روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

رئیس‌جمهوری مکزیک قانون جدید وضع شده از سوی فرماندار تگزاس که بازداشت مهاجران غیر قانونی را جرم‌انگاری می‌کند، محکوم کرد و این دست اقدامات را «غیر انسانی و سیاسی» توصیف کرد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ال پائیس، بسته اقداماتی که هفته جاری توسط گرگ ابوت (Greg Abbott) فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ... رئیس‌جمهوری مکزیک قانون ضد مهاجرتی تگزاس آمریکا را «غیرانسانی» خواند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, پناهجویی, تحلیل, حقوق بشر, مکزیک

فرانسه: اروپا تسلیم باج‌خواهی ترکیه نمی‌شود

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: «اتحادیه اروپا تسلیم باج‌خواهی ترکیه نمی‌شود.»

 

به گزارش تسنیم و به نقل از یورونیوز، آنکارا هفته گذشته در واکنش به آنچه «عدم حمایت اروپا» از عملیات این کشور در خاک سوریه توصیف کرد و نیز در پی کشته شدن نظامیانش در حملات ارتش سوریه، مرزهای خروجی خود را به روی پناهجویان گشود.

 

پس از اعلام این تصمیم، هزاران پناهجو به امید رسیدن به اروپای غربی پشت مرزهای یونان تجمع کرده‌اند.

 

وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در پارلمان این کشور گفت: «مرزهای یونان و منطقه شنگن بسته است و ما مطمئن هستیم که بسته خواهد ماند.» وی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را به سازماندهی فشار به اروپا با دستاویز قرار دادن مهاجران متهم و تاکید کرد که اروپا تسلیم این باج‌خواهی نمی‌شود.

 

وی افزود که فرانسه به‌طور کامل از یونان اعلام حمایت می‌کند.

 

صبح امروز پلیس یونان برای متفرق کردن صدها مهاجر که قصد عبور از مرز را داشتند از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

 

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته در سفری که به منطقه داشت، یونان را سپر اروپا در بحران مهاجران توصیف کرد و وعده کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به این کشور را داد.

کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه در ادلب

منابع وابسته به مخالفان سوری از کشته و زخمی شدن دهها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه به آنها در استان ادلب خبر دادند.

ادامه

اروپا, المان, انگلستان, پناهجویی, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فنلاند

اتحادیه اروپا تهدیدی “بسیار بد” برای آمریکاست

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در جمع فرماندهان آمریکایی در کاخ سفید درباره اتحادیه اروپا، ناتو، تسلیحات هسته‌ای و همچنین مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی آمریکا صحبت کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, جهان, چین, خبر, روسیه, ناتو

کشته شدن ۱۳ زن مهاجر سوار بر یک قایق در سواحل ایتالیا

گارد ساحلی ایتالیا اجساد ۱۳ زن مهاجر را که قایق آن‌ها به خاطر آب و هوای بد منطقه و تعداد زیاد مسافر سرنگون شد را در ساحل جزیره «لامپدوسا» در جنوب سیسیل از آب بیرون کشیدند.

ادامه

ایتالیا, پناهجویی, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, لیبی