حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

اعتصاب کارگران واحدهای تعمیراتی پتروشیمی فناوران‌

کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، صبح امروز شنبه ۱۰ آبانماه ۱۳۹۹ در اعتراض به پایین بودن میزان حقوق و نابرابری در مزایا دست به اعتصاب زدند.

 

به گزارش عـصــر جـنــوب، به گفته‌ی یکی از کارگران، تجمع کنندگان در محوطه شرکت از مدیران این پتروشیمی خواستار توجه به وضعیت نابسامان خود و رفع تبعیض‌ در خدمات شغلی و ردیف های استخدامی شده اند.

 

این کارگر اضافه می‌کند؛ پتروشیمی فناوران بیش از ۸۰۰ نیروی شاغل دارد که با عناوین قراردادی متفاوت بکارگیری شده‌اند و در ارائه خدمات به آنها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و همین موضوع باعث شکاف عمین‌ در ارائه خدمات و حقوق و مزایا شده است.

 

وی اضافه می‌کند، گاها چند نفر در یک واحد و کنار هم کار می‌کنند اما برخی با حقوق و مزایای کافی و نیروی دیگر حتی از خدمات اولیه رفاهی محروم است.

 

این شرکت در ماه‌های گذشته با حواشی بسیاری مواجه بوده‌ است.

 

پایگاه اطلاع رسانی حزب تدبیر و توسعه در تیرماه سال جاری از کشف یک لانه فساد در این پتروشیمی گزارشی منتشر کرده بود و خبر از برکناری چند مدیر به اتهام سندسازی گسترده و تخلفات مالی داده بود.

 

ایفادنیوز‌ با افشای اطلاعات بیشتری، در جزئیات این خبر نوشته بود: “مدیران این شرکت با سندسازی‌ و تاسیس شرکت‌های کاغذی به همراه چند خانم در بیرون از این شرکت، اقدام به تخلفات گسترده مالی کرده‌اند.”

 

همچنین پرداخت بیش از ۲ میلیون یورو از دستمزد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال توسط این پتروشیمی از دیگر حواشی این شرکت بوده است که پای سازمان‌های بازرسی را به این موضوع باز کرده است.

 

پتروشیمی فناوران از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) بزرگترین تولیدکنندگان متانول کشور است و همزمان فرشاد اسفندیاری معاون نظارت بر امور‌ شرکت‌های هلدینگ تاپیکو، ریاست هیات مدیره آن را برعهده دارد تا در نظارت بر آن شبهاتی وارد شود.

کارگران، عهده‌دار معیشت بیش از ۶۳ درصد جمعیت کشور، طرد شدگان رژیم ولایی

نمایندگان مجلس، نه تورم را مهار کردند؛ نه توانستند ماده هفت قانون کار و قراردادهای دائم کار را احیا کنند و نه دولت را به ترمیم مزد در نیمه دوم سال مجاب کردند؛ هرچه بوده فقط حرف و شعار بود

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

یورش به حقوق زحمتکشان با ارزان سازی نیروی کار و مقررات زدایی در تامین اجتماعی

دستبرد زدن به حقوق و معیشت زحمتکشان، نقض کردن امنیت شغلی‌شان، ‌تبعیض قائل شدن بین‌شان به‌منظور تفرقه انداختن میان آنان، ابعادی هرچه وسیع‌تر یافته‌اند. در این تجاوز و چپاول‌ها، تمام دستگاه حاکمه، ولی‌فقیه، اعضای کابینه دولت روحانی، نمایندگان مجلس، و قوه قضائی صاحب سهم‌اند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, بازنشستگان, کارگری

تبدیل نام همسان‌سازی به متناسب‌سازی کلاه گشاد رژیم ولایت فقیه بر سر بازنشستگان کارگری

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، گفت: در شرایطی که کف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از ناحیه اجرای همسان‌سازی تنها ۷۵ هزارتومان افزایش یافت که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از همین ناحیه، بین ۷۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان است.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری

فاجعه کرونا در کمین کارگران و بازنشستگان

کارگران یکی از گروه‌هایی هستند که به شدت در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، گاهی مجبورند در محیط‌های محدود و سربسته ساعت طولانی کنار یکدیگر بمانند و به علاوه خستگی ناشی از کار بدنی، آنها را ضعیف و مستعد بیماری می‌کند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش