افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

چین و روسیه در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کنند

سفیر چین در فلسطین از عدم مشارکت کشورش و همچنین روسیه در کنفرانس اقتصادی منامه که بر طرح معامله قرن متمرکز است، خبر داد.

 

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، “گو وی”، سفیر چین در فلسطین در جریان دیدار با نبیل شعث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد که پکن و مسکو در کنفرانس اقتصادی منامه که در راستای اجرای بخشی از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و اسراییل موسوم به “معامله قرن” برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد.

 

وی افزود: روسیه و چین توافق کرده‌اند که در این نشست مشارکت نکنند.

 

سفیر چین در ادامه بر موضع حمایتی کشورش از فلسطین و ملت آن، حق تعیین سرنوشت، استقلال و تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی تاکید کرد.

 

آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند که منامه، پایتخت بحرین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئیه (سوم و چهارم مرداد) میزبان نشستی اقتصادی به عنوان اولین بخش از اجرای معامله قرن خواهد بود.

ایسنا

بشار الجعفری؛ ۳ کشور به‌تروریست‌ها توصیه می‌کنند از سلاح شیمیایی استفاده کنید

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به تروریست‌ها توصیه می‌کنند که از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان برای متهم کردن دمشق استفاده کنید.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

سناتور آمریکایی؛ فروش سلاح به‌عربستان به‌بهانه مقابله با ایران نفرت‌انگیز است

یک سناتور آمریکایی با انتقاد شدید از اقدام دولت ترامپ در فروش تسلیحات به عربستان گفت این‌ که واشنگتن به‌بهانه مقابله با ایران به سعودی‌ها در کشتن شهروندان یمنی کمک کند نفرت‌انگیز است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

تایمز: اردن از عربستان روی برگردانده و به‌سمت ترکیه، قطر و ایران متمایل شده است

اردن تحت فشار شرایطی مجبور شده که از شرکای سنتی خود، به‌ویژه عربستان سعودی، روی برگرداند و مذاکره با بزرگ‌‌ترین دشمنان منطقه‌ای ریاض را آغاز کرده است.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین, قطر

برنی سندرز: هرگونه جنگ با ایران یک فاجعه مطلق خواهد بود + ویدیو

سناتور آمریکایی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ علیه ایران، جنگ احتمالی میان ایران و آمریکا را نه تنها فاجعه‌آمیز بلکه غیر قانونی دانست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, ویتنام