو و یاانجام ملاقات رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی، سرانجام انتظار می رود تا دیدار این دو در زمان مقرر صورت گیرد، گفت: پیونگ یانگ خواستار خروج نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, کره جنوبی, کره شمالی