مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

بشار الجعفری؛ ۳ کشور به‌تروریست‌ها توصیه می‌کنند از سلاح شیمیایی استفاده کنید

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به تروریست‌ها توصیه می‌کنند که از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان برای متهم کردن دمشق استفاده کنید.

 

به گزارش خبرگزاری سانا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: علت اصلی رنجها و مصائب ملت سوریه گروههای تروریستی و ائتلاف آمریکایی نامشروع و ادوات و شبه نظامیان مزدور آن هستند.

 

وی که در نشست شورای امنیت درباره سوریه سخن می‌گفت، افزود: برخی اعضای شورای امنیت از موضوع انسانی برای هدف قرار دادن سوریه و خدشه وارد کردن به وجهه آن و برانگیختن افکار عمومی علیه دمشق سوء استفاده می‌کنند.

 

الجعفری تاکید کرد: جبهه النصره که گروهی تروریستی است بر بخش اعظم استان ادلب مسلط است و به حملات خود علیه مناطق مجاور و مواضع ارتش سوریه ادامه می‌دهد و حق دول سوریه و وظیفه آن است که از شهروندانش در برابر تروریسم حمایت کند.

 

وی بیان کرد: نشست دستگاه اطلاعاتی رژیم ترکیه با نمایندگان جبهه النصره و گروههای تروریستی مرتبط به آن مجدداً حمایت رژیم ترکیه از این گروه‌ها را ثابت می‌کند.

 

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا و تروریست‌ها به بازداشت هزاران غیرنظامی در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف اشغال شده ادامه می‌دهند و مانع از برچیده شدن این اردوگاه می‌شوند. شبه نظامیان قسد مزدور آمریکا مرتکب کشتار، بازداشت و شکنجه علیه سوری‌هایی که خواهان حق خود هستند، می‌شوند.

 

الجعفری گفت: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که تحرک فوری برای توقف اقدامات رژیم ترکیه برای تغییر هویت و بافت جمعیتی مناطق تحت اشغالش به عمل آورد.

 

وی افزود: سوریه مجدداً تاکید می‌کند که حضور نیروهای خارجی که بدون موافقت دمشق در سوریه هستند به مثابه تجاوز و اشغالگری محسوب می‌شود و با آن‌ها بر این اساس برخورد می‌شود. سوریه از هیچ تلاشی برای رهایی ساکنان استان ادلب از لوث تروریست‌ها دریغ نخواهد کرد و بر آزادسازی همه اراضی سوریه از لوث خارجی‌هایی که به شکل نامشروع حضور دارند، اصرار دارد.

 

الجعفری گفت: نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه از تریبون شورای امنیت برای حمایت از تروریست‌ها و مانع تراشی در روند پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌های مورد حمایت این کشورها، بهره می‌برند. آمریکا، فرانسه و انگلیس به تروریست‌ها می‌گویند که تنها راه نجات شما به کار گیری مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان و مدرک سازی برای متهم کردن دولت سوریه در این زمینه است.

مهر