حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

علی دهقان کیا: تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه سال گذشته ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند که امسال به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

 

اعتمادآنلاین| علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، احکام متناسب سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سالیانه (۳۹ درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی درباره رقم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از افزایش سالیانه و اجرای مرحله دوم متناسب سازی، بیان کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه در سال ۹۹، بعد از اعمال افزایش سالیانه و اجرای مرحله اول متناسب سازی، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، اما با اعمال افزایش ۳۹ درصدی و اجرای مرحله دوم متناسب سازی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

 

دهقان کیا افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه سال گذشته ۳ میلیون تومان دریافت می‌کردند که امسال به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با تاکید بر اینکه اواخر هفته آینده احکام جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی صادر خواهد شد، گفت: از ۲۰ فروردین ماه، همانند ماه‌های گذشته واریز حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، بازنشستگان می‌تواند با رقم افزایش یافته برای سال ۱۴۰۰ حقوق خود را دریافت کنند.

هشدار مجدد برنی سندرز نسبت به اوضاع وخیم اقتصادی در آمریکا

پایگاه اینترنتی نشریه گاردین در مقاله‌ای به قلم «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا تحت عنوان” شکاف نابرابری بین فقیر و غنی در آمریکا مشهود است” نوشت: تا زمانی که تعداد اقلیتی از مردم در ثروت بی‌حد و حصر غوطه می‌خورند و تعداد زیادی در فقر به سر می‌برند، آمریکا نمی‌تواند موفق شود و یک ... هشدار مجدد برنی سندرز نسبت به اوضاع وخیم اقتصادی در آمریکا

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, فقر, کارگری

دزدی اموال کارگران؛ واگذاری برخی شرکت‌های سودده تامین اجتماعی در بورس

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با انتقاد از واگذاری برخی شرکت‌های سودده تامین اجتماعی در بورس گفت: اگر این اموال متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، کارگران و کارفرمایان در آن نقش دارند؛ بنابراین بدون مذاکره با تشکل‌های کارگری هرگونه واگذاری قابل توجیه نیست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

تعیین مستمری حداقلی براساس نرخ تورم رسمی، کلاه گشادی‌ست بر سرِ کارگران شاغل و بازنشسته

یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری می‌گوید: ملاک قراردادن تورم اعلامی بانک مرکزی که حدود ۴۶ درصد است، برای بهبود معیشت بازنشستگان، کاربردی نیست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

کارگران را به خیر قوه قضائیه امید نیست، شر مرسان

به گفته حبیبی، ریشه اشتغال بازنشستگان را قبل از «سن پایین بازنشستگی» در جای دیگر باید جست؛ در پایین بودن دستمزدها و بالا بودن تورم و در کمرشکن شدن هزینه‌های عادی زندگی.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری