هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

ارتش چین: ناو آمریکایی را از جزایر پاراسل بیرون راندیم

ارتش چین اعلام کرد ناو آمریکایی که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی چین شده بود از جزایر پاراسل بیرون رانده شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش چین امروز دوشنبه اعلام کرد یک ناو جنگی آمریکایی را که وارد آب‌های سرزمینی چین در نزدیکی جزایر پاراسل شده بود تعقیب کرده و از این منطقه بیرون رانده است.

 

طبق گزارش روزنامه «مورنینگ‌پست»، ارتش چین گفته که ناو «یو.اس.اس بنفولد» بدون کسب مجوز قبلی از چین وارد آب‌های نزدیکی این جزیره شده است.جزایر پاراسل منطقه‌ای در دریای چین جنوبی است که مورد مناقشه چین، ویتنام و تایوان قرار دارد.

 

ارتش چین ساعاتی قبل‌تر ورود غیرقانونی کشتی جنگی ایالات متحده به این منطقه را اعلام کرد.

 

ارتش چین با صدور بیانیه‌ای در خصوص اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده اعلام کرد: «ما از ایالات متحده می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را متوقف کند».

 

این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفته است که پیش‌تر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده با متهم کردن پکن از مقام‌های این کشور خواست تا «رفتارهای تحریک آمیز» را متوقف کند و در خصوص موضوع دریای چین جنوبی به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

 

از آغاز ماه ژوئیه (ماه فعلی میلادی)، وزارت خارجه چین از ایالات متحده و ژاپن درخواست کرده بود تا از ترویج تئوری‌های چین‌هراسانه دست بردارند و در عوض برای صلح و ثبات در منطقه تلاش کنند.

 

این اولین بار نیست که ناو جنگی آمریکا وارد آب‌های قلمرو چین می‌شود و پیش از این نیز علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، واشنگتن به صورت غیرقانونی اقدام به اعزام کشتی جنگی به دریای چین جنوبی کرده بود.

 

اواخر خردادماه نیز، در بحبحه افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگتن، ناوگروه آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان وارد آب‌های دریای چین جنوبی شد.

 

دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی در منطقه آسیا-اقیانوسیه واقع شده است و در سال‌های اخیر به منبع تنش‌ها میان چین و همسایگان این کشور از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین تبدیل شده است و این کشورها همچنان به جدال بر سر مرزهای دریایی آب‌ها ادامه می‌دهند.

 

چین طی سال‌های اخیر حضور خود را در دریای چین جنوبی با ساخت جزایر مصنوعی و استقرار سیستم‌های موشکی و دیگر تجهیزات نظامی افزایش داده است.

سرهنگ بازنشسته آمریکا: ناتو در جنگ احتمالی علیه روسیه و چین قطعا شکست خواهد خورد

یک سرهنگ سابق نیروی هوایی آمریکا در مقاله‌ای با اشاره به سیاست‌های اشتباه پنتاگون و توانایی‌های روسیه و چین، گفت: ناتو در صورت بروز جنگ با این دو کشور، قطعاً شکست خواهد خورد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

بلومبرگ: قدرت گرفتن طالبان خطر تروریسم از روسیه تا چین را تشدید می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ نوشت: پیشروی های سریع طالبان و سلطه آن بر بخش های زیادی از افغانستان، همزمان با اقدام جو بایدن برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان، زنگ هشدار را برای روسیه و چین به صدا در آورده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه

معاون شی جین‌پینگ: بزرگترین چالش آمریکا چین نیست، خود آمریکاست

معاون رئیس جمهوری چین گفت، چین و ایالات متحده باید به طور مداوم منافع مشترک را با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات جدید گسترش دهند و سیاست چین ایالات متحده باید از تبدیل شدن به یک چرخه معیوب قضاوت و گمراهی جلوگیری کند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: ناتو هیچ شانسی در جنگ با روسیه در دریای سیاه ندارد

روسیه از تمام امکانات برای انجام یک کارزار موثر علیه نیروهای ناتو در دریای سیاه برخوردار است، اما در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درگیری اشاره ای به پیروزی ناتو نمی‌شود.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, رومانی, گزارش, مقاله, ناتو