نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

اتهام معاون سابق قوه قضاییه ایران؛ دریافت رشوه کلان و فراری‌دادن متهمان

محاکمه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه ایران به اتهام دریافت میلیاردها تومان رشوه و اعمال نفوذ در پرونده‌های متهمان اقتصادی آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه ایران، نخستین جلسه رسیدگی به اتهام‌های فساد اقتصادی اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و بیست و یک متهم دیگر این پرونده، روز یک‌شنبه به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در این جلسه، قهرمانی، نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست شبکه ارتشاء در حوزه ریاست قوه قضاییه گفت که متهم ردیف اول در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضاییه علیرغم این که رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده، راه اجرای عدالت را در مورد برخی از متهمان دانه درشت اقتصادی سد کرده است.

 

به گفته نماینده دادستان، متهم ردیف اول، اکبر طبری بر اساس کیفرخواست، متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع در خیابان کریم خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و ۶۵۷ متر مربع واقع در قریه نجار کلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر مربع در مجتمع سانا، تسهیل وجه نقد به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو، پولشویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان ۵ قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان روما است.

 

قهرمانی در توضیح سایر اتهام‌های متهم ردیف اول این پرونده افزود، دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کمد در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در روما به فرهاد مشایخ، پولشویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به خانم حکیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیازآذری، اعمال نفوذ با سوء استفاده از مستخدمین دولتی در پرونده رسول دانیال زاده، اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی از مستخدمین دولتی در پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تاثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیواندری، گرفتن وعده و تعهد در پرونده هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات وی است.

 

نماینده دادستان در تشریح عناوین اتهامی ردیف دوم پرونده نیز گفت، حسن نجفی که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شده، به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است.

او سپس به قرائت موارد اتهامی ۲۰ متهم دیگر این پرونده ادامه داد و در پایان بار دیگر تاکید کرد که ابعاد این پرونده کلان فساد اقتصادی بسیار پیچیده است و هنوز بخش‌هایی از آن کامل نشده است.

 

قاضی این پرونده سپس با تاکید بر این که فرصت دفاع برای متهم در این جلسه میسر نیست، شنیدن دفاعیات آقای طبری را به جلسه بعدی دادگاه موکول کرد.

پارلمان اسرائیل دولت ائتلافی بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو را تایید کرد

سرانجام پس از برگزاری سه انتخابات و ۵۰۰ روز بلاتکلیفی در تشکیل دولت و بار دیگر سه روز تاخیر به دلیل اختلافات سیاسی در درون حزب لیکود بر سر پست‌های کابینه، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به عنوان نخست‌ وزیر دولت جدید اسرائیل سوگند یاد کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فقر