گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از خواست‌های عمده طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ماست. در ماه‌های اخیر کارگران در صنایع نفت جنوب، ذوب آهن، فولاد اهواز، کلاه زردها (تکنسین‌های پست‌های فشار قوی برق) و کارکنان بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای احقاق حق‌شان ازجمله برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تجمع و اعتصاب کرده‌اند. طبق ... طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

ادامه

اجتماعی, استبداد, ایران, خصوصی‌سازی, صلح, کارگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

حرکت‌های اعتراضی‌ کارگران و بازنشستگان واحدهای مختلف ادامه دارد در هفته‌های گذشته نه‌تنها خللی در ادامۀ اعتراض‌های کارگری و بازنشستگان به‌وجود نیامد، بلکه منسجم‌تر شدن صف‌های آنان خصوصاً در یکشنبه‌های اعتراضی را مشاهده کردیم. نکتۀ قابل‌توجه در این حرکت‌های اعتراضی شعارها و پلاکاردهایی بودند با مضمون مخالفت با مصوبه‌هایی از قبیل لایحۀ هفتم توسعه، اعتراض ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, اجتماعی, استبداد, اعتراضات اجتماعی, امپریالیسم, امنیتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, فقر, کارگری, معلمان, معیشت

حاشیه‌نشینان چابهار از داشتن برق، آب و گاز بی‌بهره‌اند/ هزاران ایرانی اینجا بدون شناسنامه‌اند

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: یکی از مهمترین چالش هایی که ما با آن امروز روبه رو هستیم بحث رشد و سرعت حاشیه نشینی در چابهار است. مردم حاشیه نشین بدون هیچ حمایتی از داشتن نعمت برق و حتی یک متر لوله گذاری آب بی‌بهره‌اند.

 

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه‌ام که شامل ۵ شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری می‌شود. پهنه‌ای به نام سواحل مکران وجود دارد. بارها مسئولان تعابیر بسیار خاص و ویژه‌ای را برای این گنج پنهان اتخاذ کرده‌اند اما به لحاظ عقب ماندگی‌های تاریخی … متاسفانه این پهنه هنوز هم از پایین‌ترین شاخصه‌های توسعه اقتصادی برخوردار است. وی گفت. شما هیچ شاخص توسعه اقتصادی را پیدا نمی‌کنید که در این پهنه کشور آخر نباشد. به گونه‌ای که این شاخصه‌ها با خود استان سیستان و بلوچستان هم فاصله زیادی دارد.

 

اینجا شاخص دسترسی به آب شرب ۱۰ درصد است

 

نماینده مردم چابهار در مجلس عنوان کرد: هر از گاهی کودکی در “هوتک های” این مناطق غرق و خانواده‌هایشان داغدار می‌شوند که متاسفانه این اتفاقات تلخ و غیر قابل جبران نشانه تکمیل نشدن بخش عمده مجتمع های آبرسانی در منطقه است. تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات جدی است.

 

سرانه فضای آموزشی در شهرستان های اینجا نیم متر است

 

وی گفت: شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری کمترین سرانه فضاهای آموزشی را در کشور دارند. که حتی با استاندارد خود استان سیستان و بلوچستان هم بسیار متفاوت است. این سرانه آموزشی در بخشی از شهرستان‌های ما حدود نیم متر است که این نرم در سطح کشود حدود ۷ متر است. همچنین کمترین میزان قبولی در دانشگاه ها و کمترین میزان معلم نسبت به دانش آموزان را در این مناطق داریم.

 

به لحاظ سرانه های فضاهای بهداشتی و درمانی در کشور در آخرین رتبه قرار داریم

 

سعیدی بیان کرد: به لحاظ سرانه‌های فضاهای بهداشتی درمانی باز هم با اختلاف بسیار فاحشی در کشور در آخرین رتبه قرار داریم. به گونه‌ای که عمده مردمی که در پهنه جاسک و راسک در سواحل مکران زندگی می‌کنند همگی برای روند درمان شان به بیمارستان امام علی در چابهار مراجعه می‌کنند. این بیمارستان چیزی حدود ۱۹۶ تخت دارد. و این در حالی است که طبق اعلام استانداردهای خود وزارت بهداشت هم اکنون آنجا باید در آنجا ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود داشته باشد. همچنین کمترین میزان پرسنل رتبه سلامت را نسبت به بیمار داریم.

 

نماینده مردم چابهار در مجلس تصریح کرد: وضعیت راه های روستایی حوزه انتخابیه ام به گونه‌ای است که مدام شاهد تصادفات بسیار زیاد و شدیدی در این جاده ها هستیم چرا که شاخص کریدورها و راه‌های روستایی مان باز هم فاصله زیادی حتی با خود استان سیستان و بلوچستان دارد.

 

وی افزود: … منطقه آزاد، بندر و بخشی از صنایع و طرح‌های‌مان با توسعه خوبی در حال شکل گرفتن است اما می‌شود گفت زرق و برق‌های کاذب این مناطق باعث شده آن روی سکه که شامل گرفتاری، مشکلات و حجم وسیعی از چالش‌های فراروی آن منطقه است نادیده گرفته شود.

 

سعیدی در ادامه به مشکل افراد فاقد شناسنامه در مناطق تحت حوزه استحفاظی اش اشاره کرد و افزود: مشکل دیگری که در این مناطق به شدت مسئله ساز شده است موضوع افراد فاقد شناسنامه است. در این مناطق هزاران نفر را داریم که ایرانی الاصل بوده و نسل اندرنسل در همین کشور زندگی کردند اما به لحاظ عدم شناخت به مباحث حقوقی شان متاسفانه برای دریافت شناسنامه به مراکز مربوطه مراجعه نکرده اند. روند قانونی شناسنامه دار شدن این افراد بسیار کند پیش می رود که با این روند مردم باید سالیان سال منتظر باشند که به پرونده‌هایشان رسیدگی شود.

 

نماینده مردم چابهار در مجلس اظهار داشت: مشکل دیگری که مردم اینجا با آن دست به گریبان هستند بحث ملی شدن اراضی آبا واجدادی شان است که متاسفانه چیزی حدود ۹۵ درصد اراضی آنجا ملی شده که به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.در گذشته یک سری فرصت هایی به مردم داده شد که برای مستثنیات اراضی خود به مراجع قانونی مراجعه کنند که این اطلاع رسانی ها از طریق کانال روزنامه‌های رسمی بود و مردم این مناطق متاسفانه در حال حاضر هم به روزنامه‌ها خیلی دسترسی ندارند چه برسد به سال های گذشته، لذا مردم از حقوق خودشان آگاه نبودند و این باعث شد عمده اراضی آنجا ملی شود. همچنین قنات ها، نخلستان ها، باغات و حتی برخی روستاها هم متاسفانه در محدوده اراضی ملی قرار گرفت. این موضوع را به عنوان نماینده مردم از طریق سازمان منابع ملی و طبیعی پیگیر هستم و تا پایان شهریورماه امسال بخشی از این اراضی تعیین تکلیف می شود و به صاحبان واقعی شان بازخواهند گشت.

 

هنوز در ۵ شهرستان حوزه انتخابیه ام یک متر لوله گذاری گاز صورت نگرفته است

 

وی در ادامه عنوان کرد: وزارت نفت در استان سیستان و بلوچستان با جایگاهی که چابهار در کشور دارد و نوع نگاهی که مسئولان عالی نظام نسبت به این منطقه دارند و معتقدند که چابهار می‌تواند بسیاری از گره‌های بین‌المللی اقتصادی کشور را برطرف کند اما متاسفانه در آن ۵ شهرستان حوزه انتخابیه ام هنوز یک متر لوله گذاری گاز انجام نداده است. نمایندگان دیگر مناطق کشور در مجلس پیگیرند که به روستاهای حوزه انتخابیه شان گازرسانی کنند اما با کمال تاسف من حتی در مرکز شهرستان ها و کانون حوزه انتخابیه ام هنوز گاز رسانی صورت نگرفته است.

بازنشستگان و وعده‌های بی‌سرانجام رژیم ولایی

بایدها روشن است: اول افزایش روی حقوق اسفند، بعد متناسب‌سازی دور دوم برای همه بدون هیچ استثنایی و از همه مهم‌تر، محاسبات تفکیکی و شفاف که آورده‌ی هر بخش برای بازنشسته واضح و مشخص باشد؛ بازنشسته با یک نگاه به احکام حقوقی بتواند دریابد حاصل افزایش پایه مستمری چقدر است و حاصل متناسب‌سازی چقدر؛ غیر ... بازنشستگان و وعده‌های بی‌سرانجام رژیم ولایی

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش

ایران ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا از روسیه خریداری کرد

سفیر کشورمان در روسیه در پیامی توئیتری اعلام کرد که قرارداد خرید ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونای اسپوتنیک وی از روسیه نهایی شده و واکسن‌ها از خرداد تا آذرماه امسال به ایران ارسال خواهد شد.

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر

سیمای ضد مردمی رژیم ولایت فقیه رویاروی ورزش و شادی و نشاط جوانان

اهمیت ورزش در سلامتی انسان به‌خصوص برای جوانان بر کسی پوشیده نیست. به‌اختصار می‌توان گفت ورزش عامل خودباوری، افزایش اعتماد به‌نفس، و احساس موفقیت و شادابی است و همچنین دوری از گوشه‌گیری را برای جوانان به‌دنبال دارد.

ادامه

اجتماعی, ایران, سرمایه‌داری, نئولیبرالیسم, ورزشی