پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

رویترز : واردات نفت چین از ایران افزایش یافت

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) نسبت به یک ماه پیش از آن “مارس” (اسفند/ فروردین) روزانه حدود ۲۴۰ هزار بشکه افزایش یافت.

 

براساس گزارش رویترز، میزان صادرات چین در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) روزانه به ۷۸۹ هزار و ۱۳۷ بشکه در روز رسید، درحالی که این میزان در ماه مارس (اسفند/ فروردین) تنها ۵۴۱ هزار و ۱۰۰ بشکه بود.

 

این گزارش می‌افزاید: محموله نفتی ونزوئلا در ماه آوریل نسبت به ماه مارس به چین ۸۵ درصد رشد نشان می دهد، بطوری که این میزان روزانه به ۴۶۲ هزار و ۸۱۳ بشکه رسید.

 

از سوی دیگر، چین در ماه آوریل، واردات نفت خود از عراق را نسبت به ماه پیش از آن، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش داد.

 

عراق در ماه مارس گذشته روزانه ۹۰۴ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت به چین صادر کرده بود که این میزان در ماه آوریل به ۸۰۶ هزار و ۳۷۲ بشکه رسید.

 

براساس این گزارش، چین همچنین در ماه آوریل، میزان نفت خود از عربستان و روسیه را نیز نسبت به ماه پیش از خود افزایش داد.

 

این گزارش رویترز درحالی است که وزارت امور خارجه چین ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت) گذشته بصورت رسمی به تصمیم اخیر آمریکا برای تمدید نکردن معافیت فروش نفت تهران به پکن اعتراض کرد.

 

کاخ سفید، دوم اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران را که پیشتر به ۸ کشور داده بود تمدید نکند.

 

هشت کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان از آبان ماه گذشته و به مدت شش ماه از تحریم واردات نفت ایران معاف شده بودند.

 

آمریکا مدعی آن است که تلاش خواهد کرد که صادرات نفت ایران به صفر برسد، موضوعی که اکثر کارشناسان حوزه انرژی آن را به دلیل هزینه ‌های بسیار زیاد تحریم آمریکا برای خریداران نفت ایران، این امر را ناممکن می‌دانند.

ایرنا

خصوصی‌سازی و تحریم‌های مداخله‌جویانهٔ امپریالیسم امنیت شغلی زحمتکشان را نابود کرده است!

اول ماه مه امسال کارگران میهن ما و شماری از تشکل‌های مستقل و نهادهای مدافع حقوق زحمتکشان و بازنشستگان با برپایی گردهمایی مشترک سیاست‌های رژیم ولایت‌فقیه به‌ویژه برنامه خصوصی‌سازی را به‌چالش کشیدند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, مقاله

خروج شرکت‌های آلمانی ازایران و کاهش شدید مبادلات بازرگانی با این کشور

بسیاری از شرکت‌های آلمانی فعال در ایران به علت تحریم‌های آمریکا ناگزیر همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را متوقف کرده‌اند. حجم صادرات آلمان به ایران به‌شدت کاهش یافته و به حد صادرات این کشور به قزاقستان رسیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, ایران, بلاروس, تحریم, جهان, خبر, قزاقستان

هند واردات نفت از ایران را قطع کرد

هند به خیل کشورهایی پیوست که به تحریم‌های تهدیدآمیز آمریکا گردن می‌گذارند. سفیر دهلی‌نو در واشنگتن، از توقف کلیه واردات نفتی از ایران در ماه جاری خبر داد و گفت یک میلیون تن نفت خام در ماه آوریل آخرین واردات بود و بس.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جنوب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, هندوستان, ونزوئلا