تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

دعوا بر سر جسد لنین بار دیگر بالا گرفت

مردم روسیه در چند روز اخیر بار دیگر شاهد بالا گرفتن اختلاف نظرها در خصوص آینده جسد «ولادیمیر ایلیچ اولیانوف» معروف به لنین تئوریسین و رهبر انقلاب کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی بودند.

 

 

این بار «ولادیمیر پتروف» نماینده مجلس محلی استان لنینگراد بر آتش این اختلاف دمید و گفت که جسد لنین باید مطابق با وصیت نامه وی در سال ۲۰۲۴ به خاک سپرده شود و به جای مومیایی، یک مجسمه پلاستیکی در مقبره لنین در میدان سرخ قرار داده شود.

 

تنها ساعاتی پس از انتشار این خبر، «دمیتری نوویکوف» معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه به این اظهار نظر واکنش تندی نشان داد و گفت: این ایده احمقانه است ضمن اینکه بی وجدان بودن پتروف را نشان می دهد.

وی افزود: چرا که اگر این نماینده وجدان و نگاه منطقی و سالم به تاریخ داشت از مطرح کردن چنین پیشنهادی خجالت می کشید.

 

«آلکساندر یوشچنکو» از نمایندگان دومای روسیه و سخنگوی حزب کمونیست روسیه نیز پیشنهاد دفن لنین را اظهار نظری تحریک آمیز خواند و آن را رد کرد.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پارسال با دفن جسد مومیایی شده «ولادیمیر لنین» بنیانگذار شوروی که در آرامگاه ویژه ای در میدان سرخ نگهداری می شود، مخالفت کرد و انتقادها در این باره را نادرست خواند.

 

جسد لنین به صورت مومیایی از سال ۱۹۲۴ تاکنون در میدان سرخ واقع در مرکز شهر مسکو زیر بقعه ای موسوم به آرامگاه لنین (بروسی ماوزالی لنینا) در خارج از کاخ کرملین قرار دارد و به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

 

بیش از دو دهه است که بر سر دفن جسد نخستین رهبر شوروی اختلاف نظر وجود دارد.

ایرنا

لاوروف: غرب می‌خواهد بالکان به عرصه جدید مقابله با روسیه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه معتقد است غرب تلاش مصرانه‌ای از خود نشان می دهد تا منطقه بالکان را به یکی از عرصه‌های مقابله با روسیه تبدیل کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, صربستان

به‌رغم سیاست ضدروسی کی‌یف، سفر۴ میلیون اوکراینی در نیمه نخست سال جاری به‌روسیه

روزنامه «ایزوستیا»، نوشت: در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، تقریبا چهارمیلیون شهروند اوکراینی به روسیه سفر کردند، از این میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفرهای شخصی داشته، بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای مسائل کاری این سفر را انجام داده و بیش از ۱۳هزار شهروند اوکراینی نیز به عنوان توریست به روسیه سفر کرده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

رهگیری هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه

مقامات نیروی دریایی آمریکا اظهار کرده‌اند: یک هواپیمای گشت دریایی لاکهید ایپی ۳ که بر فراز حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بود، توسط یک جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه رهگیری شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا