شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

اولین واکسن چینی کرونا رسما ثبت شد

طبق اعلام رسانه های وابسته به دولت چین، این کشور اکنون به طور رسمی اولین واکسن این بیماری را تأیید کرده است.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از ای ای، چین اولین حق اختراع واکسن کووید-۱۹ را که توسط تیم “چن وی” که متخصص بیماری‌های عفونی است، تایید و ثبت کرده است. آزمایشات این واکسن نشان داده است که این واکسن ایمن است و واکنش ایمنی بدن را در مقابل کروناویروس جدید برمی‌انگیزد.

 

اکنون خبرگزاری دولتی شین‌هوا از چین گزارش داده است که این واکسن با استناد به داده‌های آزمایشات بالینی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا(American Medical Association) منتشر شده است، ایمن بوده و واکنش ایمنی ایجاد می‌کند.

 

این تحقیقات شامل آزمایشات روی ۳۲۰ داوطلب سالم در سنین ۱۸ تا ۵۹ سال بوده است که از این تعداد، ۹۶ نفر در کارآزمایی‌های بالینی مرحله اول و ۲۲۴ نفر نیز در کارآزمایی های بالینی مرحله دوم شرکت داشته‌اند.

 

خبرگزاری شینهوا نوشته است که نتایج آزمایش این واکسن نشان داده که این واکسن به طور موثری آنتی بادی‌ها یا پادتن‌های خنثی‌کننده ویروس را در داوطلبان تحریک می‌کند و توانایی خوبی در ایجاد پاسخ یا واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس را نشان می‌دهد.

 

شنبه هفته گذشته نیز وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که این کشور تولید اولین واکسن کووید-۱۹ خود را آغاز کرده است و گفت که اولین واکسن‌ها برای ایمن‌سازی پزشکان و کادر درمان قبل از عموم مردم به آنها اختصاص خواهد یافت.

 

روسیه روز سه‌شنبه رسماً نخستین واکسن کروناویروس جهان را که توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی “گاملایا”(Gamaleya) ساخته شده است، به ثبت رسانده بود.

 

طبق آمار و ارقام جمع آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز مستقر در ایالات متحده، بیش از ۲۱.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از آن بهبود یافته‌اند.

پرنسا لاتینا: واکسن کرونا در کوبا هم تولید می‌شود

به دنبال اعلام رسمی ثبت واکسن روسی کرونا از سوی رییس جمهوری این کشور و استقبال ۲۰ کشور جهان ازجمله کوبا برای دستیابی به این واکسن، رسانه کوبایی پرنسا لاتینا از آمادگی همکاری مسکو و هاوانا برای تولید این واکسن در کوبا خبر داد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, دانش, روسیه, کوبا

۱۱۰ روز بدون فوت از کرونا؛ چین چگونه بیماران را درمان می‌کند؟

در حالی که گزارش‌ها حاکی از شیوع موج دوم کرونا در چین و سراسر جهان است تجزیه و تحلیل آمارهای این کشور نشان می‌دهد در ۱۱۰ روز گذشته هیچ‌کسی به دلیل ابتلا به کرونا در چین جان خود را از دست نداده است موضوعی که بیانگر یافتن روشی برای درمان بیماران کرونا در چین است.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, گزارش