واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

نیویورک تایمز: نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خط مقدم جنگ اوکراین حضور دارند

با وجود تکذیب های واشنگتن، یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که کهنه سربازان عملیات ویژه آمریکا بی سر و صدا وارد اوکراین شده اند و در خط مقدم نبرد حضور دارند، امری که ممکن است ایالات متحده را درگیر فاجعه ای شبیه جنگ ویتنام کند.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا نگران است اعزام نظامیان به اوکراین، جرقه جنگ هسته‌ای را روشن کند، پس به جای آن، برای کی‌یف سلاح ارسال کرده است و همچنین شمار اندکی از کهنه سربازان به طور مخفیانه در خاک اوکراین شروع به همکاری با ارتش محلی این کشور کرده‌اند.

 

این وضعیت در ویتنام جنوبی در سال ۱۹۶۱ برقرار بود، چند سال قبل از مداخله تمام عیار نظامی آمریکا در این کشور، زمانی که حضور آمریکایی‌ها به یک گروه مستشاری نظامی محدود  بود.

 

وضعیت امروز اوکراین نیز همین است. با شروع یک درگیری خونین، تیم‌های کوچکی از کهنه سربازان عملیات ویژه آمریکا سرگرم آموزش نظامیان اوکراینی در نزدیکی خطوط مقدم هستند و در مواردی به برنامه‌ریزی ماموریت‌های رزمی کمک می‌کنند.

 

اگرچه تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد، در ویتنام، مربیان، نیروهای تحت کنترل پنتاگون بودند.

 

در اوکراین جایی که آمریکا از اعزام نیرو خودداری کرده است، این مربیان، داوطلبان غیرنظامی هستند که کاملا تحت اختیار خود عمل می‌کنند.

 

اینکه آیا این نوع جدید از حمایت نظامی عاقلانه است یا نه، جای بحث دارد. برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که حضور داوطلبان آمریکایی می‌تواند به نوعی مصیبت فاجعه باری که آمریکا را درگیر تشدید تنش از نوع ویتنام کرد، کند.

 

روسیه می‌گوید نیروهای داوطلب را مزدور تلقی می‌کند و در صورت بازداشت، ممکن است اعدامشان می‌کند.

 

ایالات متحده، آمریکایی‌ها را از مشارکت در درگیری اوکراین برحذر داشته است. واشنگتن ۱۵۰ مربی نظامی را قبل از آغاز جنگ اوکراین از این کشور خارج کرد و اکنون به شماری از کماندوها از دیگر کشورهای عضو ناتو برای هماهنگی جریان انتقال سلاح به اوکراین اتکا دارد.

 

اما نیروهای داوطلب این ایده را که ممکن است مسبب جنگی بزرگتر شوند، رد می‌‌کنند و می‌گویند درجهت جلوگیری از آن با آموزش به نیروهای اوکراینی برای مقاومت بهتر در برابر روس‌ها تلاش می‌کنند.

 

به هر حال، آمریکایی‌ها در اوکراین هستند و شمار نامشخصی در خطوط مقدم می‌جنگند.

 

برخی نیز در تیم‌های تخلیه مجروحان و همچنین به عنوان متخصصان خنثی سازی بمب، کارشناسان لجستیکی و مربیان فعالیت می‌کنند.

 

از زمان آغاز جنگ اوکراین، دستکم ۲۱ آمریکایی زخمی شده‌اند. دو نفر نیز کشته شده، دو تن بازداشت شده و یک نفر حین عملیات مفقود شده است.

 

وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به هیچ یک از این گروه‌ها وابسته نیست. وزارت مزبور به شهروندان آمریکایی توصیه کرد به اوکراین سفر نکنند و این کشور را فورا ترک کنند.

نشنال‌اینترست: راهبرد کلان آمریکا پنهان کردن افول است

یک نشریه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به شکست‌های راهبردی ایالات متحده در عرصه‌های مختلف جهانی، از جمله عرصه نظامی، تجاری و صنعتی نوشته راهبرد کلان آمریکا در حال حاضر پنهان کردن افول خود است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسیا, افریقا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, اوکراین, برزیل, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, ژاپن, سوریه, شرق آسیا, صربستان, عراق, کانادا, کره جنوبی, گرجستان, لیبی, مکزیک, ناتو, نیوزلند, ویتنام

پاتروشف: تصمیم ناتو برای اعلام روسیه به عنوان “دشمن”، امنیت اروپا را متزلزل می‌کند

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه تاکید کرد، تصمیم ناتو برای اعلام روسیه به عنوان یک “دشمن” تنش‌ها را افزایش می‌دهد، امنیت در اروپا را بی‌ثبات می‌کند و با قانون همکاری ناتو-روسیه مغایرت دارد.

ادامه

اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

واشنگتن پست؛ نگرانی آمریکا از افزایش روزافزون ناامنی نیروهایش در خاورمیانه

روزنامه واشنگتن پست از نگرانی آمریکا نسبت به افزایش روزافزون اقدامات تحریک‌آمیز و نا امن مسکو علیه نیروهایش در خاور میانه خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, گزارش

گزارش وزیر دفاع روسیه به پوتین درمورد تصرف کامل لوگانسک

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور به رئیس جمهوری در مورد تصرف کامل جمهوری خلق لوگانسک گزارش داده است.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک