تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

چین، پمپئو و ۲۷ مقام دیگر آمریکا را تحریم کرد

به دنبال تحریم مقام های آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه چین هم روز چهارشنه در بیانیه ای اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و ۲۷ تن دیگر را تحریم کرده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه چین، در بیانیه دستگاه دیپلماسی چین آمده است: در چند سال گذشته، برخی از سیاستمداران ضد چین در ایالات متحده، به دلیل منافع سیاسی خودخواهانه و نفرت از چین و عدم توجه به منافع مردم چین و آمریکا، حرکات دیوانه واری را برنامه ریزی، تبلیغ و اجرا کرده اند که به شدت در امور داخلی چین دخالت، منافع چین را تضعیف، مردم چین را آزرده و روابط چین و ایالات متحده را به طور جدی مختل کرده است لذا دولت پکن قاطعانه مصمم است که از حاکمیت ملی، امنیت و توسعه منافع این کشور دفاع کند.

 

بیانیه وزارت خارجه چین افزود: پکن تصمیم گرفته است ۲۸ تن از مقام های آمریکایی و اعضای خانواده های آنها را که به طور جدی حاکمیت چین را نقض کرده اند و مسئولیت اصلی اقدامات ایالات متحده در موضوع های مرتبط با چین را دارند، تحریم کند.

 

بر اساس این بیانیه، این افراد شامل «مایک پمپئو»، «پیتر ناوارو»، «رابرت اوبرایان»، «دیوید استیلول»، «آلکس آزار»، «کیت کراچ»، «کلی کرافت»، «متیو پوتینگر»، «بولتون» و «استیون کی بانون» و خانواده های آنان هستند.

 

بیانیه وزارت خارجه چین یادآورشد که ورود افراد یادشده و اعضای خانواده آنها به سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو ممنوع است این افراد و شرکت ها و موسسه های مرتبط با آنها نیز در تجارت با چین محدود شده اند.

 

اولین گام جهت تقابل دولت بایدن با چین و تحقق عملی «اتحاد آمریکا»

 

دولت جو بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا در اولین تقابل خود با چین، از دموکرات ها و جمهوریخواهان خواست تا اقدام این کشور در تحریم مقامات دولت دونالد ترامپ را محکوم کنند.

 

به گزارش رویترز، سخنگوی شورای امنیت ملی جو بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی ضمن درخواست از دو حزب برای محکومیت اقدام چین در تحریم مقامات دولت ترامپ آن را غیر سازنده و طعنه آمیز خواند.

 

درخواست واکنش دو حزبی دولت جدید آمریکا به اقدام پکن، در حالی است که بایدن در جریان سخنرانی خود در مراسم تحلیف به جای شعار «اول آمریکا» ترامپ، بر «اتحاد آمریکا» تاکید کرد.

 

دولت چین همزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن چهارشنبه شب تحریم هایی را علیه مایک پمپئو وزیر خارجه و ۲۷ تن از دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ اعمال کرد.

 

واکنش دولت بایدن به اقدام چین علیه مقامات دولت سابق آمریکا درحالی صورت گرفته است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین در روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن اعلام کرد: با وجود اختلافات نظری که بین چین و آمریکا وجود دارد، دو کشور منافع مشترک گسترده و فضای همکاری بسیاری دارند و امیدواریم دولت جدید آمریکا همسو با چین حرکت کند.

وزیر دفاع بایدن: چین جدی‌ترین رقیب

جلسه تأیید ژنرال “لوید آستین”، گزینه انتخابی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سرپرستی پنتاگون، ۱۹ ژانویه و یک روز قبل از تحلیف بایدن، در کمیته خدمات مسلح سنا برگزار شد.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, ژاپن, کره جنوبی

دولت ترامپ چین، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی، روسیه و ایران را دشمنان ایالات متحده خواند

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با صدور دو دستورالعمل دولتی اعلام کرد موازین نظارتی جدیدی را برای کنترل انتقال فنآوری‌ها و فعالیت‌های افرادی که ممکن است با سرویس‌های نظامی خارجی همکاری کنند، افزایش می‌دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

به دنبال هشدار چین، سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به تایوان لغو شد

وزارت خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، به تصمیم وزارت خارجه آمریکا در لغو سفر سفیر این کشور در سازمان ملل به تایوان احترام می‌گذارد و آن را درک می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, لوکزامبورک