دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

بحران کمبود واکسن و هشدار اتحادیه اروپا به شرکت واکسن‌سازی آسترازنکا

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در ادامه کشمکش‌ها با شرکت تولید واکسن کرونا آسترازنکا هشدار داد که این شرکت سریع‌تر به تعهدات اخلاقی و حقوقی خود در تحویل به موقع واکسن کرونا عمل‌کند.

 

به گزارش ایرنا از تارنمای اتحادیه اروپا، «استلا کریاکیدس» با صدور بیانیه‌ای یادآور شد که دوشنبه گذشته «نارضایتی عمیق» خود پیرامون مسئله کاهش و تاخیر در میزان محموله‌های توافق شده با شرکت آسترازنکا  ابراز کرد و خواستار تسریع در روند توزیع دوزهای واکسن شد.

 

وی افزود: از آن زمان تاکنون تمام تلاش‌های خود را برای حل این مساله به کار بردیم. اما پیشرفتی حاصل نشده و اعضای اتحادیه از رفتار و توضیحات این شرکت عمیقا ناراضی هستند.

 

این مقام اروپایی بیان داشت که ۲۷ کشور عضو اتحادیه تاکید دارند که آسترازنکا باید طبق تعهداتش در توافق عمل کند، «چرا که ما در شرایط همه گیری هستیم و هر روز جان انسان ها از دست می‌رود.»

 

کریاکیدس با اشاره به اینکه قرارداد با استرازنکا زمانی منعقد شد که واکسنی در کار نبود و اتحادیه اروپا از پول مالیات دهندگان برای ظرفیت سازی تولید واکسن هزینه کرد، خاطر نشان ساخت که شانه خالی کردن از بار این مسئولیت صحیح نیست.

 

او با گوشه چشمی به چراغ سبز آسترازنکا برای تحویل محموله‌های دارویی به انگلیس هشدار داد که در این وضعیت منطق «اولویت با کسی است که اول سفارش دهد» درست نیست زیرا هیچ بندی در قرارداد درباره تخصیص اولویت ذکر نشده است.

 

این مقام اروپایی با اشاره به نشست پیش رو مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا بار دیگر از این شرکت انگلیسی-سوئدی خواست تا وفق تعهدات اخلاقی و حقوقی‌اش در راستای اعتماد سازی عمل کند.

 

اتحادیه اروپا ۴۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا از شرکت آسترازنکا پیش خرید کرده است.

 

چارلز میشل رئیس شورای اروپایی یکشنبه گذشته در مصاحبه با رادیو اروپا (Europe ۱) در انتقاد از شرکت‌های تولیدی فایزر و آسترازنکا بر ضرورت «گفت‌وگوی شفاف» پیرامون مسئله تاخیرها تاکید کرد و اطمینان داد اتحادیه اروپا «همه روش‌های قانونی» برای تضمین تعهد به قراردادهای امضا شده را به کار خواهد بست.

 

وی تاکید کرد که یک برنامه زمان بندی دقیق تر ضرورت داشته تا براساس آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند برنامه‌های واکسیناسیون خود را طراحی کنند.

 

کمیسیون اروپا همزمان با شیوع انواع جدید، مسری و کشنده تر ویروس کرونا، تسریع در روند واکسیناسیون به عنوان راهکار مقابله ای در برابر «سناریوی اپیدمیولوژیک نگران کننده» حاضر را از دولت‌های قاره سبز خواستار شد.

 

کم فروشی شرکت فایزر صدای مشتریان اروپایی را در آورد

 

در تازه ترین کشمکش‌های اروپا با شرکت‌های دارویی، روزنامه سوئدی «داگنز نی‌هتر/ Dagens Nyheter» نوشت: در حالی که هر شیشه (ویال) واکسن کرونای فایزر ابتدا محتوی پنج دوز واکسن بود این شرکت آمریکایی بعد از این که آژانس دارویی اروپایی اعلام کرد می توان ۶ دوز واکسن را با استفاده از سوزن مناسب از آن خارج کرد، پول بیشتری را مطالبه کرده است.

 

ریچارد برگستورم هماهنگ کننده خرید واکسن در سوئد به روزنامه دانگنز نی هتر گفت: این قابل  قبول نیست که وقتی کشوری فقط می‌تواند ۵ دوز از هر شیشه بیرون بکشد دوز کمتری را با همان قیمت  ۶ دوز واکسن دریافت کند.

 

نشریه ال پائیس نیز به تازگی نوشت: در حالی‌که به ازای هر ۱۰۰ نفر در انگلیس ۱۰ دوز و در آمریکا شش دوز واکسن کرونا تزریق شده است این رقم در اتحادیه اروپا به دو دوز هم نمی‌رسد. هر چند باید در نظر داشت که واکسیناسیون در این دو کشور حدود دو یا سه هفته پیش از اتحادیه اروپا کلید خورده بود.

 

به نوشته ال پائیس، ایمن سازی ۸۰ درصدی افراد بالای ۸۰ سال، واکسینه شدن ۸۰ درصد کادر درمان و پرسنل بهداشتی تا پیش از آوریل (فروردین/ اردیبهشت) و ایمن سازی ۷۰ درصد کل جمعیت کشورهای عضو تا تابستان، از اهداف بلندپروازانه ای است که کمیسیون اروپا هر چند اختیاری اما در دستور کار دولت‌ها قرار داده است.

زاخارووا: آمریکا به دنبال پوشاندن مجرمان واقعی تحریکات با سلاح‌های شیمیایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، آمریکا و همپیمانان اروپایی آن به دنبال پوشاندن مجرمان واقعی پشت تحریکات مربوط به سلاح‌های شیمیایی با طرح اتهامات علیه روسیه و افزایش فشار بر مقام‌های سوری هستند.

ادامه

اروپا, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, ناتو