خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

سناتور آمریکایی؛ فروش سلاح به‌عربستان به‌بهانه مقابله با ایران نفرت‌انگیز است

یک سناتور آمریکایی با انتقاد شدید از اقدام دولت ترامپ در فروش تسلیحات به عربستان گفت این‌ که واشنگتن به‌بهانه مقابله با ایران به سعودی‌ها در کشتن شهروندان یمنی کمک کند نفرت‌انگیز است.

 

به نقل از الجزیره، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در سخنانی از اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات به‌شدت انتقاد کرد.

 

وی تأکید کرد: این‌که آمریکا به‌بهانه مقابله با ایران به سعودی در کشتن شهروندان کمک کند نفرت‌انگیز است.

 

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا رسماً جمعه به‌بهانه «تشدید تنش‌ها با ایران» قوانین کنگره را دور زد و روند فروش چندین میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی و سایر کشورها را تسریع کرد. سناتورهای آمریکایی شب گذشته گفتند دولت ترامپ رسماً کنگره را از تصمیم برای آغاز به اجرای ۲۲ معامله تسلیحاتی به‌ارزش ۸.۱ میلیارد دلار مطلع کرده است.

 

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن دفاع از این تصمیم گفت که دولت ترامپ به این دلیل می‌خواهد به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن سلاح بفروشد که هر گونه تأخیر در اجرای این معاملات می‌تواند منافع شریکان آمریکا را در شرایطی که ایران بی‌ثباتی در منطقه ایجاد می‌کند به خطر بیندازد.

 

در این بیانیه آمده است: «فروش این تسلیحات از متحدان ما حمایت خواهد کرد، ثبات در خاورمیانه را افزایش خواهد داد و به این کشورها کمک خواهد کرد در برابر جمهوری اسلامی ایران از خودشان دفاع و این کشور را مهار کنند». پامپئو گفته که تصمیم برای دور زدن قوانین کنگره قرار نیست به رویه تبدیل شود و اقدامی است که تنها یک بار انجام شده است.

 

ترامپ بارها از معامله فروش تسلیحات به عربستان سعودی حمایت کرده است. او روز ۲۸ فروردین‌ماه مصوبه‌ای از کنگره آمریکا را که خواستار قطع حمایت نظامی این کشور از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ علیه یمن بود وتو کرد.

تسنیم

بشار الجعفری؛ ۳ کشور به‌تروریست‌ها توصیه می‌کنند از سلاح شیمیایی استفاده کنید

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به تروریست‌ها توصیه می‌کنند که از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان برای متهم کردن دمشق استفاده کنید.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

تایمز: اردن از عربستان روی برگردانده و به‌سمت ترکیه، قطر و ایران متمایل شده است

اردن تحت فشار شرایطی مجبور شده که از شرکای سنتی خود، به‌ویژه عربستان سعودی، روی برگرداند و مذاکره با بزرگ‌‌ترین دشمنان منطقه‌ای ریاض را آغاز کرده است.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین, قطر

برنی سندرز: هرگونه جنگ با ایران یک فاجعه مطلق خواهد بود + ویدیو

سناتور آمریکایی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ علیه ایران، جنگ احتمالی میان ایران و آمریکا را نه تنها فاجعه‌آمیز بلکه غیر قانونی دانست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, ویتنام