شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

توافق تولید ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونای روسی در کره جنوبی

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت کره ای GL Rapha بر سر تولید بیش از ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کره جنوبی به توافق رسیدند.

 

به گزارش اسپوتنیک، در این توافق مقرر گردید که تولید واکسن از دسامبر سال ۲۰۲۰ در کره جنوبی شروع و صادرات آن نیز از ژانویه سال ۲۰۲۱ انجام شود.

 

پیش از این گزارش شده بود که ترکیه نیز خواهان تولید واکسن اسپوتنیک وی است. آنکارا علاقه مند به تولید  “در شرکت‌های تولیدکنند دارویی ترکیه پس از انجام مطالعات سم شناسی پیش‌بینی شده در قوانین محلی است.”

 

پیشتر نیز اعلام شده بود که قراردادی ۹ میلیون دلاری توسط زیر مجموعه هلدینگ دارویی تبت رودیولا برای دریافت حق ثبت واکسن کرونای روسی “اسپوتنیک وی” در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان و همچنین حق تولید، توسعه، واردات و تجاری سازی واکسن، با شرکت روسی “Human Vaccine” بسته شده است.

 

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند. کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است.

تست موفقیت‌آمیز واکسن سینوفارم بر روی ۱۰۰ هزار نفر بدون آلودگی به کرونا و عوارض منفی

رسانه های چین روز شنبه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند: هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

ادامه

امارات, بحرین, پرو, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, مراکش, مصر, مکزیک

آمادگی کوبا برای همکاری با ایران در زمینه تولید واکسن کرونا

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات کوبایی به شکل ویدئو کنفرانسی با آقای میگل دیاز کانل رییس جمهور کوبا گفت وگو و تبادل نظر کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکای لاتین, ایران, جهان, خبر, سیاسی, کوبا

واکسن روسی کرونا در راه آرژانتین و علاقه‌مندی مصر به خرید آن

رئیس جمهوری آرژانتین از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” تولید شده در روسیه طی چند ماه آینده به این کشور خبر داده و وزیر خارجه مصر نیز علاقه‌مندی کشورش به دریافت و مشارکت در تولید این واکسن را تأیید کرد.

ادامه

ارژانتین, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا, صربستان, کره جنوبی, مصر, مکزیک, هندوستان