افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

با انحلال حشد شعبی این شبه نظامیان تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرار گرفتند

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور جدید درباره نیروهای حشد شعبی با هدف سازماندهی آنها صادر کرد.

 

به نقل از الفرات، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق فرمانی ۱۰بندی درباره حشدالشعبی عراق صادر کرد که به‌شرح ذیل است:

 

در این فرمان آمده است: بر اساس اقتضای منافع مردم و با توجه به اختیاراتی که قانون اساسی به ما داده است و با ایمان به نقش بزرگی که مبارزین حشدالشعبی در حال ایفای آن هستند دستورات زیر صادر می‌شود:

 

۱. همه نیروهای حشد شعبی به‌عنوان بخشی جدانشدنی از نیروهای مسلح مشغول به خدمت خواهند بود و همه قوانین حاکم بر نیروهای مسلح به نیروهای حشد شعبی نیز تسری می‌یابد و درباره آنها هم اعمال می‌شود مگر مواردی که صریحا در حکم ویژه مشخص شود. نیروهای حشد شعبی تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح خواهند بود و بر اساس قوانین تصویب‌شده در پارلمان عراق و دستورات صادرشده عمل خواهند کرد و مسئولیت این تشکیلات به‌عهده رئیس هیئت حشدالشعبی خواهد بود که او توسط فرمانده کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود.

 

۲. تمام اسامی که گروه‌های حشد شعبی در جریان نبرد برای داعش داشتند حذف و با نام‌هایی نظامی نظیر (لشکر، تیپ، گروهان و…) جایگزین می‌شود.

 

۳. گروه‌های وابسته به حشد شعبی به صورت فردی و تشکیلاتی باید تمام ارتباطات خود را با گروه‌های سیاسی در بند دوم را باید قطع کنند.

 

۴. گروه‌هایی که به عضویت نیروهای مسلح در نمی‌آیند،می‌توانند به تشکیلات سیاسی و زیر نظر احزاب در آیند و هرگونه حمل سلاح این گروه تنها با مجوز و بنا به ضرورت حمایت از مراکز غیر نظامی و فرماندهی و شرایط آنان همانند دیگر گروه‌های سیاسی خواهد بود.

 

۵. پادگان‌های محل استقرار نیروهای حشدالشعبی کاملاً مانند سایر نیروهای مسلح سازماندهی و مشخص می‌شود و درباره مکان‌های حضور نیروهای حشدالشعبی برای مبارزه بر اساس چارچوب‌های معمول در نیروهای مسلح تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

۶. تمامی مقرهایی که نام گروهی از گروه‌های حشد شعبی را داشته باشد چه در شهرهای عراق و چه خارج از آن بسته خواهد شد.

 

۷. وجود گروه مسلحی که به‌صورت پنهانی یا آشکارا خارج از این دستورالعمل فعالیت می‌کند، ممنوع بوده و نقض قانون و مستوجب مجازات می‌شود.

 

۸. همه دفاتر اقتصادی، ایست و بازرسی‌ها و مؤسسات خارج از تصمیمات جدید بسته می‌شود و سازمان حشد شعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق به‌شمار خواهد رفت.

 

۹. آخرین مهلت انجام این اقدامات ۲۰۱۹/۰۷/۳۱ (۹ مرداد ۹۸) خواهد بود.

 

۱۰. دستورات دیگر درباره ساختار هیئت حشدشعبی و تشکیلات آن در آینده صادر خواهد شد.

تسنیم

افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به معنای نقض توافق توسعه تسلیحات هسته‌ای نیست

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که عبور ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم به معنای انحراف از تعهدات داوطلبانه به برجام است.   به گزارش ایلنا، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در پیامی توییتری نوشت: «ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد. این امر به ... افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به معنای نقض توافق توسعه تسلیحات هسته‌ای نیست

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

«معامله قرن» یا حراج حق حاکمیت و موجودیت خلق فلسطین

در شرایطی که شهرهای عمده خاورمیانه عربی به صحنه تظاهرات صدهاهزار تن از مردم معترض به سیاست‌های آمریکا، اسرائیل، کشورهای عمده اتحادیه اروپا، و ارتجاع عرب تبدیل شده‌اند، تدارک نهایی برای برگزاری “گردهمایی اقتصادی”، به منزلهٔ  بخش نخست “معامله قرن” در منامه، پایتخت شیخ‌نشین بحرین، کلید خورد.

ادامه

اردن, اسراییل, امارات, امریکا, انگلستان, بحرین, جهان, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, قطر, مراکش, مصر, مقاله

کوربین: ترزا می بزرگ‌ترین فاجعه انسانی جهان را فرصتی برای فروش تسلیحات می‌بیند

به دنبال دیدار ترزا می و محمد بن سلمان در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن، جرمی کوربین از می بر سر روابط نزدیک با “متحد جنگی‌اش” انتقاد کرد.

ادامه

انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان جعلی و فاقد مشروعیت است / شبکه حقانی جزء لاینفک طالبان است

مولوی عبدالسلام حنفی گفت: هیچ‌گونه توافق صلح یا آتش‌بس به امضاء نرسیده و بر همین اساس عملیات ما علیه اشغالگران ادامه دارد.

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه