ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

آلمان اولین گروه پناهجویان افغان را به افغانستان بازگرداند

آلمان نخستین گروه از پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگی‌شان رد شده بود به افغانستان باز گرداند. ۳۴ جوان افغان پس از سال‌ها زندگی در آلمان حال به افغانستان بازگشته‌اند. اعتراض به این سیاست ادامه دارد.

 

حدود ۵۰ درصد از تقاضای پناهندگی افغان‌ها در آلمان رد می‌شود. تا کنون اما آلمان کسی را به افغانستان باز نگردانده بود. غروب چهارشنبه ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) نخستین گروه از افغان‌هایی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده بود، توسط یک پرواز چارتر راهی کشور خود شدند. خبرگزاری آلمان از کابل از لحظه بازگشت آنان به افغانستان گزارش می‌دهد.

 
بازگشت به افغانستان جنگزده

 
ساعت ۵ صبح به وقت کابل است. روز پنجشنبه ۱۵ دسامبر، فرودگاه حامد کرزای. ۳۴ مرد جوان، مسافر هواپیمایی بودند که راهی کابل بود. شمار کثیری پلیس همراه با نگهبانان فرودگاه منتظر پیاده شدن این افراد بودند. نمایندگانی هم از سازمان‌های بین‌المللی کمک به مهاجران و همچنین مسئولان “وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان” افغانستان نیز در فرودگاه حضور داشتند.
جو سنگینی بر فرودگاه کابل حاکم است. آثار غم یا حتی خشم در چهره مسافران دیده می‌شود. یکی از پناهجویان افغان که به علت رد شدن تقاضای پناهندگی‌اش به افغانستان بازگردانده شده، جوانی ۲۲ ساله است به نام بابور صدیق.

 

او می‌گوید چهار سال در آلمان زندگی کرده و در تمام این مدت یا در هایم‌های پناهندگی یا در اردوگاه پناهجویان بوده است. او نمی‌داند که حال چه چیزی در انتظار اوست. او ساکن کابل است و کابل در قیاس با دیگر نقاط افغانستان امن‌تر. ولی مشکل فقط امنیت نیست. او می‌گوید اگر وضعیت امنیتی شهر بهبود نیابد و او نتواند کاری پیدا کند، چاره‌ای ندارد مگر تلاش مجدد برای فرار از کشور. می‌گوید: “یا باید به پاکستان بروم یا به کشور دیگری.”

 
موقعیت برخی دیگر از این جوانان حتی وخیم‌تر از وضعیت ناروشن بابور صدیق است. یکی از آن‌ها که جوانی ۲۲ ساله است، رحمت خان نام دارد. او از ولایت پکتیا می‌آید، منطقه‌ای ناآرام و تنش‌زده در شرق افغانستان. نیروهای طالبان همه جا حضور دارند. او نیز ۵ سال در آلمان زندگی کرده است، زبان آلمانی آموخته و از راه گارسونی هزینه زندگی‌اش در آلمان را تامین کرده است. او می‌گوید مایل بوده در آلمان بماند و برای خودش و خانواده‌اش آینده‌ای بهتر فراهم کند. اما حال حتی نمی‌داند کجا باید برود.

 

اعتراض به سیاست دولت آلمان

 
باز گرداندن پناهجویان افغان‌به کشورشان، موضوعی مورد مشاجره است. جنگ نیروهای دولتی با طالبان در بسیاری از مناطق این کشور ادامه دارد و انفجار و حملات انتحاری در این کشور قطع نمی‌شود.

 
۸ نفر از ۳۴ نفری که از فرودگاه فرانکفورت به افغانستان بازگردانده شده‌اند، پیش از آن در ایالت بایرن زندگی می‌کردند. دبیرکل حزب سوسیال مسیحی آلمان در این ایالت، یعنی هورست زیهوفر از سیاست بازگرداندن آن دسته از پناهجویان افغان که درخواست‌شان رد شده، حمایت کرده و گفته امیدوار است که این سیاست ادامه یابد. سایر کسانی که امروز به افغانستان بازگشتند از ایالت‌های دیگر بودند، مثلا از نورد راین وستفالن، بادن وورتمبرگ، هسن یا هامبورگ.

 
سیاست بازگرداندن این گروه از افغان‌ها اعتراضات فعالان مدنی آلمان را در پی داشته است. به عنوان نمونه، مونیکا دوکر، یکی از اعضای حزب سبزها در ایالت نورد راین وستفالن گفته است که در اعتراض به این سیاست به مسئولیت خود به عنوان سخنگوی پناهجویان سیاسی خاتمه خواهد داد.

 

صدها نفر از فعالان و مدافعان حقوق پناهجویان روز چهارشنبه ۱۴ دسامبر در فرودگاه فرانکفورت در اعتراض به این سیاست دست به اعتراض زدند. سازمان‌های غیر دولتی نظیر سازمان “پرو آزول” و همچنین نمایندگان وابسته به اپوزیسیون نیز نسبت به این سیاست اعتراض کرده‌اند.

 

رئیس فراکسیون حزب سبزها در پارلمان آلمان، آنتون هوفرایتر این سیاست را “بازی بی‌رحمانه” وزیر کشور آلمان، یعنی توماس دمزیر خوانده است. دیگر سازمان‌های مدافع حقوق پناهجویان این سیاست را خلاف موازین حقوق بشر می‌دانند.
رادیو آلمان

آلمان و فرانسه فروشندگان بیشترین سلاح در سال ۲۰۱۵

برخلاف روند کلی کاهش فروش سلاح در جهان، کنسرن‌ها و شرکت‌های اسلحه‌سازی کشورهای اروپای غربی سال ۲۰۱۵ اسلحه بیشتری فروخته‌اند. شرکت‌های آلمانی و فرانسوی در راس پرفروش‌ترین شرکت‌ها قرار گرفته‌اند.   آمار مربوط به فروش سلاح از طرف صد شرکت اسلحه سازی در ۵ سال گذشته نشان می‌دهد که این گونه صادرات در سال‌های گذشته ... آلمان و فرانسه فروشندگان بیشترین سلاح در سال ۲۰۱۵

ادامه

المان, جهان, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

پیروزی “الکساندر فان دربلن” در انتخابات ریاست جمهوری اتریش/شکست راستهای افراطی

رهبر پیشین سبزهای اتریش با اختلاف هشت درصد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش است.   به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، “الکساندر فان‌دربلن” نامزد جناح چپ مستقل با کسب اکثریت آرا سرانجام پس از سه دوره رای‌گیری در انتخابات پیروزی را از آن خود کرد.   “گنوربرت هوفر” رقیب او که رهبر حزب راست افراطی ... پیروزی “الکساندر فان دربلن” در انتخابات ریاست جمهوری اتریش/شکست راستهای افراطی

ادامه

اتریش, جهان, خبر, غرب اروپا

اعتراض کارگران اسپانیایی به افزایش ناچیز سطح دستمزد

همزمان با افزایش ۸ درصدی سطح دستمزدها در اسپانیا برای سال آینده میلادی، امروز هزاران کارگر به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به افزایش ناچیز سطح دستمزدها نشان دهند.   به گزارش ایلنا معترضان که در اکثر نقاط اسپانیا به سطح خیابان‌ها آمدند می گویند، دولت دستمزد کارگران را تنها ۸  درصد افزایش داده اما ... اعتراض کارگران اسپانیایی به افزایش ناچیز سطح دستمزد

ادامه

اسپانیا, جهان, خبر, غرب اروپا, کارگری

تایمز لندن: ناامیدی اروپا برای کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت!

روزنامه انگلیسی تایمز اذعان کرد: با نزدیک شدن جنگ حلب به پایان خود، مسؤولان اروپایی به این باور رسیده اند که درخواست های پیشین غرب برای برکناری بشار اسد رییس جمهوری سوریه، دیگر عملی نیست و برای حفظ حضور خود در جنگ سوریه پیشنهادهای جدید شامل کمک های مالی به وی داده اند.   به ... تایمز لندن: ناامیدی اروپا برای کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت!

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, سوریه, شمال غرب آسیا, گزارش

تهیه دادخواست برای توقف اقدامات جاسوسی دولت انگلیس

مردم انگلیس با تهیه دادخواستی خواستار توقف قوانین جدید جاسوسی دولت این کشور شدند.   به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، تا کنون یکصد و بیست (۱۲۰) هزار نفر این دادخواست را که از دولت «ترزا می» می خواهد قوانین مربوط به جاسوسی دولت را متوقف کند امضا کرده اند.   تهیه این تومار مجلس ... تهیه دادخواست برای توقف اقدامات جاسوسی دولت انگلیس

ادامه

اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, خبر