گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

عراق از آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد، بغداد در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا به بخش‌های نظامی عراق؛ به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، بغداد دو شکایت‌نامه‌ جداگانه درباره حمله اخیر آمریکا به شورای امینت و دبیرکل سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

 

این وزارت‌خانه نقض حاکمیت عراق توسط نیروهای آمریکا را که پایگاه‌های ارتش، پلیس و حشد شعبی را بمباران کردند، محکوم و اعلام کرد، نیروهای هدف قرار گرفته شده در این حملات، نیروهای ملی عراق هستند که از این کشور و تمامیت آن دفاع کرده، شجاعانه جنگیده و مانع از گسترش حضور داعش در منطقه و جهان شده‌اند.

 

در این بیانیه آمده است، نیروهای آمریکایی فرودگاه مدنی در دست ساخت کربلا را هدف قرار دادند؛ شهری که در میان ملت عراق مقدس و محترم است و در اثر این حمله تعدادی از غیرنظامیان کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند و علاوه بر آن، این حمله خسارت‌های مادی نیز برجای گذاشت.

 

وزارت خارجه عراق در بیانیه مذکور اعلام کرد، این اقدام آمریکا وضعیت امنیتی عراق را بحرانی می‌کند؛ در حالی که این کشور نیازمند یکپارچه شدن تلاش‌ها برای پیگرد باندهای تروریستی داعش با هدف برقراری امنیت و ثبات است. همچنین این اقدام با ماهیت توافق میان عراق و ائتلاف بین‌المللی مغایرت دارد که بر مبنای آن‌، می‌بایست آمریکا از مبارزه با تروریسم در عراق حمایت کند.

 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: ما شکایات خود را به همه کشورهای عضو سازمان ملل ارائه خواهیم کرد و نماینده عراق در سازمان ملل دو نامه یکسان را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت تحویل خواهد داد. همچنین سفیر انگلیس در عراق احضار و در جریان اقداماتی قرار گرفت که بغداد در خصوص حملات اخیر آمریکا انجام خواهد داد.

 

ساعت یک بامداد جمعه ۱۳ مارس عراق در معرض حملات جنگنده‌های آمریکا قرار گرفت که بخش‌های وابسته به ارتش این کشور، یگان‌های تکاور تیپ ۱۹، پایگاه گردان ۴۶ حشد شعبی، هنگ سوم پلیس بابل در استان بابل و فرودگاه در دست ساخت کربلا را مورد هدف قرار داد.

 

ائتلاف آمریکا زخمی شدن سه تن از نیروهایش را در حمله پیش از ظهر امروز به پایگاه التاجی اعلام کرد

 

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا روز شنبه زخمی شدن سه تن از نیروهایش را در جریان حمله جدید به پایگاه «التاجی» در شمال عراق اعلام کرد.

 

این ائتلاف آمریکایی در بیانیه ای تاکید کرد که در جریان حملات کاتیوشایی پیش از ظهر امروز به پایگاه التاجی سه تن از نیروهایش زخمی شدند.

 

پایگاه التاجی در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد که بخشی از نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند، مورد حمله ۳۳ راکت کاتیوشا قرار گرفت.

 

فرماندهی مشترک نظامی عراق پیش از این نیز در بیانیه ای رسمی زخمی شدن دو تن از پرسنل نیروی هوایی عراق را در التاجی اعلام کرده بود.

 

نیروهای امنیتی عراق بعد از حمله موفق شدند، مکان پرتاب راکت ها را که در منطقه «ابوعظام» در دو کیلومتری پایگاه التاجی واقع شده است، پیدا کنند.

 

در این مکان نیروهای امنیتی عراق هفت سکوی پرتات و ۲۴ راکت کاتیوشا را کشف و ضبط کردند.

 

در طول روزهای اخیر این دومین حمله کاتیوشایی به پایگاه التاجی است که در حمله قبلی سه نیروی ائتلاف بین المللی شامل دو سرباز آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

 

فرماندهی مشترک نظامی عراق متعاقب بمباران هوایی آمریکایی علیه مواضعی از نیروهای مسلح عراق در بابل و کربلا در پنجشنبه شب گذشته و حملات راکتی امروز به التاجی، خواهان تسریع در اجرای قانون اخراج نیروهای بیگانه از اراضی عراق شد.

 

“حمله تلافی‌جویانه” آمریکا به مواضع ایران در سوریه

خبرگزاری آناتولی می‌گوید جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا “سه موضع نظامی متعلق به ایران” در سوریه را بمباران کردند. ظاهرا این اقدام در واکنش به پرتاب موشک به یک پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف در عراق انجام شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق