شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

نخستین داروی «آلزایمر» جهان تولید شد

آکادمی علوم چین و موسسه پزشکی شانگهای که از سال ۱۹۹۷ میلادی روی تولید داروی آلزایمر تمرکز کرده بودند، سرانجام پس از ۲ دهه تلاش موفق به تولید این دارو برای نخستین بار در جهان شدند.

 

روزنامه شانگهای آبزرور گزارش کرد این دارو که «اویگومانات» نام دارد، می تواند از رشد بیماری جلوگیری کرده و نحوه عملکرد آن را برای پزشکان شفاف تر و برای درمان قطعی امیدواری بیشتری ایجاد کند.

 

پزشکان چینی همچنین گفته‌اند سالمندانی که عمدتا از سبزیجات دریایی استفاده می کنند و خزه‌های دریایی در زمره غذای آنها محسوب می‌شود، در برابر بیماری مقاومت بیشتری از خود نشان داده‌اند.

 

این گزارش می افزاید دولت چین این دارو را به رسمیت شناخته است و پزشکان نیز نسبت به درمان بیماری با این دارو ابراز امیدواری کرده و گفته‌اند پس از ۲۰ سال اولین بار است که چنین توفیقی در جهان به دست آمده است.

 

اداره تولیدات دارویی چین در بیانیه ای آورده است که دارو به تدریج بیماری را درمان می‌کند و از رشد آن جلوگیری می‌کند.

 

پزشکان چینی البته گفته اند که به رغم تولید این دارو هنوز راه زیادی برای درمان کامل بیماری و پیشگیری از آن میان سالمندان در پیش است و این یک نبرد سخت برای جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

 

البته هنوز درمان قطعی برای آلزایمر در دنیا وجود ندارد زیرا رشد سلولی در بدن متوقف می شود و این مساله در سالمندان با سرعت بیشتری رخ می دهد و بتدریج باعث افسردگی در آنها می شود و همین آنها را از خویشاوندان دورتر می کند.

 

پیش بینی شده است که تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۱۵۰ میلیون نفر در دنیا برسد.

اعتمادآنلاین

شرکت هواوی پیشرو در چهارمین انقلاب صنعتی؛ نگرانی‌های اروپا چیست؟

«چهارمین انقلاب صنعتی» دنیای جدیدی را بوجود آورده که در آن به کمک ترکیب فناوری‌ها، خطوط موجود میان دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال محو می‌شود. به زودی میلیاردها شیء متصل به یکدیگر در اطراف ما، داده‌هایی را تولید می‌کنند که برای افزایش بهره وری و ارتقاء سطح کیفیت زندگی ما استفاده می‌شوند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

رسیدن تسلیحات روسیه و چین به “بعد چهارم”

سرتیپ بازنشسته هوارد تامپسون، رئیس سابق فرماندهی شمالی ارتش امریکا در مقاله خود برای روزنامه هیل می‌نویسد روسیه و چین به “بعد چهارم” در زمینه دفاع رسیده اند و سلاح هایپرسونیک آن‌ها حاکی از این امر است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه