دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

نزول وجهه آمریکا در فرانسه و آلمان

نتایج یک نظرسنجی امروز دوشنبه نشان می‌دهد، وجهه ایالات متحده به عنوان “قدرت برتر جهانی” در فرانسه و آلمان لطمه دیده و این به علت نوع مدیریت واشنگتن در بحران کروناست که جان حدود ۶۰۰ هزار آمریکایی را گرفته است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در آستانه سفر جو بایدن به اروپا، نظرسنجی صندوق مارشال آلمان و بنیاد برتلسمان نشان میدهد که رئیس جمهوری آمریکا نتوانسته جایگاه ایالت متحده را به دوران قبل از پاندمی بازگرداند. وجهه چین اندکی بهبود یافته است.

 

براساس اسناد تحقیقی آمریکا که ۲۶ مارس منتشر شد، ایالات متحده تحت دوران ریاست دونالد ترامپ میتوانست جلوی حدود ۴۰۰ هزار مورد مرگ و میر را با یک استراتژی اثرگذارتر بگیرد.

 

این بررسی دیدگاه‌ها در یازده کشور نشان میدهد: اولین سه ماهه دولت بایدن روی دیدگاه‌های فرانسه و آلمان درباره نفوذ آمریکا در جهان تاثیری نداشته است. این آمارها مطابق با نتایج نظرسنجی ۲۰۲۰ است که حدود ۱۰ درصد از آمارهای قبل از پاندمی کاهش داشته است.

 

این نظرسنجی نشان داد، این قابل مقایسه با برداشتی در داخل ایالات متحده است که نفوذ آمریکا در خارج افزایش داشته است.

 

جو بایدن روز چهارشنبه در اولین تور اروپایی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در نشست‌های گروه هفت، ناتو و اتحادیه اروپا شرکت میکند. او با چالش ترمیم روابط ترانس آتلانتیک که در دوران ترامپ لطمه دیده و اقدام ترامپ در خروج از توافق‌های بین‌المللی و انتقاد تند از ناتو مواجه است.

 

براساس یافته‌های جدیدی، تنها ۵۱ درصد از آلمانی‌ها ایالات متحده را به چشم یک شریک قابل اعتماد می‌بینند و این میزان در فرانسه ۶۰ درصد و در انگلیس و لهستان به ترتیب ۶۷ و ۷۶ درصد است. کمتر از یک چهارم ترک‌ها به ایالات متحده اعتماد دارند. اکثر آمریکایی‌ها اتحادیه اروپا را یک شریک قابل اعتماد می‌بینند.

 

اکثر پاسخ دهندگان این نظرسنجی همچنان فکر می‌کنند که ایالات متحده باید در دفاع و امنیت اروپا سهیم باشد، بجز کشور سوئد و ترکیه که در آنجا دیدگاه‌ها مختلف است.

 

این نظرسنجی به صورت آنلاین از ۲۹ مارس تا ۱۳ آوریل انجام شد و نمونه آماری آن ۱۰۰۰ فرد بالغ از هر ۱۱ کشور شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، انگلیس و آمریکا بود.

قدردانی چین بابت انتقادهای روسیه از افترازنی‌های واشنگتن علیه پکن

وزیر امور خارجه چین گفت، کشورش از انتقادات روسیه از “افترازنی و شایعات ساختگی” که آمریکا و کشورهای غربی با هدف آسیب وارد کردن به جمهوری خلق چین اشاعه داده‌اند “شدیدا قدردانی می‌کند”.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحلیل, جهان, جهان غرب, چین, روسیه, سازمان ملل, سیاست جهانی, شرق آسیا, صلح

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

چین: آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشورها است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه بوده و حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, فرانسه