حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تامین اجتماعی به حد کافی مورد سوءاستفاده دولت‌ها قرار گرفته، نباید بانک رفاه کارگران واگذار شود

یک فعال کارگری در شهرستان اسلامشهر می‌گوید: بانک رفاه کارگران سرمایه و اندوخته کارگران است و به عنوان حق‌الناس هرگونه دخل و تصرف در آن خلاف قانون و شرع است.

 

محمدحسن پورطالبیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از تلاش دولت و مجلس برای واگذاری بانک رفاه گفت: متاسفانه در هر دوره‌ای تصمیماتی که دولت‌ها درمورد منابع تامین اجتماعی می‌گیرند بر استرس و نگرانی صاحبان اصلی این املاک و دارایی‌های سازمان می‌افزاید.

 

او با تاکید بر اینکه جامعه کارگری و بازنشسته با واگذاری این بانک مخالف هستند، در ادامه افزود: سهام بانک رفاه نباید به به هر شکل ممکن فروش برسد اما در صورت انجام آن باید به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود.

 

جامعه کارگری و بازنشسته با واگذاری بانک رفاه کارگران به هر شکل ممکن مخالف است، افزود: بانک رفاه کارگران برای خدمت به جامعه کارگری و بازنشستگان تاسیس شده و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و مشخص نیست افرادی که موضوع واگذاری این بانک را مطرح می‌کنند، چه نیتی دارند.

 

او با بیان اینکه متولیان واگذاری بانک رفاه نباید بدون اطلاع کارگران و بازنشستگان آن را واگذار کنند، گفت: در صورتی که بانک رفاه واگذار شود، دیگر کارگران و بازنشسته‌ها که صاحبان اصلی آن هستند، اختیاردار آن نخواهند بود.

 

پورطالبیان با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی‌های دولت به این صندوق گفت: اگر بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

 

به گفته وی، دولت و مجلس حق دخالت در موضوعات داخلی سازمان تامین اجتماعی و مجموعه‌های آن را ندارند. تامین اجتماعی به حد کافی مورد سوءاستفاده دولت‌ها قرار گرفته و تاکید می‌کنیم که مجریان طرح واگذاری مطمئن باشند در صورت این اتفاق کارگران و بازنشستگان ساکت نخواهند نشست.

اورتگا پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه

طبق اعلام شورای انتخابات نیکاراگوئه، «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری فعلی این کشور، با کسب ۷۵ درصد آراء شمارش شده، تاکنون بر رقبای خود در انتخابات ریاست جمهوری پیشی گرفته و به بیان دیگر، دوباره سکان اداره کشورش را بدست خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, کارگری, گزارش, نیکاراگوئه, ونزوئلا

کارگرانی را داریم که ۲۰سال است با قراردادهای ۳ماهه و ۶ماهه کار می‌کنند؛ فقط برای خفه کردن صدای آنان!

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه برای تهیه دستورالعمل ساماندهی قراردادهای کارکنان قرارداد موقت سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه‌ی آن، گفت: «علی رغم برگزاری چند جلسه برای تهیه دستورالعمل لازم برای اجرای مصوبه‌ی هیدت امنا، مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با بی‌مهری تمام، ... کارگرانی را داریم که ۲۰سال است با قراردادهای ۳ماهه و ۶ماهه کار می‌کنند؛ فقط برای خفه کردن صدای آنان!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

اعتراض پرستاران شاغل در تامین اجتماعی مقابل مجلس به‌دلیل بی‌توجهی به‌ خواسته‌های خود + ویدئو

پرستاران شاغل در سازمان تامین اجتماعی، امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, ویدیو