گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از خواست‌های عمده طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ماست. در ماه‌های اخیر کارگران در صنایع نفت جنوب، ذوب آهن، فولاد اهواز، کلاه زردها (تکنسین‌های پست‌های فشار قوی برق) و کارکنان بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای احقاق حق‌شان ازجمله برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تجمع و اعتصاب کرده‌اند. طبق ... طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

ادامه

اجتماعی, استبداد, ایران, خصوصی‌سازی, صلح, کارگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

حرکت‌های اعتراضی‌ کارگران و بازنشستگان واحدهای مختلف ادامه دارد در هفته‌های گذشته نه‌تنها خللی در ادامۀ اعتراض‌های کارگری و بازنشستگان به‌وجود نیامد، بلکه منسجم‌تر شدن صف‌های آنان خصوصاً در یکشنبه‌های اعتراضی را مشاهده کردیم. نکتۀ قابل‌توجه در این حرکت‌های اعتراضی شعارها و پلاکاردهایی بودند با مضمون مخالفت با مصوبه‌هایی از قبیل لایحۀ هفتم توسعه، اعتراض ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, اجتماعی, استبداد, اعتراضات اجتماعی, امپریالیسم, امنیتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, فقر, کارگری, معلمان, معیشت

ابتلای ۱۱۸ نفر از کادر مراکز درمانی تامین اجتماعی هرمزگان به کرونا

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: تاکنون ۱۱۸ نفر از کادر مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و از چرخه ارائه درمان خارج و کار آنها به دیگر کارکنان محول شده ‌است که این امر فشار کاری بیشتری به آنها وارد می‌کند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «مریم امیری» اظهار داشت: بیش از ۵۲۷ بیمار مشکوک یا قطعی نیز در این بازه زمانی در بیمارستان خلیج‌فارس خدمات درمانی بستری دریافت کرده‌اند که از این تعداد بیمار، بیش از ۳۸۹ بیمار بصورت عادی و پس از بهبودی از بیمارستان خلیج‌فارس ترخیص شده و تعداد ۳۱ بیمار نیز با رضایت شخصی ترخیص شده‌اند و ۲۹ بیمار نیز به سایز مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

 

امیری به تعداد کادر درمانی مبتلا شده به کووید۱۹ استان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۸نفر از کادر مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و از چرخه ارائه درمان خارج و کار آنها به دیگر کارکنان محول شده ‌است که این امر فشار کاری بیشتری به آنها وارد می‌کند.

 

وی اظهار داشت: با افزایش فشار کاری بر کادر درمانی استان، امکان ابتلای این افراد نیز بیشتر می‌شود و نیاز است مردم همکاری بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

 

امیری گفت: عده معدودی باور غلطی دارند که برخی گروه‌ها از این بیماری مصون هستند که این موضوع کاملا رد شده و همه افراد جامعه در معرض ابتلا به این بیمای قرار دارند به همین دلیل مردم سعی کنند با خود مراقبتی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ جلوگیری نمایند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: گروه‌هایی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماران قلبی و حتی مادران باردار بیشتر در گروه پر خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و باید پروتکل‌های بهداشتی را به منظور حفظ سلامتی و حتی جان خود کاملا رعایت نمایند.

 

در ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند.

 

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

 

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۲۵ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: تا کنون دو میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

با ابتلای بیش از ۶۰ هزار نفر در یک روز؛ آمریکا دوباره تعطیل شد

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: به علت تشدید همه‌گیری ویروس کرونا، آمریکا بار دیگر تعطیل شد؛ نشانه‌ای دیگر از سوء مدیریت دولت ترامپ که هنوز ادامه دارد.

ادامه

اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر

نابودی زمین‌هایی کشاورزی خوزستان با انتقال آب/ این طرح ضدحیات بشری است

نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس ضمن تشریح دلایل مخالفت خود با طرح انتقال آب سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی گفت: این طرح نه منطقی است، نه استدلال علمی و کارشناسی دارد و نه در آن به مسائل زیست محیطی توجه شده از همین رو اجازه این انتقال را نخواهیم داد.   سید ... نابودی زمین‌هایی کشاورزی خوزستان با انتقال آب/ این طرح ضدحیات بشری است

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو

سیل‌زدگان در انتظار جبران خسارت‌؛ شماره حساب گرفتند اما ریالی به حساب کشاورزان نریختند

دبیر نظام صنفی کشاورزی چابهار با بیان اینکه هنوز خسارت‌هایی که سیل به کشاورزان متحمل کرد، جبران نشده است، خواستار پیگیری این موضوع از طرف نمایندگان مجلس شد.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, دهقانی