خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

آمریکا به نقض حاکمیت عراق متهم شد

«برهم صالح»، رییس جمهوری عراق بمباران چندین منطقه از جمله فرودگاه در حال ساخت کربلا توسط نیروهای آمریکایی را نقض حاکمیت ملی کشورش دانست.

 

صالح در بیانیه ای که السومریه نیوز منتشر کرده نوشته است که ریاست جمهوری عراق بمباران چندین منطقه از جمله فرودگاه در حال ساخت کربلا توسط نیروهای خارجی که منجر به شهادت و زخمی شدن نیروهای امنیتی و شهروندان غیر نظامی عراق شد را محکوم و آن را نقض حاکمیت ملی می‌داند.

 

وی همچنین از جامعه بین‌الملل خواستار حمایت از عراق و احترام به حاکمیت و تصمیم ملی و استقلال این کشور شد.

 

رئیس جمهور عراق بار دیگر تاکید کرد که رسیدگی به اوضاع امنیتی از طریق حمایت از دولت عراق در انجام وظایف و ارتقای توان خود در اجرای قانون و حمایت از حاکمیت و جلوگیری از تبدیل شدن خاک آن به میدان جنگ نیابتی به دست می‌آید.

 

برهم صالح گفت که نقض های مکرری که دولت در معرض آن قرار می‌گیرد، تضعیف سیستماتیک قدرت و توانایی آن همراه با مرحله‌ای که در آن عراق با چالش‌های گسترده و بی‌سابقه نظیر سیاسی، اقتصادی، امنیتی، مالی و بهداشتی روبه رو بوده خطرناک است.

 

وی تاکید کرد: اگر این خطرات ادامه یابد باعث می‌شود که عراق به وضعیت بی‌دولتی دچار و به هرج ومرج کشیده شود، به ویژه آنکه با وجود نشانه‌هایی از تلاش گروه داعش برای انجام اقدام‌های تروریستی بیشتر همراه است.

 

رئیس جمهور عراق در ادامه گفت که این لحظه تاریخی نیازمند انسجام ملی و وحدت صفوف پیرامون پروژه ملی متمرکز بر کشور دارای حاکمیت و تصمیم مستقل و جلوگیری از تبدیل عراق به میدان دیگران و تمرکز بر حمایت و تکمیل پیروزی بر تروریسم است.

 

وی از جامعه بین‌الملل خواست تا عراق را در این تلاش و احترام به حاکمیت و تصمیم ملی مستقل حمایت کنند.

 

پلیس بابل عراق: ۱۵ نیروی امنیتی در حمله آمریکا کشته یا زخمی شدند

 

فرماندهی پلیس بابل امروز (جمعه) از کشته و زخمی‌شدن ۱۵ عضو پلیس در اثر بمباران آمریکا در منطقه «جرف النصر» این استان خبر داد.

 

فرماندهی پلیس بابل در بیانیه‌ای که خبرگزاری الاخباریه منتشر کرده نوشت که جنگنده‌های آمریکایی پاسگاه‌ها و مقرهای ستاد بسیج مردمی، ارتش و نیروهای ضربتی عراق در منطقه جرف النصر را در نخستین ساعت بامداد امروز بمباران کردند. این حملات شامل مناطق مرکزی، السعیدات و بهبهانی بود.

 

در این بیانیه آمده است که در این حمله‌ها سه نفر از اعضای ارتش عراق به شهادت رسیدند و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

 

فرماندهی پلیس بابل اعلام کرد که هنوز از سرنوشت دو همکار دیگر پلیس تا این لحظه که سقف پاسگاه آنها به دلیل بمباران تخریب شده اطلاعی در دست نیست.

 

به گزارش پایگاه خبری “آفاق”، یکی از این افراد کشته شده، از کارمندان غیر نظامی فرودگاه درحال احداث کربلا بود که در تجاوز هوایی جنگنده‌های آمریکایی جان باخته است.

 

همچنین در این حملات ۲ نیروی پلیس استان بابل نیز کشته شده‌اند.

 

هفت مجروحان این تجاوز هوایی نیز شامل سه نیروی الحشد الشعبی، دو نیروی ارتش و دو نیروی وابسته به وزارت کشور عراق هستند.

 

ستاد رسانه‌ای اطلاعاتی عراق بامداد جمعه در بیانیه‌ای با تأیید حملات جنگنده‌های آمریکا اعلام کرد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی، هنگ‌های اضطراری و کماندوهای لشکر ۱۹ ارتش عراق را هدف تجاوز هوایی ایالات متحده قرار گرفته است.

 

وزارت دفاع آمریکا بامداد روز جمعه نیز اعلام کرد که پنج مقر تسلیحاتی شبه نظامیان شیعه عراق هدف عملیات نظامی قرار گرفته است.

 

بدنبال تجاوز هوایی آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در مناطق مختلف عراق، نیروهای امنیتی عراقی به صورت گسترده در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و در برخی از استان‌هایی که حملات ایالات متحده صورت گرفته است، مستقر شدند.

 

شبکه المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در آسمان “خان النخیله” منطقه واقع میان کربلا و نجف واقع در جنوب عراق در حال پرواز هستند.

 

المیادین همچنین گزارش داد که حملات آمریکایی‌ها مقر فرماندهی عملیات الجزیره، الطبابه” والفارسیه در “جرف النصر” را هدف قرار داده است.

 

حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت که در جریان آن چهار نظامی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

“حمله تلافی‌جویانه” آمریکا به مواضع ایران در سوریه

خبرگزاری آناتولی می‌گوید جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا “سه موضع نظامی متعلق به ایران” در سوریه را بمباران کردند. ظاهرا این اقدام در واکنش به پرتاب موشک به یک پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف در عراق انجام شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق