رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

کرونا در برزیل تنها در ۲۴ ساعت جان ۳۶۵۰ نفر را گرفت

وزارت بهداشت برزیل بامداد شنبه اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باختند.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد، با اضافه شدن ۳ هزار و ۶۵۰ قربانی جدید کرونا، شمار جان باختگان کرونا در این کشور به بیش از ۳۰۷ هزار نفر رسیده است.

 

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ گذشته در برزیل ۸۴ هزار و ۲۴۵ مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در شناسایی شده است و آمار کلی مبتلایان نیز از ۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر فراتر رفته است.

 

برزیل در حالی‌ با بدترین اوج شیوع بیماری همه گیر روبرو است که پزشکان و سازمان های بهداشتی به دلیل بحران کمبود دارو و کیت لوله گذاری در آماده باش قرار دارند.

 

از طرفی دیگر، سازمان بهداشت پان آمریکایی اعلام کرده است که به این کشور برای خریداری داروهای آرامبخش و داروهای لازم برای مراقبت از بیمارانی‌ که در شرایط بحرانی‌ قرار دارند، کمک خواهد کرد.

 

«ژاییر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل در این راستا در اظهاراتی که روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری داشت یادآور شد که وی همیشه نسبت به جان افراد اظهار نگرانی کرده اما همچنین نسبت به کار آنها نیز نگران بوده است.

 

وی افزود :یک فرد بیکار، در نهایت با مشکلاتی روبرو خواهد شد که می‌ تواند منجر به مرگ، افسردگی و خودکشی او شود.

 

با توجه به وضعیت جدی کشور که در فروپاشی سیستم بهداشتی غوطه ور است، دولتمردان ایالت های مختلف اقدامات محدود کننده ای را برای مهار بیماری کووید در پیش گرفته اند در حالی‌ که بولسونارو تلاش کرده این اقدامات را لغو کند و تصمیم این دولتمردان را مورد انتقاد قرار داده است.

ونزوئلا و سوریه بر تحکیم روابط در مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند

وزیران امور خارجه ونزوئلا و سوریه بر تعمیق روابط دوستانه و هماهنگ با ائتلاف کشورهای همسو، برای مقابله با تشدید تحریم‌های واشنگتن و متحدانش تاکید کردند.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, فلسطین, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

لاوروف؛ خروج از برجام اثبات ناتوانی آمریکا در مذاکره است

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که خروج یکجانبه واشنگتن از برجام اثبات ناتوانی این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و نقض قوانین بین‌المللی است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, روسیه, مذاکرات اتمی, ونزوئلا

زنان برزیل در مبارزه برای استیضاح بولسونارو پیش‌قدم می‌شوند

سائوپائولو – امروز، زنان در برزیل، با گسترش نولیبرالیسم ویرانگر، امپریالیسم، نظام ضد دموکراتیک، سیاست مرگ و نابودی مردم روبرویند که با شیوع ویروس کرونا گسترده‌تر شده‌اند.

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, زنان, سرمایه‌داری, مقاله, نئولیبرالیسم

مورالس خواستار مجازات عاملان کودتا در بولیوی شد

بعد از بازداشت جنینه آنیِس رئیس دولت موقت بولیوی به اتهام طرح ریزی و راه اندازی کودتای نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸)، اوو مورالس رییس جمهوری سابق بولیوی خواستار مجازات عاملان کودتا ۲۰۱۹ شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر