هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

وزیرخارجه ایتالیا ایده ارسال سربازان ناتو به اوکراین را معادل آغاز جنگ جهانی سوم دانست. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر ‌خارجه ایتالیا هشدار داد که احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت. ‌«آنتونیو تاجانی»، وزیر ‌خارجه ایتالیا ‌گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید ... هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

ادامه

اوکراین, ایتالیا, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند ... زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آفریقا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کمونیسم, نئونازیسم, یونان

اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

اسپانیا اعلام کرد که این کشور تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، یک مقام اسپانیانی روز دوشنبه اعلام کرد درصورتی که اتحادیه اروپا بر سر تحریم اسرائیل به توافق نرسد، اسپانیا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد. اسپانیا پیشتر نیز در واکنش به حملات اسرائیل به رفح ... اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, تحریم, جنوب اروپا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

گروهی متشکل از۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی با امضای نامه‌ای خطاب به دولت این کشور، خواستار پیوستن اسپانیا به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل که آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد، شدند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس»، حقوقدانان اسپانیایی در این نامه از دولت درخواست کرده‌اند که به ... درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اوکراین, جنوب اروپا, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, غرب, فلسطین, همبستگی

وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتش اتحادیه اروپا شد

وزیر امورخارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتشی واحد برای اتحادیه اروپا شد تا به گفته وی در حفظ صلح و پیشگیری از جنگ اقدام کند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، «آنتونیو تاجانی» گفت: اتحادیه اروپا باید ارتشی ترکیبی تشکیل دهد تا بتواند در حفظ صلح و جلوگیری از جنگ نقش داشته باشد. وزیر ... وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتش اتحادیه اروپا شد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, جنوب اروپا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, صلح, هندوستان

آتشفشان در اسپانیا؛ صدها خانه را زیر گدازه‌های آتش خاکستر کرد + ویدئو

طبق برآورد سامانه کوپرنیک (برنامه اروپایی دیدبانی زمین) فوران گدازه های آتشفشانی در اسپانیا، در مسیر ریزش خود حدود ۲۰۰ منزل مسکونی را علاوه بر صدها هکتار زمین به خاکستر نشاند.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه اسپانیا، بارش گدازه های مذابی که از یکشنبه گذشته از آتشفشان منطقه لا پالما اسپانیا به بیرون فوران کرده، همچنان بر سر خانه ها و زمین های جزایر قناری ادامه دارد. گدازه های آتشینی که با وجود کاهش سرعت خود تا حدود ۱۲۰ متر در ساعت، در مسیر ریزش از ساختمان ها و لوازم زندگی هرچه می یابد فرو می بلعد و به پیش می تازد.

 

اگرچه پیگیری های فضایی برنامه کوپرنیک بیش از ۱۸۰ خانه تخریب شده بر اثر فوران آتشفشانی را ثبت کرده، اما این آمار در پی فوران بی امان گدازه ها در منطقه تودوکه جزایر قناری خیلی بیشتر و تا حدود ۲۰۰ ساختمان برآورد می شود. جلگه وسیعی که روز سه شنبه ساکنانش تمام لوازم اولیه و شخصی خود را پیش از ترک آنجا برداشته و خانه هایشان را بر جا گذاشتند.

 

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا ساعاتی قبل از سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن بازدید از منطقه و در دیدار با «آنخل ویکتور تورس» رئیس منطقه ای جزایر قناری، لا پالما را منطقه بحرانی و با شرایط اضطراری اعلام کرد.

 

مقامات محلی اظهار داشتند: همزمان با فوران آتشفشان، تخلیه ساکنان منطقه آغاز شد.تا کنون شمار افرادی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند، افزون بر شش هزار نفر اعلام شده است.

 

در همین حال کارشناسان و مسئولان درباره فوران گدازه ها تا سطح دریا و ریزش مواد مذاب هشدار داده اند.

 

آتشفشان «کومبره ویخا» در جزایر قناری اسپانیا برای اولین بار پس از سال ۱۹۷۱میلادی فوران کرد.

 

منطقه لاپالما اسپانیا، یکشنبه (۲۸ شهریور) پس از هفت فوران آتشفشانی از قرن ۱۵ میلادی، شاهد هشتمین خروش آتشفشانی تاریخی خود بود.

 

به دنبال وقوع بیش از ۲۵ هزار زمین لرزه ضعیف که در هشت روز گذشته جزیره پالما در جزایر قناری اسپانیا را لرزاند، از ساعت ۱۵:۱۳ دقیقه به وقت محلی روز یکشنبه، آتشفشان «کومبره ویِخا» فعال شد و هزاران نفر را مجبور به ترک منازلشان کرد.

بدرود رفیق میکیس تئودوراکیس!

میخائیل “میکیس” تئودوراکیس، موسیقیدان نام‌آشنای یونانی، آهنگ‌ساز آزاده‌ای که او را با شاهکارهای موسیقایی مانند موسیقی فیلم‌های ”زد“، ”زوربای یونانی“، ”حکومت نظامی“، ”الکترا“ و ”سرپیکو“، و البته با مبارزه و جان‌فشانی‌های سیاسی‌اش در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی می‌شناسیم، در روز پنجشنبه ۱۱ شهریور در ۹۶سالگی درگذشت.

ادامه

جنوب اروپا, جهان, فرهنگ, یادنامه, یونان

اعتصاب کارگران یونانی حمل و نقل عمومی را فلج کرد

هزاران تظاهرکننده در پی تغییر برنامه تظاهرات ویژه روز کارگر در یونان، در شهر آتن پایتخت این کشور تجمع کردند و اجرای یک سری اعتصابات از سوی کارگران معترض باعث فلج شدن سیستم حمل و نقل عمومی این کشور شد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, جنوب اروپا, جهان, حقوق حیوانات, خبر, کارگری, یونان

بحران خشکسالی در کمین اروپا

اگرچه در باور عمومی اروپا به عنوان قاره سبز و پرآب شناخته می‌شود، اما حتی این قاره نیز در سایه تغییرات اقلیمی گاه دچار بحران آب و خشکسالی می‌شود و تناوب این معضل با وخیم‌تر شدن اوضاع اقلیمی رو به افزایش است.

ادامه

اتریش, اروپا, اروپای شمالی, اروپای مرکزی, اسپانیا, المان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جنوب اروپا, جهان, چک, فرانسه, فنلاند, گزارش, لهستان, محیط زیست, یونان

اولین اعتصاب کارگران آمازون در ایتالیا در اعتراض به قرارداد موقت کار پدیده اقتصاد نئولیبرالیستی

بنابر گزارش‌ها کارگران اعتصابی اعلام کرده‌ند؛ بسته های سفارش داده شده از شرکت به مدت ۲۴ ساعت تحویل داده نمی‌شوند

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایتالیا, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری