حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

آموزش نظامی فلسطینی‌ها در روسیه، اسرائیل را نگران کرده است

شبکه ۱۲ اسرائیل ضمن افشای آموزش و آماده سازی نظامی نیروهای امنیتی فلسطین در روسیه نسبت به این آموزش ویژه نظامی ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد، آموزش نظامی نیروهای امنیتی فلسطین در روسیه، یک آموزش نظامی عادی و معمولی نیست و این گزارش، نگرانی و ترس اسرائیل را نسبت به نحوه آماده‌سازی و تمرین‌های نظامی عالی نیروهای فلسطینی در روسیه نشان می‌دهد.

 

تصمیم آموزش نظامیان فلسطینی در روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی اتخاذ شد و افراد گروه اول در سال ۲۰۱۵ برای آموزش به مسکو رفتند.

 

این گزارش همزمان با این‌که جنبش مقاومت فلسطین و جنبش فتح اعلام کردند که در برابر طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی با یکدیگر متحد شده‌اند، منتشر شد، در حالی که این دو گروه از سال ۲۰۰۷ پس از کنترل حماس بر غزه روابط‌شان را قطع کرده بودند.

 

طبق گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، از آن زمان فلسطینیان در معتبرترین آکادمی‌های نظامی روسیه تحصیل کرده‌اند. از جمله آنها دانشکده عالی مسکو برای فرماندهی (آموزش افسران ارشد)، فرماندهی عالی نظامی شهر نووسیبیرسک، آکادمی نیروی هوایی در وورونژ، موسسه عالی هوانوردی در کراسنودار و موسسه توپخانه پانزر است.

 

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا از تعدادی از دانش‌آموختگان بازگشته به فلسطین استقبال کرد. آنها در دانشکده مسکو برای فرماندهی و نبرد آموزش دیده‌ بودند.

 

این آکادمی یکی از قدیمی‌ترین آکادمی‌های نظامی روسیه است.

 

طبق این گزارش، هرگز آموزش این افراد برای ارتش اسرائیل غافلگیرکننده نخواهد بود اگر این گروه‌ها در تشکیلات خودگردان شکل بگیرند.

 

افرادی که برای استفاده از تانک، توپخانه، آموزش نظامی می‌بینند و یا تحت آموزش پیاده نظام حرفی‌ای قرار دارند نحوه تعامل با این تجهیزات و نیروها را هم می‌دانند.

 

روسیه روز جمعه از اعلام وحدت فتح و حماس علیه طرح الحاق اسرائیلی در کرانه باختری استقبال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: ما با خرسندی کنفرانس خبری مشترک نمایندگان فتح و حماس را که در آن تصمیم دفاع مشترک از منافع فلسطین را اعلام کردند، دنبال کردیم.

 

لاوروف گفت، احیای وحدت فلسطینی یکی از مسائل اصلی است که باید درباره آن به راه حلی دست یافت.

 

روسیه با اسرائیل و فلسطینی‌ها روابط مستحکمی دارد و آمادگی خود را برای میزبانی از مذاکرات مستقیم بین دو طرف اعلام کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طرح موسوم به “معامله قرن” را در مسکو به ولادیمیر پوتین ارائه کرد.

میچل باچله: الحاق کرانه باختری غیرقانونی است

میشل باشله بلندپایه‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل متحد روز دوشنبه با هشدار به اسرائیل درباره طرح‌ غیرقانونی الحاق بخشی از کرانه باختری، از تل آویو خواست که اجرای آن را متوقف کند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

گاردین: وقت آن رسیده که انگلیس کفاره امضای بیانیه بالفور را بدهد

یک روزنامه انگلیسی با انتشار مطلبی جنجالی درباره نقش لندن در اشغال فلسطین، نوشت: وقت آن فرا رسیده است که انگلیس کفاره امضای بیانیه «بالفور» را بدهد.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

باید جلوی جنایت‌های جنگی در فلسطین را گرفت

دولت ائتلافی جدید بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز در اسرائیل تهدید کرده است که بخش‌های بزرگی از سرزمین‌های کرانهٔ‌ غربی شامل درّهٔ اردن را از ماه ژوییه [اوایل تیر] به خاک اسرائیل ضمیمه خواهد کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین