حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

ابطحی؛ خصوصی‌سازی بدتر از جنگ اقتصادی آمریکایی عمل کرد/ بسیاری از خصوصی‌سازی‌ها به قیمت مفت انجام شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از اینکه خصوصی‌سازی به ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی و بیکاری کارگران منجر شده است، گفت: بلایی که خصوصی‌سازی بر سر اقتصاد این کشور آورد، آمریکا هرگز نمی‌توانست در قالب جنگ اقتصادی به کشور وارد کند.

 

به گزارش ایلنا: سیدمحمدجواد ابطحی با یادآوری تذکری که در صحن مجلس در مورد رانت و فساد در خصوصی‌سازی بنگاه‌های دولتی داده است، گفت: هنگامی که فریاد زدم خصوصی‌سازی به اخراج کارگران، چوب حراج زدن به اموال بیت‌المال، ورشکستگی بنگاه‌های دولتی، بحران‌ها و تجمعات کارگری و ده‌ها معضل دیگر منجر می‌شود، رییس مجلس به انتقاد از من پرداخت و این اظهارات را ناشی از تفکرات سوسیالیستی توصیف کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی به غیر از بیکاری، رانت و فساد هیچ نفع دیگری نداشته است، گفت: چه کسی پاسخگوی صدها کارگری است که در نتیجه خصوصی‌سازی غلط بیکار شده‌اند و چه کسی سر سفره‌های خالی این کارگران لقمه نانی می‌گذارد؟

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با ابراز تاسف از اینکه نظام سرمایه‌داری و سرمایه‌داران کشور ما تنها به سود فکر می‌کنند، گفت: تجربه خصوصی‌سازی در تمامی سال‌های گذشته نشان داده که بسیاری از سرمایه‌دارانی که بنگاه اقتصادی دولتی را می‌خرند، به فکر اشتغالزایی و رونق اقتصادی نیستند بلکه به جیب خودشان فکر می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مواردی را سراغ داریم که فردی بنگاه دولتی را خریده و هنوز اقساط آن را پرداخت نکرده، اموال منقول کارخانه را فروخته، کارگران را اخراج کرده و زمین کارخانه را به چندین برابر قیمت فروخته و بنگاه اقتصادی فعال را تبدیل به مجتمع تجاری یا واحد مسکونی کرده است.

 

ابطحی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از خصوصی‌سازی‌ها به قیمت مفت اتفاق افتاده است، گفت: بارها شاهد بوده‌ایم که فردی بنگاه اقتصادی را خریده و تنها آهن‌آلات و ضایعات آن را فروخته و پول کارخانه را پرداخت کرده و در ادامه هر بلایی که دلش خواسته به روز بنگاه اقتصادی و کارگرانش آورده است.

 

وی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ گفت: در گزارش رییس دیوان محاسبات به غیر از رانت و فساد، چیز دیگری از خصوصی‌سازی تعریف نشد.

 

نماینده خمینی شهر واگذاری بنگاه‌های بزرگ دولتی به بخش خصوصی که ناشی از تصویب مجلس بوده را بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور دانست و گفت: ایراد شورای نگهبان به این بود که چرا باید بازرگانی خارجی در اختیار دولت باشد و باید بخش خصوصی هم در بازرگانی خارجی وارد شود اما متوجه نشدند که کشتیرانی، بیمه، صنایع و خلاصه همه چیز را به ثمن بخس واگذار کردند و کارگران را آواره کردند.

نماینده رزن؛ سازمان تامین اجتماعی، حیات خلوت دولت‌ها و فرصت‌طلبان شده است

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه سازمان تامین اجتماعی به حیات خلوت دولت‌ها و فرصت‌طلبان تبدیل شده است، گفت: هنگامی که افشاگری صورت می‌گیرد، مدیریت قبلی رفته و کلی بدهی و مشکلات برای سازمان تامین اجتماعی باقی گذاشته که هیچکس هم پاسخگو نیست.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری

مرگ کارگر چاه‌کن در عمق ۱۵۰ متری چاه

روز گذشته ۴ فروردین ماه، یک کارگر چاه‌کن در شهر کوشک شهرستان خمینی‌شهر اصفهان جان خود را از دست داد.   به گزارش ایلنا، روز گذشته ۴ فروردین ماه ، یک کارگر مقنی حین انجام کار بر اثر سقوط در چاهی به عمق ۱۵۰ متر در یکی از مناطق شهر کوشک شهرستان خمینی‌شهر اصفهان جان ... مرگ کارگر چاه‌کن در عمق ۱۵۰ متری چاه

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

عضو شورای کارگری؛ سیر نزولی شرکت کمباین‌سازی از زمان خصوصی‌سازی

این واحد تولیدی در زمانی نه چندان دور با حدود ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم و هزاران نفر اشتغال غیرمستقیم در امر تولید و اشتغال فعالیت مستمر و موثری داشت اما اکنون به علت بی‌توجهی صاحبان و سهامداران خود اکنون تعداد کارگران آن به ۳۵ نفر رسیده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری