واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای جنگ هسته‌ای، خواستار کمک تمامی طرفین شد تا به طور مشترک، به کاهش تنش‌های هسته‌ای کمک کنند. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال ... واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

ادامه

امنیتی, تحلیل, تنش‌زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

در بیانیه CGT با اشاره به حادثه مرگ «ناهل» جوان رنگین پوست ساکن فرانسه، به اعتراضات پس از این حادثه اشاره شد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT، این اتحادیه در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی شفاف به پرونده مرگ جوان فرانسوی و توقف خشونت‌ها و مماشات با معترضان ... کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

ادامه

اروپا, بیانیه, تنش‌زدایی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه, کارگری

در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

چند روز بعد از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در راستای تنش زدایی با پکن، یک ناو اتمی نیروی دریایی ایالات متحده در اقدامی تنش زا وارد آب‌های ویتنام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، تنها چند روز بعد از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین و تلاش برای تنش زدایی با پکن، ... در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

ادامه

آمریکا, تایوان, تنش‌زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, ویتنام

آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز با اشاره به دیدارهای سطح بالا در روزهای اخیر بین رهبران چین و استرالیا نوشت: یخ‌ها در روابط دوجانبه پکن و کانبرا در حال آب شدن است؛ کانبرا باید در روابط خود با چین و آمریکا، از عقلانیت درستی پیروی کند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در ... آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, اندونزی, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

وزیرخارجه اسبق آمریکا: روابط پکن-واشنگتن باید روی ریل صحیح بازگردد

«هنری کسینجر» وزیر امورخارجه اسبق آمریکا گفت روابط آمریکا و چین که در دولت قبلی آمریکا به ریاست ترامپ دچار تنش و اختلافات عمیق شده باید به مسیر درست بازگردد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

نشست شورای حکام نشان داد جهان مخالف اقدامات آمریکا و وخامت اوضاع پیرامون برجام است

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در نشست شورای حکام آژانس، آمریکا صدای یکپارچه جامعه جهانی، از جمله متحدان خود را شنید که خواستار عادی سازی اوضاع و ممانعت از ادامه وخامت اوضاع پیرامون ایران هستند.

 

میخائیل اولیانوف” نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد، نشست ویژه شورای حکام آژانس درباره ایران ثابت کرد که تمایلات قاطعی در جامعه جهانی در مخالفت با وخامت اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای وجود دارد.

 

این دیپلمات گفت: «به طور قاطع می‌توانم بگویم که این مسئله جزو وظایف شورای حکام نیست. ولی این نشست در مجموع مفید بود از آن جا که این امکان را به وجود آورد تا تمایلات در جهان به طور دقیق روشن شود. البته شورای حکام ارگانی است که هر چند نمایندگان از همه مناطق جهان در آن عضویت دارند، ولی شامل ۴۱ نماینده می‌شود که هر یک از آن‌ها به طور کلی دیدگاه کشور خود را بیان می‌کند.»

 

اولیانوف افزود: «تمایلات مطرح شده پیرامون وضعیت کنونی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مثبت بود و بر این مسئله تمرکز داشت که مشکلات به وجود آمده باید صرفاً از طریق دیپلماتیک و سیاسی حل و فصل شوند. این تمایلات به طور قاطع مخالف وخامت اوضاع پیرامون برجام بود و این مسئله یک نکته بسیار مثبت است. البته احتمالا برای آمریکایی‌ها بسیار مفید بود که صدای جمعی و یکپارچه شرکت‌کنندگان در نشست شورای حکام، از جمله متحدان خویش را بشنوند که خواستار عادی سازی اوضاع و جلوگیری از ادامه وخامت اوضاع پیرامون ایران بودند.»

 

نماینده روسیه در آژانس در جریان نشست شب گذشته شورای حکام نیز گفته بود خط‌مشی غیرسازنده آمریکا در اعمال فشار اقتصادی بر ایران ضربه محکمی به فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران وارد می‌کند و مسئولیت شکست احتمالی این برنامه‌ها به طور کامل بر عهده مقامات واشنگتن است.

 

وی همچنین از همه کشورهای عضو شورای حکام خواسته بود تا قاطعانه اقدامات مخرب آمریکا را محکوم کنند. به گفته وی، نسخه نجات توافق هسته‌ای کاملاً ساده و مشخص است. واشنگتن باید از اقدامات خود در مانع تراشی در تحقق عادی توافقات در چارچوب برجام، اعمال فشار بر ایران و سایر شرکت‌کنندگان در این توافقنامه و ایجاد مانع در اجرای قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت دست بردارد و به اجرای کامل تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه باز گردد.

تسنیم

مجمع پارلمانی شورای اروپایی به لغو تحریم‌ها علیه روسیه رای مثبت داد

مجمع پارلمانی شورای اروپایی به لغو تحریم‌ها علیه نمایندگان روسیه در این مجمع که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تصویب شده بود رای مثبت داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

جرمی کوربین: هیچ اطلاعات موثقی از نقش ایران در ماجرای دریای عمان وجود ندارد

رهبر حزب کارگر انگلیس روز شنبه از اتهام‌پراکنی دولت این کشور علیه ایران در ماجرای حمله به دو نفتکش در دریای عمان انتقاد کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر