امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات شفاف درباره جنایت‌های اسرائیل در غزه شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته شنبه، خواستار تحقیقات مستقلی درباره استفاده ارتش اسرائیل از سپر انسانی در درگیری‌های چند روز گذشته در غزه شد؛ درگیری‌هایی که طی آن ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

موگرینی، یک روز پس از این درگیری‌ها که باعث مجروح شدن صدها نفر نیز شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا از این‌که بسیاری جان خود را از دست داده‌اند متاسف است. فکر و ذهن ما با خانواده‌های قربانیان است.»

 

وی گفت: «به‌طور مشخص، استفاده از سپر انسانی باید مورد تحقیقاتی مستقل و شفاف قرار بگیرد.»

 

موگرینی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا که به نمایندگی از ۲۸ دولت عضو اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، افزود: «آزادی بیان و تجمع از حقوق اولیه‌ای هستند که باید به آن‌ها احترام گذاشت».

 

در تظاهرات روز جمعه، که شدیدترین خشونت‌ها پس از جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ شاهد بود، بسیاری از فلسطینیان، از جمله زنان و کودکان، دست به تظاهرات در مناطق اشغالی زدند.

 

اسرائیل کنترل مرزهای شرقی و شمالی این مناطق را در دست دارد.

 

شماری از مردم فلسطین نیز خود را به چندصد متری حصارهای به‌شدت سنگربندی‌شده رساندند و نیروهای اسرائیلی با گاز اشک‌آور و شلیک گلوله آنها را عقب راندند.

 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی ۱۶ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

 

بنا به گزارش این وزارتخانه، در این درگیری‌ها بیش از هزار و ۴۰۰ نفر زخمی شدند که ۷۵۸ نفر از آن‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و باقی نیز با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور آسیب دیدند.

 

فلسطینیان تاکید می‌کنند که اسرائیل برای مواجهه با این تظاهرات از نیروهای نامناسب و خشنی استفاده می‌کند. ارتش اسرائیل مدعی است که تنها در مواقع ضروری، به تظاهرکنندگانی شلیک می‌کند که اقدام به پرتاب کردن سنگ یا بمب‌های آتشین یا حلقه‌های لاستیک به سوی سربازان این رژیم می‌کنند.

 

«آنتونیو گوترش» رئیس سازمان ملل متحد، نیز موضعی مشابه اتحادیه اروپا گرفت و خواستار «تحقیقاتی شفاف و مستقل» در این‌باره شد.

 

اعتراض‌ها تا زمانی ادامه خواهد یافت که ایالات متحده، نزدیک‌ترین متحد اسرائیل، کنسولگری جدید خود در بیت‌المقدس را حدود تاریخ ۱۴ ماه می باز کند.

 

اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین اهداکننده کمک‌های مالی به فلسطینیان است و با تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس مخالفت کرده است.

 

تقدیر نتانیاهو از سربازان اسرائیل به دلیل کشتار فلسطینیان

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با بیان این‌که اسرائیل با «قدرت» از خود محافظت می‌کند، گفت: «آفرین به سربازانمان».

 

بر اساس این گزارش، در جریان تجاوزهای اخیر نیروهای ارتش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی ۱۷ نفر به شهادت رسیده و هزار و ۸۰۰ زخمی شده‌اند.

 

فلسطینی‌ها با بر پا کردن چادرهایی در مناطق مرزی، اعتراض‌هایی با عنوان «راهپیمایی بازگشت» را برای شش هفته در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی برنامه‌ریزی‌ کرده‌اند.

ایلنا

در ادامه تظاهرات «بازگشت»؛ حرکت هزاران فلسطینی به‌سوی مرزهای نوار غزه و اراضی اشغالی

به نقل از فلسطین الیوم، هزاران فلسطینی در دومین روز متوالی در نزدیکی حصار امنیتی میان نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین تجمع کرده اند.   در دومین روز از تظاهرات بزرگ بازگشت که قرار است تا روز نکبت (سالروز اخراج فلسطینینان و اعلام استقلال اسرائیل) ادامه داشته باشد فلسطینی ها خواستار بازگشت به اراضی ... در ادامه تظاهرات «بازگشت»؛ حرکت هزاران فلسطینی به‌سوی مرزهای نوار غزه و اراضی اشغالی

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فلسطین

قتل‌عام ۱۶ فلسطینی / واکنش‌های جهانی به “وحشی‌گری” اسرائیل در غزه

به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، در پی شهادت ۱۶ فلسطینی و زخمی‌شدن صدها نفر از آنها در اعتراض‌های مرز غزه و اسرائیل، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل طرف‌های مربوطه را به امتناع از هرگونه تلاشی که احتمالا به افزایش شهدا بینجامد، فراخواند و گفت، از هرگونه اقدامی که به غیرنظامیان آسیب ... قتل‌عام ۱۶ فلسطینی / واکنش‌های جهانی به “وحشی‌گری” اسرائیل در غزه

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, خبر, فلسطین