گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان و وزیر خارجه پیشین این کشور شاه محمود قریشی در پرونده افشای اطلاعات محرمانه به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، در یک تحول سیاسی بزرگ، عمران خان نخست‌وزیر پیشین و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پیشین این کشور امروز سه‌شنبه درست چند ... عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

ادامه

آمریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

هند: خدمه کشتی آمریکایی را پس از حمله ارتش یمن نجات دادیم

نیروی دریایی هند روز پنجشنبه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) اعلام کرد که خدمه یک کشتی متعلق به ایالات متحده را که در خلیج عدن هدف حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفته بود، نجات داده است. به گزارش یورونیوز؛ کشتی باری «جنکو پیکاردی» با پرچم جزایر مارشال و متعلق به آمریکا روز چهارشنبه در حال عبور ... هند: خدمه کشتی آمریکایی را پس از حمله ارتش یمن نجات دادیم

ادامه

آمریکا, جنوب آسیا, جنوب غرب آسیا, جهان, هندوستان, یمن

پاکستان اتهام افغانستان مبنی بر پشتیبانی از طالبان را رد کرد

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات روز گذشته معاون اشرف غنی مبنی بر پشتیبانی هوایی پاکستان از جنگجویان طالبان در منطقه مرزی دو کشور، آن را رد و اعلام کرد: این ادعاها موجب تضعیف تلاش‌های پاکستان برای صلح در کشور همسایه می‌شود.

 

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای، آنچه را که ادعای «امرالله صالح» معاون ریاست جمهوری افغانستان خوانده، بی اساس دانست و اعلام کرد: پاکستان هرگز پیامی را به نیروی هوایی افغانستان منتقل نکرده و عملیات هوایی در محدوده خاک افغانستان را حق مشروع این کشور می‌داند.

 

در این بیانیه آمده است: مسوولان پاکستانی اخیرا ۴۰ نفر از نیروهای ارتش افغانستان که به خاک آن کشور گریخته بودند را با احترام به مسوولان افغانستان تحویل داده است و حتی آمادگی خود را برای کلیه پشتیبانی لجستیکی از طرف افغانستانی اعلام داشته است.

 

وزارت امور خارجه پاکستان افزود که اتهامات معاون رئیس جمهوری افغانستان تلاش‌های صادقانه اسلام‌آباد را برای ایفای نقش خود در رسیدن به راهکار صلح در افغانستان تضعیف می‌کند.

 

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد تاکید کرد که ما به حق دولت افغانستان برای عملیات در قلمروی خود احترام می‌گذاریم هرچند عملیات‌های نظامی در نزدیک مرز مشترک به طور معمول با پیامدهایی همراه است که مغایر با رویه‌های بین‌المللی می‌باشد، به همین دلیل پاکستان نیز موظف است تا برای حفاظت از نیروها و مردمی که در مرزها بسر می‌برند اقدامات لازم را انجام دهد.

 

معاون اشرف غنی روز گذشته (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در توییتر، نیروی هوایی پاکستان را به پشتیبانی از طالبان و هشدار به نیروهای دولتی افغانستان مبنی بر هرگونه حمله هوایی به مواضع طالبان در نقطه مرزی دو کشور متهم کرد.

 

وی گفت: اکنون نیروی هوایی پاکستان در نقاط مختلف از نزدیک اقدام به پشتیبانی هوایی از نیروهای طالبان می‌کند.

القاعده در افغانستان پشت سر طالبان قدم برمی‌دارد

مساله خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان که در دوره اوباما مطرح و در دوره ترامپ به مذاکره با طالبان منجر شده بود، در دوره بایدن جنبه عملیاتی پیدا کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, مقاله

طالبان کنترل گمرک ابونصر فراهی افغانستان در مجاورت مرز خراسان جنوبی را بدست گرفت

در پی تشدید درگیری‌ها ، گمرک ابونصر فراهی افغانستان در مجاورت مرز ماهیرود خراسان جنوبی به کنترل نیرو‌های طالبان درآمد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, ایران, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر

داعش پروژه بزرگ آمریکا برای مهار طرح یک کمربند و یک جاده

دبیرکل حزب کنگره ملی افغانستان گفت که آمریکا و هند هردو تلاش دارند که پروژه یک کمربند و یک جاده چین را ناکام سازد و با توجه به این وضعیت مسئله داعش بزودی حل نخواهد شد..

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه

آمریکا به دنبال تضعیف دولت افغانستان و سقوط آن است

دولت آمریکا با تبلیغات گسترده رسانه‌ای، خروج نیروهای نظامی ناتو و این کشور از افغانستان، تقویت برخی از گروه‌های تروریستی و تخلیه سفارت این کشور در کابل درصدد تضعیف و سقوط دولت کابل است. این در شرایطی است که در چند ماه گذشته ۷۰۰۰ زندانی طالبان به گفته اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان زیر فشار امریکا ... آمریکا به دنبال تضعیف دولت افغانستان و سقوط آن است

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, مقاله