افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

یدیعوت آحارونوت؛ دولت نتانیاهو دولت ائتلافی نیست

تحلیل‌گر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل، دولت ائتلافی در اراضی اشغالی را دولت شخص نخست وزیر این رژیم توصیف کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، تحلیل‌گر سیاسی این روزنامه نوشت، دولت اسرائیل که قرار است هفته جاری تشکیل شود نه دولت دو فرد، نه دولت فراگیر و نه دولت فوق‌العاده بلکه دولت یک فرد است و تمامی وصف‌ها پیرامون تشکیل پنجمین دولت بنیامین نتانیاهو، نوعی گمراه کردن و فریب است.

 

زندگی سیاسی ۳۲ ساله نتانیاهو اکنون به اوج خود رسیده است و هیچ کس نه در حزبش نه در نهاد سیاسی نه در دستگاه دولت و نه مردم نمی‌تواند حکومتش را تهدید کند. به عبارت دقیق‌تر هیچ کس حکومت نتانیاهو را نمی‌تواند تهدید کند جز خودش.

 

وی ادامه داد: بنی گانتس (رهبر ائتلاف آبی – سفید) راحت‌ترین شریک برای نتانیاهو در طول دوران حکومتش است. او با ایهود باراک، آویگدور لیبرمن، یائیر لاپید و تزیپی لیونی فرق دارد او وقتی صبح سر کارش حاضر می‌شود جاه‌طلبی‌های شخصی خود را با خود حمل نمی‌کند. بین نظرات سیاسی گانتس و نتانیاهو شکاف خاصی وجود دارد اما این شکاف نباید مزاحمتی برای آن دو داشته باشد.

 

تحلیل‌گر سیاسی یدیعوت افزود: گانتس و گابی اشکنازی، شریکش در رهبری حزب آبی – سفید تلاش خواهند کرد از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری ممانعت کنند. این طرح قرار است با تکیه بر طرح آمریکایی معامله قرن اجرایی شود. وقتی که اشکنازی، وزیر خارجه آینده سعی دارد مایک پامپئو، همتای خود یا جارد کوشنر، داماد رئیس جمهوری آمریکا را قانع کند که از فکر الحاق صرف‌نظر کند در یک آن گانتس و اشکنازی هر دو به یک خائن تبدیل خواهند شد.

 

این در حالی است که نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شده است

 

بنیامین نتانیاهو با کسب حمایت اکثریت قانون‌گذاران اسرائیل، بار دیگر مامور تشکیل کابینه دولت این رژیم شد.

 

روزنامه هاآرتص نوشت: ۷۲ تن از ۱۲۰ قانون‌گذار کنست از جمله اعضای حزب بنی‌گانتس از نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو حمایت کردند؛ حمایتی که ممکن است به بن‌بست سیاسی یک ساله در اسرائیل پایان دهد.

 

روون ریولین، رییس رژیم اسرائیل روز پنجشنبه به طور رسمی نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه کرد. بدین ترتیب نتانیاهو ۱۴ روز فرصت خواهد داشت تا تشکیل دولت دهد. در صورتی که او باز هم در انجام این کار ناکام بماند، کنست منحل شده و اسرائیل برای چهارمین بار پیاپی انتخابات برگزار خواهد کرد.

 

رییس رژیم اسرائیل پس از دریافت اسناد مربوط به حمایت اعضای کنست از نتانیاهو در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در دوره بی‌سابقه‌ای هستیم که طی آن دولت سه انتخابات پی در پی را پشت سر گذاشته و در چند ماه گذشته اسرائیل در کنار کل دنیا مجبور به مقابله با ویروس کرونا بوده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که دولت اسرائیل پس از این بحران‌ها بالاخره تشکیل شود تا بتواند بحران‌های پیچیده‌ای را که پیش روی اسرائیل قرار دارد، با موفقیت حل کند.

 

وی معتقد است: هر اقدامی برای مهار رویکردهای دولتی که دوره‌اش تمام شده، بهایی خواهد داشت. رسوایی‌ها پس از دفن شدن رو خواهند شد و رسانه‌ها به سمت این رسوایی هجوم خواهند برد زیرا ما کار دیگری بلد نیستیم.

 

این تحلیل‌گر سیاسی در پایان گفت: حزب آبی – سفید بین تردیدهای حزب چپ‌گرا و تحقیر حزب راست‌گرا، خرد خواهد شد و بر خلاف دولت شامیر – پرز، دولت نتانیاهو – گانتس با این واقعیت آغاز شد که یکی از دو طرف اردوگاه سیاسی ندارد که بتواند به آن برگردد.

استقبال فلسطین از گزارش دیوان کیفری بین‌الملل درباره محاکمه اسرائیل

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق فلسطینی‌ها برای به محاکمه کشاندن اسرائیل استقبال کرد.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قضایی

اسراییل درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد / فلسطینی‌ها: مصادره درآمد مالیاتی ما دزدی است

دادگاه اسراییل دستور بلوکه ۴۵۰ میلیون شیکل (۱۲۷ میلیون دلار آمریکا) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگران فلسطین را صادر کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

پاپ خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و همبستگی اروپا و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد.

ادامه

اروپا, اسراییل, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, لبنان, موزامبیک, همبستگی, ونزوئلا, یمن