افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ستاره ایرانی پورتو افتخار جدیدی را به نام خود ثبت کرد و در تیم منتخب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. به گزارش ایرنا و به نقل از سایت هواسکورد مهدی طارمی ستاره ایرانی باشگاه پورتو بعد از درخشش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در تیم منتخب این مرحله در کنار کیلیان امباپه ... افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ادامه

اروپا, ایران, پرتغال, جهان, خبر, ورزشی

اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با درخشش در تیم پورتو عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد و بالاتر از لیونل مسی ایستاد.   به گزارش خبرگزاری مهر، هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی برگزار شد که مهدی طارمی به همراه تیم پورتو شب فراموش نشدنی داشتند ... اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

ادامه

اروپا, انگلستان, ایران, بلژیک, جهان, خبر, ورزشی

باربوسا: رونالدو باید اخراج می‌شد/ کی‌روش: قانون نباید برای رونالدو و مسی متفاوت باشد

مدیر برنامه معروف فوتبال پرتغال گفت: داور پاراگوئه‌ای باید کریستیانو رونالدو را پس از خطای روی مدافع ایران اخراج می‌کرد و از دادن کارت زرد به مهاجم پرتغال متعجب شدم.

 

به نقل از سایت ساکرنیوز روسیه، پائولو باربوسا درباره نمایش ناامیدکننده رونالدو در مصاف با ایران گفت: چطور بگویم که خودم ناامید نشوم اما موثر واقع نشد، البته رونالدو در خدمت تیم ملی فوتبال پرتغال بود و سعی کرد سخت تلاش کند.

 

وی درباره صحنه خطای رونالدو روی مرتضی پورعلی‌گنجی نیز اظهار داشت: البته که باید با کارت قرمز اخراج می‌شد. نمی‌شود که در چنین صحنه‌هایی ۲ ایده وجود داشته باشد. سیستم VAR نیز در میدان به داور نشان داد که رونالدو باید کارت قرمز بگیرد اما انریکه به سبک خودش تصمیم‌ گرفت.

 

باربوسا درباره هراس خود از کارت قرمز احتمالی داور پاراگوئه‌ای به کریستیانو رونالدو گفت: نمی‌توانم این‌گونه بگویم. من به سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) توجهی ندارم اما وقتی تصمیم داور را دیدم احساس اشتباه کردم. تصمیم عجیبی بود و داور رونالدو را بخشید. او به طور کلی به تیم ملی فوتبال پرتغال کمک کرد. همچنان معتقد بودم که رونالدو باید یک کارت قرمز می‌گرفت. تکرار صحنه خطا همه چیز را نشان می‌داد. اینجا باید صادقانه به همه چیز اعتراف کنیم.

 

مدیر برنامه مطرح فوتبال پرتغال در واکنش به این پرسش که آیا رونالدو در بازی برابر ایران روی اعصاب خود کنترل نداشت خاطرنشان کرد: بله. حتی ستاره‌ها گاهی اوقات نشان می‌دهند که شکسته هستند. رونالدو تجربه فوق‌العاده‌ای دارد اما چنین ستاره‌ای نتوانست با استرس خودش کنار بیاید. او نشان داد که نمی‌تواند خودش را کنترل کند و گاهی پیش‌ می‌آید. به خاطر داشته باشید زیدان در فینال جام جهانی با ماترازی برخورد داشت و سپس اخراج شد. پرتغال خیلی خوشبخت بود که رونالدو اخراج نشد.

 

کی‌روش: قانون نباید برای رونالدو و مسی متفاوت باشد

 

سرمربی تیم ملی ایران درباره اعتراضش به عملکرد انریکه کاسرس در این دیدار گفت: من نظر خیلی روشنی دارم ولی لازم است کلماتم را خیلی با دقت انتخاب کنم چون داوری برعهده فیفا است. باید خیلی با دقت عمل کنم چرا که نباید مشکلی را با نظراتم ایجاد کنم. وقتی پنالتی گرفته می‌شود، دمای بازی از ۴۶ درجه به ۱۵۰ درجه می‌رود. وقتی دمای هوا بالا می‌رود من مجبور می شوم کتم را در بیاورم.

 

کارلوس کی‌روش بعد از تساوی یک بر یک تیمش مقابل پرتغال گفت: به هرحال این انتظار هست که در جام‌جهانی بازی‌ها سخت و فشرده باشد. گل‌های زیاد و درگیری در بازی طبیعی است. در کل بازی خوبی را دیدیم. ما امروز مقابل قهرمان اروپا مساوی کردیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیمش در دو بازی قبلی مثل بازی با پرتغال به میدان نرفت، گفت: باید واقعیت را دید. ما مراکش را بردیم و بازی جلو اسپانیا خیلی سخت بود. در آن بازی هم حقمان باخت نبود و می‌شد با یک امتیاز آن دیدار، امروز با ۵ امتیاز راهی مرحله بعدی شویم.

 

همچنین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از این دیدار هم گفت: این بازی فوتبالی بود که ما به آن افتخار می‌کنیم. ما به جام جهانی شخصیت دادیم. بازی خیلی رقابتی بود. ما در مقابل یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کردیم. ایران با نظم و شیوه کنترل بازی خیلی خوبی کار کرد. طبیعتا یک برد می‌توانست از این بازی حاصل شود و آن برنده باید ایران باشد. درباره مدیریت بازی، نگرش، رقابت، تصمیمات حمله و ذهنیت بازی ما شایسته بردن بودیم. به پرتغال تبریک می‌گوییم. طبیعتا پرتغال با توجه به نتیجه این بازی می‌تواند به دور بعد برود. من نمی‌توانستم تا به حال از این تیم دفاع کنم اما با حذف ایران، از پرتغال حمایت می کنم.

 

سرمربی تیم ملی ایران درباره اعتراضش به عملکرد انریکه کاسرس در این دیدار گفت: من نظر خیلی روشنی دارم ولی لازم است کلماتم را خیلی با دقت انتخاب کنم چون داوری برعهده فیفا است. باید خیلی با دقت عمل کنم چرا که نباید مشکلی را با نظراتم ایجاد کنم. وقتی پنالتی گرفته می‌شود، دمای بازی از ۴۶ درجه به ۱۵۰ درجه می‌رود. وقتی دمای هوا بالا می‌رود من مجبور می شوم کتم را در بیاورم.

 

او درباره استفاده از سیستم VAR نیز اظهار کرد: ما اینجا به عنوان مربی لازم است بدانیم چه اتفاقی می‌افتد. کسی به ما چیزی نمی‌گوید. وقتی پنالتی ما را گرفتند تلویزیون ۵-۶ صحنه را نشان داد. وقتی پنالتی برای پرتغال بود فقط یک صحنه را نشان دادند. وقتی به ما چیزی نمی‌گویند، مجبوریم بیرون برویم و از تلویزیون صحنه‌ها را ببینم.

 

او ادامه داد: پرتغال کشور خودم است و نمی‌خواهم جنگی علیه من در بگیرد. البته من به اینکه یک ملت علیه یک نفر باشند عادت کردم. در آفریقای جنوبی چنین چیزی است. وقتی کسی با آرنج به صورت کسی می زند باید با کارت قرمز جریمه شود. نباید این قانون برای مسی و رونالدو متفاوت باشد. به داستان دیروز درباره پدر بزرگ شدنم بر می‌گردم. می خواهم بدانم دخترم حامله است یا مقداری. اینجا روشن بود که بازیکن باید کارت قرمز بگیرد. من به داور چیزی نمی گویم. من درباره شخصیتی که افراد در نظر می‌گیرند صحبت می‌کنم. به نظرم آقای اینفانتینو در فیفا باید بدانند که خیلی شکایت ها وجود دارد و داورها به خوبی کار نمی‌کنند. تنها کشوری که شکایت نمی‌کند ما بودیم.

 

کی روش اضافه کرد: ما فقط درخواست روشن شدن موضوع را کردیم. آن‌ها امتناع کردند و گفتند نامه بنویسید تا در جام جهانی بعدی موضوع را بررسی کنیم. مردم این حق را دارند. سه بازی برگزار شده و شما می‌دانید مردم ایران چقدر فداکاری کردند تا در جام جهانی شرکت کنند. فکر نمی‌کنید مردم ایران حق دارند و شایسته هستند بدانند چه اتفاقی می‌افتد. وقتی تصمیم گیری با سیستم VAR است، نباید هیچ اشتباهی باشد. اشتباه بشری مربوط به گذشته است و بخشی از بازی بود. بازیکن، مربی و داوران اشتباه می‌کنند. وقتی سیستمی دارید که خیلی برای آن هزینه شده و پنج-شش نفر درگیر آن هستند، چه اتفاقی می افتد. داور در میدان بازی مانند پیلاتس می‌رقصد و نمی داند به خاطر نفری که بالا نشسته چه اتفاقی می‌افتد. باید مانند راگبی باشد و مردم بدانند چه اتفاقی می‌افتد. می‌گویند مراقب باشید رونالدو است. این حق را داریم بدانیم چه اتفاقی می‌افتد. می‌دانم کشورم در یک طرف است. ولی بعد از آفریقای جنوبی عادت کردم کشوری علیه من و من علیه کشوری باشم. دیگر برای من مهم نیست. واقعیت باید مورد احترام باشد و لازم است ما بدانیم چه کسی بازی را اداره می‌کند. خیلی صحبت کردم اما بگذارید حرفم را کامل کنم. مقداری حالم خوب نیست.

 

او ادامه داد: امیدوارم مطبوعات پرتغال تحلیل خوبی انجام دهند و بدانند سایر رویدادهای بازی در محوطه هجده قدم چه بود که می‌توانست یک پنالتی دیگر برای ایران باشد اما سیستم VAR اینجا کار نمی‌کند. من اینجا درباره داور صحبت نمی کنم بلکه صحبتم درباره یک سیستم است. به نظرم سیستم VAR نباید اشتباه کند. وقتی هزاران دلار هزینه کردید نباید اشتباه کنید. وقتی با آرنج به صورت بازیکنی می‌زنند، نباید فقط به یک کارت زرد بسنده کنند. به من هم یک استراحتی بدهید. مگر می‌شود فقط یک کارت زرد بدهند. به هر حال من به پرتغال تبریک می‌گویم و امیدوارم این تیم به فینال هم برود.

تسنیم، اصلاحات نیوز

 

مفسر سرشناس انگلیسی: ایران می‌تواند پرتغال را شکست دهد

مفسر سرشناس انگلیسی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تمجید کرد.   عملکرد شب گذشته (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا در گروه B مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که به شکست بر یک صفر شاگردان کارلوس کی‌روش انجامید، تحسین بسیاری از کارشناسان جهان را در پی داشته است. ... مفسر سرشناس انگلیسی: ایران می‌تواند پرتغال را شکست دهد

ادامه

انگلستان, ایران, جهان, خبر, ورزشی

کی‌روش: پرونده مذاکره من و ایران بسته شد، بعد از جام جهانی می‌روم

کارلوس کی‌روش در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: حدود یک‌سال از صعود ما به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گذشت و این یک واقعیت است که فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد شش‌ماهه تمدید قراردادم تا پایان جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا را ارائه داد. این پیشنهاد انتظارهای مرا برآورده نکرد.

ادامه

ایران, خبر, ورزشی

آغاز مسابقات المپیک زمستانی در شهر پیونگ‌چانگِ کره جنوبی

بیست‌و‌سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی در شهر پیونگ‌چانگ در کره جنوبی با برنامه‌های متنوع و رنگارنگ آغاز شد. در این مراسم ورزشکاران کره شمالی و جنوبی با هم به ورزشگاه وارد و با هلهله تماشاگران روبه‌‌رو شدند.

ادامه

جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی, ورزشی