حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

بیکاری دستِ‌کم ۵ هزار کارگر در استان گلستان در اثر سیل

آسیب‌دیدگی حدود ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا و تخریب واحدهای تولیدی در گلستان باعث بیکاری ۳ تا ۵ هزار نفر از کارگران این استان شد.

 

به گزارش ایلنا، کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) از بیکاری بین ۳ تا ۵ هزار نفر از کارگران استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: این دسته از کارگران که کارگاه‌های آن‌ها در اثر سیل با تعطیلی موقت اعم از کوتاه و میان‌مدت قرار گرفته باشند، در صورت بیمه‌پردازی بلا فاصله تحت حمایت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کارگاه در «شهرک صنعتی آق‌قلا» تحت تاثیر سیل گلستان قرار گرفته، تصریح کرد: در بازدیدی که از مناطق سیل زده گلستان انجام دادیم، بیشترین آسیب به مزارع کشاورزی و از جمله شهر صنعتی آق‌قلا در استان گلستان وارد شده که سیل به کارگاه های شهرک صنعتی نفوذ و ماشین‌ آلات، تجهیزات و محصولات تولیدی و مواد اولیه را تخریب کرده است.

 

یاوری تعداد کارگاه های بیرون از شهرک صنعتی آق قلا در استان گلستان را حدود ۱۰ تا ۱۵ کارگاه دانسته و بیان کرد: حدود ۶۰ واحد مرغداری نیز تحت تاثیر سیل دچار آسیب شده و در عین تلف شدن طیور، خسارات مالی نیز به آن ها وارد شده است.

 

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت از آسیب هزار و ۵۰۰ واحد صنفی شهرستان آق‌قلای استان گلستان و همچنین ۳۰۰ واحد صنفی شهرهای مازندران خبر داده بود.

 

یاوری خاطرنشان کرد: برای برآورد مبالغ خسارت در کارگاه‌های آسیب دیده تا فروکش شدن آب‌ و ایجاد شرایط عادی باید از طریق کارشناسان دستگاه‌های صادر کننده مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری اقدام به عمل بیاید که نیاز به زمان بیشتری دارد.

 

اعتراض کارگران قطار شهری اهواز به اخراج ۶ نفر از همکاران و معوقات مزدی

به گزارش ایلنا، صبح امروز (۱۷ فروردین ماه) حدود ۱۵۰ نفر از کارگران پیمانکاری «پروژه قطار شهری اهواز» در اعتراض به اخراج ۶ نفر از همکاران خود و دریافت نکردن دستمزد و عیدی یک سال گذشته خود مقابل ورودی کارگاه تجمع کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

نماینده رزن؛ سازمان تامین اجتماعی، حیات خلوت دولت‌ها و فرصت‌طلبان شده است

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه سازمان تامین اجتماعی به حیات خلوت دولت‌ها و فرصت‌طلبان تبدیل شده است، گفت: هنگامی که افشاگری صورت می‌گیرد، مدیریت قبلی رفته و کلی بدهی و مشکلات برای سازمان تامین اجتماعی باقی گذاشته که هیچکس هم پاسخگو نیست.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری

ابطحی؛ خصوصی‌سازی بدتر از جنگ اقتصادی آمریکایی عمل کرد/ بسیاری از خصوصی‌سازی‌ها به قیمت مفت انجام شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از اینکه خصوصی‌سازی به ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی و بیکاری کارگران منجر شده است، گفت: بلایی که خصوصی‌سازی بر سر اقتصاد این کشور آورد، آمریکا هرگز نمی‌توانست در قالب جنگ اقتصادی به کشور وارد کند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری, مصاحبه و گفتگو