ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

دادگاه فدرال آلمان: برلین حق دخالت در پایگاه آمریکایی رامشتاین را ندارد

دادگاه اداری فدرال آلمان حکم داده است که دولت این کشور نباید برای هدایت حملات پهپادی از پایگاه هوایی رامشتاین از سوی ارتش آمریکا، ممنوعیت ایجاد کند.

 

به گزارش تسنیم، پایگاه نظامی آمریکا در رامشتاین آلمان مرکز کلیدی حملات پهپادی بین‌المللی است. لزوم دخالت آلمان در فعالیت این پایگاه تاکنون مشخص نبوده است ولی حالا با تصمیم دادگاه اداری فدرال آلمان، دولت نباید اقدامی علیه آن صورت دهد.

 

به گزارش دویچه وله، سه یمنی به کمک وکلای ویژه حقوق بشر از سال ۲۰۱۵ علیه دولت فدرال آلمان به دادگاه شکایت برده‌اند. آنها می‌گویند، پایگاه نظامی‌ آمریکایی رامشتاین واقع در ایالت راین‌لندفالتس، مرکز هدایت حملات پهپادی آمریکا در خاورمیانه و آفریقاست.

 

برنامه انتقادی تلویزیونی «پانوراما» و روزنامه زوددویچه در سال ۲۰۱۳ گزارش داده بودند که در رامشتاین ایستگاه‌های رله ماهواره‌ای مستقر هستند که به خلبانان در خاک ایالات متحده آمریکا امکان تماس با پهپادهای را فراهم می‌سازند. به عبارت دیگر بدون رامشتاین حملات پهپادی مرگبار، مثلا در آفریقا و خاورمیانه عملی نیست. شکایت وکلای این سه فرد یمنی بر گزارش این دو رسانه اتکا متکی بود.

 

دادگاه عالی اداری مونستر سال گذشته در حکم خود گفته بود که دولت آلمان باید به طور فعال بررسی کند که آیا حملات پهپادی صورت گرفته از مسیر رامشتاین حقوق ملل را نقض کرده است یا نه. دادگاه در حکم خود گفته بود کافی نیست که دولت آلمان تنها به اطمینان‌خاطر طرف آمریکایی اکتفا کند که عملی غیرقانونی رخ نمی‌دهد.

 

در پی آن دولت آلمان علیه این حکم درخواست تجدید نظر کرد. حال دادگاه اداری فدرال حق را به دولت آلمان داده است. در این حکم آمده است که شاکیان دارای این حق نیستند که بخواهند «دولت آلمان فراتر از مشورت‌های دیپلماتیک و سیاسی و نیز دریافت ضمانت حقوقی، اقدام دیگری صورت دهد تا تضمین شود که استفاده از پایگاه هوایی رامشتاین توسط ایالات متحده آمریکا برای عملیات پهپادهای مسلح در یمن، منطبق با حقوق ملل صورت می‌گیرد.»

کرونا در کمین آسانژ در زندان

ندامتگاه بلمارش واقع در جنوب شرق لندن که جولیان آسانژ بنیان‌گذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس از فروردین سال گذشته در آنجا زندانی است به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

کوربین رهبر سابق و چپ‌گرای حزب کارگر انگلیس رفع تعلیق شد

رهبر سابق و چپ‌گرای حزب کارگر انگلیس که به اتهامات یهود ستیزی از عضویت در این حزب معلق شده بود، روز سه‌شنبه از سوی کمیته اجرایی حزب کارگر تبرئه و رفع تعلیق شد.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خبر, صهیونیسم, غرب اروپا

انتقاد شدید حزب چپ آلمان از افزایش چشمگیر بودجه نظامی در بحبوحه بحران کرونا

حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی آلمان در بحبوحه بحران کرونا وارد کرده و اولویت بندی دولت در این راستا را خطا ارزیابی کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحلیل, جهان, حقوق بشر