حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

مرگ دلخراش کارگر زن سمنانی در دستگاه رینگ ریسندگی/ کارگر مصدوم قند هفشجان جان باخت

منابع کارگری از مرگ دلخراش یک کارگر زن در کارخانه‌ای ریسندگی واقع در شهرک صنعتی شرق سمنان به علت گیر کردن در دستگاه رینگ ریسندگی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری گفتند: یک نفر از کارگران زن کارخانه‌ای به نام «نساجی کویر سمنان» واقع در شهرک صنعتی شرق، شب گذشته به علت گیر کردن سرش در دستگاه رینگ ریسندگی جان باخت.

 

وی افزود: علت این حادثه به‌طور دقیق مشخص نیست اما همکاران این کارگر ۲۱ساله که نامش «مرضیه طاهریان» است، می‌گویند ابتدا مقنعه سر او در دستگاه گیر کرد و به همین ترتیب سر وی نیز به دستگاه کشیده شد.

 

طبق اظهارت وی؛ علت دقیق حادثه هنوز دست بررسی است ولی در این گونه حوادث بی‌احتیاطی از سوی کارگر و کارفرما عامل اصلی بروز حادثه است که در این مورد نیز پس از بررسی دقیق مشخص خواهد شد.

 

کارگر مصدوم حادثه کارخانه «قند هفشجان» چهار محال جان باخت

 

منابع کارگری از فوت یکی از کارگران انباردار کارخانه قند هفشجان که شهریور ماه بر اثر واژگونی گونی شکر به شدت زخمی شده بود، خبر دادند.

 

منابع کارگری گفتند: یکی از کارگران حادثه کارخانه قند هفشجان واقع در استان چهارمحال بختیاری که بیستم شهریور ماه سال جاری بر اثر واژگونی گونی‌های شکر دچار جراحات و قطع نخاع شده بود، بعد از گذشت حدود دوماه بستری جان باخت.

 

طبق اظهارات یکی از کارگران؛ از قرار معلوم این کارگر بر اثر سقوط گونی‌های کیسه شکر بر روی سرش در انبار، از ناحیه مهره گردن دچار شکستگی شده و در نتیجه آن قطع نخاع شده بود. دلیل مرگ وی نیز شدت جراحات وارده و مشکلات تنفسی بعد از حادثه اعلام شده است.

 

در این زمینه آرش حیدری (مسئول HSE کارخانه قند هفتشجان) با ابراز تاسف از وقوع این حادثه به سایر رسانه‌ها گفته است؛ حداکثر ارتفاع کیسه‌های شکر در انبارهای کارخانه قند باید یک متر و ۸۰ سانتی‌متر باشد اما به علت تخلیه نشدن انبارها از سوی دولت دچار کمبود جا در انبارها هستیم در نتیجه ناچاریم ارتفاع کیسه‌ها را بر روی هم بالا ببریم و این مسئله برای کارگران خطرناک است.

 

همچنین مدیرعامل قند هفشجان با بیان اینکه بلافاصله با گزارش این حادثه از همان ابتدا بازرسان اداره کار و تامین اجتماعی در محل حادثه حاضر شدند و تشکیل پرونده دادند، گفته است: طبق قوانین اداره کار همه حقوق کارگر متوفی به خانواده وی پرداخت می‌شود و این شرکت از هیچ کمکی به این خانوده آسیب‌دیده دریغ نخواهد کرد.

اورتگا پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه

طبق اعلام شورای انتخابات نیکاراگوئه، «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری فعلی این کشور، با کسب ۷۵ درصد آراء شمارش شده، تاکنون بر رقبای خود در انتخابات ریاست جمهوری پیشی گرفته و به بیان دیگر، دوباره سکان اداره کشورش را بدست خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, کارگری, گزارش, نیکاراگوئه, ونزوئلا

تامین اجتماعی به حد کافی مورد سوءاستفاده دولت‌ها قرار گرفته، نباید بانک رفاه کارگران واگذار شود

یک فعال کارگری در شهرستان اسلامشهر می‌گوید: بانک رفاه کارگران سرمایه و اندوخته کارگران است و به عنوان حق‌الناس هرگونه دخل و تصرف در آن خلاف قانون و شرع است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری

کارگرانی را داریم که ۲۰سال است با قراردادهای ۳ماهه و ۶ماهه کار می‌کنند؛ فقط برای خفه کردن صدای آنان!

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه برای تهیه دستورالعمل ساماندهی قراردادهای کارکنان قرارداد موقت سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه‌ی آن، گفت: «علی رغم برگزاری چند جلسه برای تهیه دستورالعمل لازم برای اجرای مصوبه‌ی هیدت امنا، مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با بی‌مهری تمام، ... کارگرانی را داریم که ۲۰سال است با قراردادهای ۳ماهه و ۶ماهه کار می‌کنند؛ فقط برای خفه کردن صدای آنان!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

اعتراض پرستاران شاغل در تامین اجتماعی مقابل مجلس به‌دلیل بی‌توجهی به‌ خواسته‌های خود + ویدئو

پرستاران شاغل در سازمان تامین اجتماعی، امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, ویدیو