رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

ایران دو نفتکش یونانی را در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف کرد

وزارت خارجه یونان طی اعتراضی رسمی اقدام ایران به توقیف نفتکش‌های این کشور را «دزدی دریایی» توصیف و محکوم کرد. بنا به گفته این وزارتخانه نیروهای ایرانی هنگام به کنترل گرفتن این دو نفتکش علیه خدمه آنها دست به خشونت زده‌اند

 

به گزارش العربیه؛ ایران پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران در واکنش به مصادره محموله نفتی ایرانی از سوی آمریکا در آب‌های یونان، به توقیف و مصادره دو نفتکش یونان که در آب‌های بین‌المللی خلیج(فارس) در حال دریانوردی بودند، اقدام کرد.

 

وب‌سایت «لوید لیست» که اخبار حمل نقل دریایی را رصد می‌کند جمعه ۶ خرداد از توقیف دو نفتکش حامل پرچم یونان در آب‌های بین‌المللی منطقه خلیج(فارس) توسط ایران خبر داد.

 

بنا به گزارش‌ این وب‌سایت نیروهای ایرانی پس از استیلا بر عرشه این دو نفتکش آنها را به سوی آب‌های ساحلی ایران هدایت کردند.

 

سپاه پاسداران ایران پس از توقیف دو نفتکش یونانی در آب‌های بین‌المللی خلیج(فارس) و مجبور کردن آنها به حرکت به سوی سواحل ایران، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که این اقدام را در واکنش به توقیف نفتکش حامل نفت ایران که پیش‌تر در آب‌های یونان توقیف و نفت آن از سوی آمریکا تخلیه و مصادره شده، انجام داده است.

 

همزمان با آن رسانه‌های ایران اعلام کردند که «ایران ۲ نفتکش متعلق به یونان و پرچمدار یونان را به تلافی توقیف نفت ایران که قبلا توسط مقامات ایالات متحده در خارج از یونان توقیف شده بود، توقیف کرد.»

 

در رسانه‌های ایران نام این دو نفتکش یونانی توقیف شده «Prudent Warrior» و «Delta Poseidon» اعلام شده است.

 

از سویی وزارت خارجه یونان طی اعتراضی رسمی اقدام ایران به توقیف نفتکش‌های این کشور را «دزدی دریایی» توصیف کرده و به شدت محکوم کرد.

 

در نامه اعتراض‌آمیز وزارت خارجه یونان گفته شده که نیروهای ایرانی هنگام به کنترل گرفتن این دو نفتکش علیه خدمه آنها دست به خشونت زده‌اند.

 

وب‌سایت «تانکر تراکرز» که حرکت نفتکش‌ها را رصد می‌کند نیز درباره این حادثه اعلام کرد که نفتکش‌های یونانی که توسط ایران توقیف شده‌اند، نفت عراق و قطر را حمل می‌کردند.

 

ساعاتی پیش از وقوع این حادثه «رویترز» گزارش داد که ایران به اقدامات تلافی‌جویانه علیه یونان تهدید کرده است.

 

ایران چهارشنبه چهارم خرداد در واکنش به توقیف نفتکش روسی حامل نفت قاچاقی ایران در آب‌های یونان و تخلیه محموله آن توسط آمریکا، کاردار سفارت یونان در تهران را احضار کرده و خواستار آن شد تا این نفتکش توقیف شده فورا آزاد شود.

 

وزارت خارجه ایران همچنین جمعه، کاردار سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران را در اعتراض به تخلیه محموله نفت قاچاقی آن از سوی ایالات متحده احضار کرد.

 

شایان ذکر است که مقامات یونانی تانکر روسی «لانا» که در بندر کاریستوس این کشور پهلو گرفته بود را بنا به خواست آمریکا در ۱۵ آوریل امسال توقیف کرده‌اند. پس از آن ایالات متحده محموله این نفتکش روسی که نفت قاچاق شده از ایران را جابجا می‌کرد را به نفتکش دیگری تخلیه و مصادره کرد.

لاوروف: نیروهای روس در سوریه می‌مانند/ اشغالگران آمریکایی جدایی‌طلبی را تشویق می‌کنند

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه نیروهای این کشور در سوریه تقریبا ماموریت نظامی ندارند، گفت که این نیروها بنا به درخواست دولت دمشق در سوریه حضور دارند و تعدادشان بر اساس ماموریت‌ها تعیین می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا

مسکو: اسرای اوکراینی به‌دریافت دستور برای کشتار غیرنظامیان اقرار کردند

دولت روسیه فاش کرد اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدفگیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب

سرنگونی ۹۰ پهپاد بیرقدار ترکیه توسط روسیه در اوکراین

یک مقام روس فاش کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه موفق به انهدام حدود ۹۰ فروند پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه شده‌اند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا