اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

یک مقام وزارت بهداشت؛ تنها در گیلان بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند

ویروس کرونا در ایران با شتاب گسترش می‌یابد. بنا به آمار رسمی تاکنون ۱۹۴ نفر در سراسر ایران درگذشته‌اند؛ این درحالی‌ست که به گفته یک مقام وزارت بهداشت تنها در گیلان بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

 

به گزارش رادیو آلمان؛ وزارت بهداشت ایران یکشنبه (۱۸ اسفند) در نوزدهمین روز شیوع بیماری کرونا در ایران آمار تازه‌ای منتشر کرد که از رشد سریع شیوع این بیماری حکایت دارد.

 

به گزارش خبرگزاری‌های ایران دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، از گسترش بالای اپیدمی در شبانه‌روز اخیر خبر داده است. بنا به تازه ترین آمار رسمی تنها ظرف یک روز بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و شمار کل مبتلایان به این بیماری به ۶۵۶۶ نفر رسیده است.

 

به گفته دکتر جهانپور در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بنابرین کل جان‌باختگان بر اثر کرونا در کشور به ۱۹۴ مورد رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت از این که تا کنون ۲۱۳۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته‌اند، ابراز خرسندی کرد.

 

در گزارش اخیر وزارت بهداشت استان‌های تهران، قم، گیلان، اصفهان، البرز و مازندران بیشترین موارد آلوده به بیماری کرونا را ثبت کرده‌اند.

 

همان طور که بیشتر شهروندان انتقاد کرده و رسانه‌های جمعی یادآور شده‌اند، آمار رسمی با شفافیت و وضوح کافی همراه نیست.

 

آخرین شاهد این نابسامانی سخنان محمدحسین قربانی، نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان است که در جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت تعداد مبتلاها در استان گیلان را بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر برآورد کرده، درحالیکه مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان استان گیلان را ۴۹۶ نفر اعلام نموده است.

 

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما، محمدحسین قربانی شمار جان‌باختگان را تنها در گیلان “بالغ بر ۲۰۰ نفر” ذکر کرده است.

 

نتایج یک نظرسنجی که طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه توسط دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران انجام گرفته و نتایج آن در روزنامه همشهری منتشر شده، بیشتر مردم ایران از اطلاع‌رسانی دولت ناخشنود هستند.

 

براساس یافته‌های این نظرسنجی حدود ۶۳ درصد از مردم به اقلام بهداشتی و پزشکی لازم برای مقابله با ویروس مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دسترسی ندارند؛ زیرا این اقلام در بازار موجود نیست و در بازار سیاه نیز بسیار گران عرضه می‌شود.

 

طبق همین نظرسنجی بیشتر مردم انتقاد دارند که مردم از امکانات بهداشتی و خدمات درمانی به شکل یکسان و عادلانه برخوردار نیستند.

 

تارنمای خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از وضعیت نابسامان بیش از سه میلیون زن ایرانی خبر داده که برای تأمین معاش ناچار به زحمت و مشقت هستند. در گزارش آمده است: «نگرانی بابت سلامتی زن‌هایی که در اشتغال غیررسمی فعالیت می‌کنند، بسیار جدی است.»

 

این زنان، مانند هزارن کودک کار، برای تأمین معاش روزانه ناچار به کار و تلاش هستند و طبعا نمی‌توانند از “توصیه‌های رسمی” پیروی کنند و در خانه بمانند.

۵۰ درصد کادر درمانی گیلان مبتلا به‌کرونا هستند/ قبرستان‌ها دیگر جا ندارند، اجساد روی هم دفن می‌شوند

برایم جالب است که شاید روزانه ۱۰ هزار ماسک N۹۵ مصرف داریم و صریح بگویم که نمی‌توانیم جان کادر درمانی خودمان را تامین کنیم، زیرا با کمبود‌های بسیاری مواجه هستیم و شرمنده آن‌ها هستیم و اگر بگویم که ۵۰ درصد کادر درمانی استان ما مبتلا به کرونا هستند، خلاف نگفته‌ام.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

تظاهرات در آلمان در حمایت از پناهجویان سرگردان در مرز یونان

هزاران نفر در شهرهای برلین و هامبورگ به خیابان آمدند و خواستار پذیرش پناهجویان سرگردان در مرز ترکیه و یونان شدند. ترکیه برای تحت فشار قرار دادن اروپا راه پناهجویان برای رفتن به سمت گذرگاه‌های مرزی را باز گذاشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, پناهجویی, جهان, غرب اروپا, یونان

راغفر؛ دولت مواردی از جمله رفاه، خدمات، آموزش و سلامت را در بودجه نادیده گرفته است

قطعاً سال ۹۹ با این بودجه که دولت تهیه کرده است وضع به مراتب بدتر از سال ۹۸ خواهد بود چون هم بیکاری گسترده‌ای خواهیم داشت و هم تورم بالا؛ به نظر من نابرابری هم در جامعه بیشتر خواهد شد.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, مصاحبه و گفتگو

گاردین؛ آمریکایی‌ها از عدم آمادگی سیستم بهداشتی آمریکا برای مقابله با کرونا نگرانند

ترس و نگرانی از ویروس کرونا در آمریکا به شکلی جدی خود را نشان داده‌ است. بازارهای بورس این کشور به طور گسترده‌ای با نوسان‌های قیمتی روبرو هستند. مغازه‌ها از مواد شوینده و ضد عفونی کننده دست‌ها خالی شده‌اند و خیابان‌های محله‌های چینی‌ها تقریبا خالی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر