مرگ آرام تخت‌جمشید زیر سلطه آلاینده‌های پتروشیمی

رویش گل‌سنگ‌ها بر میراث تاریخی تخت‌جمشید سالهاست کتیبه‌ها و نقوش این بنا را تهدید می‌کند و اخیراً هم باستان‌شناسان و مسئولان شهرستان مرودشت در همایشی تحت عنوان «نقش جامعه محلی در توسعه پایدار تخت‌جمشید» اعلام کردند که‌ آلاینده‌های شیمیایی حاصل از مجتمع پتروشیمی همجوار تأثیر مستقیمی بر رشد این گل‌سنگ‌ها گذاشته که اگر ادامه یابد ... مرگ آرام تخت‌جمشید زیر سلطه آلاینده‌های پتروشیمی

ادامه

اجتماعی, ایران, تاریخ, حقوق بشر, گزارش, محیط زیست

پاول دورف کیست و چرا بازداشت شد؟

نام پاول دورف به پیام‌رسان تلگرام گره خورده است. پیام‌رسانی با نزدیک به یک میلیارد کاربر که از قضا دلیل اصلی بازداشت او در فرانسه در همین پیام رسان‌ نهفته است. به گزارش خبرآنلاین، پاول دورف در فرانسه بازداشت شد. مدیر و از بنیان‌گذاران پیام‌رسان تلگرام که به واسطه همین پیام‌رسان در ۳۹ سالگی از ... پاول دورف کیست و چرا بازداشت شد؟

ادامه

اجتماعی, امارات, برزیل, پاکستان, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, غرب اروپا, فرانسه, کودکان, گزارش

کودتای آمریکایی- انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، گُسلِ تاریخی‌ عمیقی در مسیر تحول‌های ملی و دموکراتیک در میهن ما ایران!

در کشور ما ایران مبارزهٔ مردم و به‌ویژه زحمتکشان برای تعیین سرنوشت خود، برای برخورداری از حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و برای دستیابی به استقلال سیاسی- اقتصادی بیش از صد سال است که همچنان ادامه دارد. این مبارزه به بروز جنبش‌های آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه، ازجمله جنبش ملی‌ کردن صنعت نفت در ایران انجامید. ولی امپریالیست‌های ... کودتای آمریکایی- انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، گُسلِ تاریخی‌ عمیقی در مسیر تحول‌های ملی و دموکراتیک در میهن ما ایران!

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, اجتماعی, اروپا, استبداد, استعمار, امپریالیسم, اندونزی, انگلیس, ایران, تاریخ, تروریسم, جمهوری ملی و دموکراتیک, جهان, خاورمیانه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, شیلی, عربستان سعودی, غارتگری, کمونیسم, کویت, گواتمالا, مقاله

تاملی بر ضرورت تقویت جنبش اعتراضی زحمتکشان در اوضاع کنونی

ترور جنایتکارانه اسماعیل هنیه در تهران پس از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان فضای سیاسی کشور را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد. این اقدام تروریستی دولت اسرائیل که از حمایت محافل امپریالیستی برخوردار بوده‌ است، ناتوانی و شکست ارگان‌های امنیتی حکومت جمهوری اسلامی را باردیگر به‌رخ کشید. اما مهم‌تر از آن این ترور جنایتکارانه در قلب ... تاملی بر ضرورت تقویت جنبش اعتراضی زحمتکشان در اوضاع کنونی

ادامه

اقتصادی, امپریالیسم, امنیتی, ایران, تروریسم, جمهوری ملی و دموکراتیک, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سیاسی, طبقه کارگر, مقاله

گلوبال تایمز: از دوران طلائی غرب توهمی بیش باقی نمانده است

نشریه گلوبال تایمز در گزارشی نوشت: از دوران طلائی غرب، جز توهمی رمانتیک بیش نمانده است و مردم کشورهای غربی باید تغییر را بپذیرند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، دیوید اولوسوگا تاریخ دان انگلیسی در نشریه «آبزرور» نوشت: «شورش‌های انگلیسی‌ها نتیجه نژادپرستی خشونت‌آمیز تحریک شده توسط پوپولیسم است و این پدیده ... گلوبال تایمز: از دوران طلائی غرب توهمی بیش باقی نمانده است

ادامه

آمریکا, اجتماعی, اروپا, اقتصادی, انگلیس, تبعیض‌نژادی, جنگ سرد, جهان, چین, غرب, گزارش

۱۶ کشته و زخمی در تیراندازی یک سرباز در میدان تیر آموزشی کهریزک

به گزارش رسانه‌های ایران، در حادثه تیراندازی یک سرباز در منطقه کهریزک تهران به روی هم‌خدمتی‌هایش در مجموع ۴ نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شده‌اند. هنوز علت واقعه روشن نیست.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، روز یکشنبه (۱۵ مرداد / ۶ اوت) یک سرباز با اسلحه به سوی هم‌خدمتی‌هایش شلیک کرد که بر اثر آن یک سرگرد و دو سرباز کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‌‌اند.

 
روابط عمومی پایگاه هوایی شهید لشکری در این باره اعلام کرد که حادثه در میدان تیر آموزشی کهریزک تهران رخ داده و بر اثر آن ۴ تن از سربازان کشته و ۸ تن دیگر مجروح شده‌اند.

 
این حادثه در پادگان نظامی نیروی هوایی ارتش در منطقه شورآباد بخش کهریزک تهران اتفاق افتاده است.

 
به گفته محمد هاشمی، رئیس شورای پادگان کهریزک، خود سرباز مسلح هم با شلیک گلوله “نیروها” کشته شده است.

 
در مورد علت این حادثه و نیز چگونگی حال مجروحان که به بیمارستان منتقل شده‌اند هنوز خبری منتشر نشده است.

 

 

خبرگزاری ایسنا نوشته است: «گفته می‌شود این اتفاق احتمالا به دلیل مشکلات روحی روانی سرباز ضارب یا چرخش ناگهانی سلاح بوقوع پیوسته است.»

 
انتشار خبر مزبور بلافاصله بحث درباره سربازی اجباری را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. مدتهاست که بحث درباره لزوم یا عدم لزوم خدمت وظیفه و همچنین کوتاه کردن مدت آن در ایران در جریان است.

 
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با ابراز تاسف از واقعه روز یکشنبه اظهار امیدواری کرده‌اند که بار دیگر بحث درباره کوتاه شدن مدت سربازی اجباری در ایران به راه بیفتد.

 
ماه گذشته نیز حادثه تیراندازی یک سرباز در پادگان آبیک قزوین نیز ۳ کشته و ۶ زخمی بر جای گذاشت. هنوز درباره علت این حادثه نیز چیزی گزارش نشده است.

 
رئیس نیروی زمینی ارتش علت این حادثه را احتمال بروز جنون آنی در این سرباز اعلام کرده بود. سربازی که در این حادثه به دیگران شلیک کرده بود مجروح شده، اما زنده مانده است.

فرمانداری تهران: ورود اعضای لیست امید به شورای شهر تهران

عیسی فرهادی فرماندار تهران صبح امروز (یکشنبه – ۳۱ اردیبهشت) در نشستی خبری نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران، ری و تجریش را بر اساس آمار اولیه و شمارش آرای ۲۵۲۳ صندوق از مجموع ۳۹۵۷ صندوق اخذ رای تهران اعلام کرد.   بر اساس اعلام فرهادی، ۲۱ عضو لیست امید تهران، به شورا راه ... فرمانداری تهران: ورود اعضای لیست امید به شورای شهر تهران

ادامه

اجتماعی, ایران, خبر

رئیس قوه قضائیه شاکیان سعید طوسی را تهدید کرد!

صادق لاریجانی مصاحبه و روشنگری شاکیان پرونده سوءاستفاده جنسی سعید طوسی، قاری معروف قرآن را “معاونت در جرم” توصیف کرد و شاکیان را به تعقیب قضایی تهدید نمود.   صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره غیرمستقیم به پرونده سعید طوسی، آن را مصداقی از “هجمه‌های سنگین اخیر علیه نظام و دستگاه قضایی” ... رئیس قوه قضائیه شاکیان سعید طوسی را تهدید کرد!

ادامه

اجتماعی, ایران, خبر, فساد

واکنش‌ها به اتهام‌های جنسی علیه قاری قرآن

اتهام تجاوز به نوجوانان توسط سعید طوسی، قاری مشهور ایرانی به یکی از اخبار داغ در اینترنت تبدیل شده است. تاکنون سایت‌های وابسته به نیروهای مذهبی، معاون وزارت ارشاد و خود متهم به این اتهامات واکنش نشان ‌داده‌اند.   آخرین گزارش جامع درباره اتهام آزار جنسی نوجوانان و تجاوز به برخی از آنها توسط محمد ... واکنش‌ها به اتهام‌های جنسی علیه قاری قرآن

ادامه

اجتماعی, ایران, خبر