جایزه صلح نوبل برای بریگاد پزشکی کوبا

صلح میان ملت‌های جهان برای ادامه سلامت کره خاکی یک ضرورت است. اما برای ادامه حیات، صلح باید با عمل صالح مورد حمایت و مراقبت جمعی و تعهد به سلامت همه انسان‌ها قرار گیرد. بریگاد پزشکی بین‌المللی هنری ریو دقیقاً جلوه‌ای از این ارزش‌ها و اقدامات است.

ادامه

افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, انگولا, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, صلح, کارزار, کوبا

واشنگتن پست: بازنده نهایی جنگ قیمتی نفت، آمریکاست

پس از آنکه روس‌ها درخواست سعودی‌ها برای کاهش میزان تولید نفت را نپذیرفتند، عربستان آتش به جان بازار انداخت و بهای این ماده سیاه را به پست‌ترین جایگاه در دهه‌های اخیر کشاند. اما مسکو مرعوب اقدام انتحاری ریاض نشد بلکه نفت شیل آمریکا بود که وادار به عقب‌نشینی و فرار از این نزاع ویرانگر گردید.

ادامه

اقتصادی, الجزایر, امریکا, امریکای شمالی, انگولا, جهان, خبر, روسیه, شمال افریقا, عربستان سعودی, نیجریه, ونزوئلا

کره شمالی به تعهدات تعلیق آزمایشات هسته‌ای پایان داد

مشاور هیات کره شمالی در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد: به دلیل تحریم‌های وحشیانه آمریکا، پیونگ یانگ دیگر متعهد به متوقف کردن آزمایشات هسته‌ای و موشکی خود نیست.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی, ویتنام

طبق اسناد تازه انتشار یافته؛ آمریکا ماندلا را تهدیدی کمونیستی می‌دانست

ده‌ها هزار صفحه از اسناد محرمانه نهادهای اطلاعاتی آمریکا که روز چهارشنبه انتشار یافت، نشان می‌دهد سران این کشور به «نلسون ماندلا» رهبر ضدآپارتاید آفریقای جنوبی به عنوان تهدیدی کمونیستی نگاه می‌کردند.

ادامه

افریقای جنوبی, امریکا, انگولا, خبر, روسیه, موزامبیک, یادنامه

آنگولا دین اسلام را ممنوع اعلام کرد

آنگولا اولین کشور در جهان است که دین اسلام را ممنوع اعلام کرده و تمامی مساجد در این کشور را تعطیل کرد

به نوشته نشریه Conservative Post، “ژوزه ادواردو دوش سانتوش” رییس جمهور آنگولا ضمن توضیح این اقدام اظهار داشت: “ممنوعیت دین اسلام به نفوذ این دین در کشور ما پایان می دهد”.

رزا کروز سیلوا، وزیر فرهنگ آنگولا با اشاره به این که این اقدام بر اساس مبارزه با فرقه های مذهبی صورت گرفته است، تاکید کرد: “دین اسلام توسط وزارت دادگستری و حقوق بشر آنگولا مورد تایید واقع نشده است و به همین سبب این دین و پیروانش غیرقانونی اعلام شده و تمامی مساجد آنها بسته شده اند”.

آنگولا کشوری با جمعیت ۹۵ در صد از مسیحیان است. طبق اطلاعات وزارت خارجه آمریکا، در این کشور حدود ۹۰ هزار مسلمان زندگی می کنند که اکثریت آنها مهاجرانی از آفریقای غربی و لبنان هستند.

اسپوتنیک