حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

دولت‌ها ضربات مهلکی به تامین اجتماعی زدند

حسین حبیبی در گفتگو با ایلنا، در ارتباط با گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد بحران در تامین اجتماعی گفت: در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل ایجاد بحرانِ سازمان تامین اجتماعی، ناکارآمدی سازوکار الزام برای دریافت حق بیمه براساس دستمزد اعلام شده که در واقع، دلیل اصلی بحران نیز دقیقا همین موضوع است.

 

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در ادامه گفت: در ریشه‌یابی مساله باید به دنبال جواب این سوال باشیم که چرا سازوکار صحیحی برای دریافت حق بیمه وجود ندارد؟

 

حبیبی در ادامه گفت: وقتی کارگر به دلیل نابسامانی قرارداد‌ها یا بیمه نمی‌شود یا کمترین حق بیمه برایش پرداخت می‌شود و در مقابل، سازمان هم یا تمایل ندارد با کارفرما درگیر شود و یا توان مقابله را ندارد، طبیعی است که حق بیمهٔ کامل به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود.

 

وی تاکید کرد: علاوه بر این، وفق ماده ۳۸ قانون، تامین اجتماعی موظف است نظارت کند پیمانکار کارگرش را بیمه کرده باشد، ولی در عمل این نظارت انجام نمی‌شود.

 

حبیبی ادامه داد: دولت و مجلس با تصویب و دخالت‌های سیاسی و جناحی خود در این چهار دهه، ضربات مهلکی بر کلیت تامین اجتماعی که سرمایه کارگران است نواختند و حالا که کار به اینجا کشیده، خود را مهیای نسخه‌پیچی می‌کنند اما همه این راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهند، فقط فرافکنی است.

 

به گفته این فعال کارگری، می‌خواهند با بسترسازی، کارگر شاغل و بارنشسته را متقاعد کنند تنها راه‌حل بحران سازمان تامین اجتماعی، افزایش سن و سابقه برای بازنشستگی و افزایش محاسبه بابت دریافت مستمری بازنشستگی از دوسال آخر خدمت به پنج سال آخر خدمت است. این در حالی‌ست که اگر دولت به تکالیف خود عمل می‌کرد، این بحران دامنگیر سازمان نمی‌شد.

گزارش فرمانده تیم چهار نفره چینی امداد و نجات که وارد نفتکش سانچی شده بود

به گزارش اسپوتنیک به‌نقل از ایرنا، فرمانده تیم چهار نفره چینی امداد و نجات که وارد نفتکش سانچی شده بود گفت: ابتدا با کشتی «شن چیان» به ۱۰ متری نفتکش حادثه دیده رسیدیم و از طریق جرثقیل وارد عرشه نفتکش سانچی شدیم. تیم ما علی رغم خطرات متعدد منجمله احتمال انفجار و انتشار گازهای سمی ... گزارش فرمانده تیم چهار نفره چینی امداد و نجات که وارد نفتکش سانچی شده بود

ادامه

چین, کارگری, گزارش

سقوطِ قدرت خرید زحمتکشان، با افزایش قیمت‌ها

رشد فقر و افزایش بیکاری از پیامدهای اجرای سیاست‌های ضدمردمی رژیم ولایت فقیه در مسیر آزادسازی اقتصاد است.هیئت نمایندگی صندوق بین‌المللی پول در دیدارش از ایران از “افزایشِ قیمت حامل‌های انرژی” و “انجام اصلاحات در نظام جامع یارانه‌های نقدی” به‌وسیلهٔ  رژیم در لایحهٔ بودجهٔ سال ۹۷ حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فقر

خصوصی‌سازی و معوقات مزدی به‌تجمع اعتراضی کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس انجامید

شماری از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، امروز سه‌شنبه (۲۶ دی ماه) مقابل ساختمان شرکت بورس و اوراق بهادار واقع در میدان ونک تهران تجمع کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه براثر حمله گزمگان رژیم مصدوم شد

این حادثه شامگاه روز گذشته (دوشنبه ۲۵ دی ماه) حوالی ساعت پنج و سی دقیقه، زمانی رخ داد که وی به همراه سایر همکارانش از کارخانه نیشکر هفت تپه در شهر شوش راهی منزلش در شهر دزفول بود که لحظاتی بعد از پیاده شدن؛ مورد حمله افراد نا‌شناس قرار می‌گیرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری