رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

آمریکا با صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از توافقات روسیه – ترکیه مخالفت کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: شورای امنیت با وجود حمایت نسبی نمایندگان کشورها، به خاطر مخالفت یکی از کشورها ( آمریکا ) موفق نشد بیانیه‌ای در حمایت از توافقات پوتین و اردوغان درباره ادلب صادر کند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “واسیلی نبنزیا” نماینده دائم روسیه در سازمان ملل امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این کشور روز جمعه درخواست تشکیل نشست غیرعلنی شورای امنیت را داد تا شرکای خود را از نتیجه مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه (ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان) مطلع کند.

 

این دیپلمات شب گذشته بعد از نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره سوریه، در جمع خبرنگاران یادآور شد که متاسفانه شورای امنیت بیانیه‌ای برای حمایت از توافقات ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان درباره سوریه صادر نکرد و یکی از کشورهای عضو مانع از این امر شد.

 

نبنزیا گفت: «اعضای شورای امنیت با توافقات صورت گرفته در روز پنج شنبه در مسکو آشنا شدند و در سطوح مختلف از آنها حمایت هم شد. ما مایل بودیم تا بیانیه‌ای رسمی در حمایت از این توافقات برای مطبوعات صادر شود، ولی به دلیل مخالفت یکی از هیئت‌های نمایندگی این کار امکان پذیر نبود.»

 

نماینده دائم روسیه مشخص نکرد که نماینده کدام کشور مورد نظر است ، ولی دیپلمات‌هایی که در نشست شورای امنیت شرکت داشتند، به این خبرگزاری گفته‌اند که نماینده ایالات متحده از حمایت از بیانیه خودداری کرده است.

 

نبنزیا همچنین یادآور شد که به طور کلی توافقات روسیه-ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب رعایت می‌شوند. وی افزود: «به طور کلی، آتش بس در ادلب اجرا می‌شود. البته تیراندازی‌های مقطعی همچنان رخ می‌دهد و امیدواریم که آنها هم بزودی متوقف شوند.»

 

روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز پنج شنبه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند. این مذاکرات با موضوعیت حل‌وفصل وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه، حدود شش ساعت در مسکو به طول انجامید. همانطور که ولادیمیر پوتین در پایان این دیدار به خبرنگاران اعلام کرد، این گفت‌وگوها کار دشواری بود، ولی با نتیجه مثبت به پایان رسید و دو طرف درباره برقراری آتش بس در منطقه به توافق رسیدند.

 

بر اساس اطلاعات کرملین، رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در گفتگوی تلفنی “بشار اسد” همتای سوری خود را نیز در جریان نتیجه مذاکراتش با “رجب طیب اردوغان” درباره حل بحران کنونی در اوضاع ادلب قرار داد.

صدراعظم سابق آلمان؛ اتحادیه اروپا به وعده‌هایش در مورد پناهجویان عمل نکرد

گرهارد شرودر روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا به وعده‌های خود در مورد توافقنامه پناهجویان در سال ۲۰۱۶ میان آنکارا و بروکسل عمل نکرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, بلژیک, بلغارستان, پناهجویی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, یونان

تردد در بزرگراه بین‌المللی حلب – دمشق از سر گرفته شد

آرامش نسبی در استان ادلب با وجود نقض چندباره آتش بس توسط گروه های تروریستی باعث شده تا باردیگر رفت و آمد در بزرگراه بین المللی حلب به دمشق در شمال سوریه از سر گرفته شود.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

اخراج ییمی اُکِسوُن، رهبر حزب دموکرات‌های سوئد از ترکیه

رهبر حزب دموکرات‌های سوئد، ییمی اُکِسوُن به نقل از منابعی در ترکیه، امروز به دلیل پخش اعلامیه‌هایی در مرز یونان و ترکیه، توسط پلیس ترکیه مورد بازجویی قرار گرفت و برای اخراج به سوئد به فرودگاه استانبول منتقل شد.

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا

روسیه نسبت به اوضاع امنیتی تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در تنگه هرمز اعلام کرد که حضور ناوهای خارجی در این تنگه به امنیت منطقه کمک نمی‌کند.

ادامه

المان, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دانمارک, روسیه, فرانسه, هلند, یونان