یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

نیروهای روسیه اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را تصرف کردند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند. در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آزادسازی اوچرتینو از نظر استراتژیک برای ارتش روسیه مهم است. این روستا در ارتفاع غالب ... یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب

سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

منابع غربی از موشک انداز روسی خبر دادند که هیج دژ یا استحکاماتی در برابرش توان پایداری ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می‌کند. این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر ... سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

ادامه

اتریش, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

کمک های اضافی غرب تنها منجر به کشته شدن بیشتر نظامیان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد و به اوکراین کمکی نخواهد کرد، زیرا اوکراین بهرحال شکست خواهد خورد. به گزارش اسپوتنیک، اولا تونندر، دانشمند علوم سیاسی نروژی در مقاله‌ای برای وب سایت Steigan نوشت که ادامه درگیری‌ها در اوکراین منجر به از دست ... غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق افریقا, غرب, گزارش, ناتو, نروژ

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مسکو: اسرای اوکراینی به‌دریافت دستور برای کشتار غیرنظامیان اقرار کردند

دولت روسیه فاش کرد اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدفگیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت این سازمان تاکید کرد که “اسرای اوکراینی اقرار کرده‌اند دستوراتی از سوی مقامات ارشد ارتش برای تیراندازی به غیرنظامیان غیرمسلح دریافت کرده‌اند.”

 

او گفت: اعترافات بسیاری از سربازان اسیر شده نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد که نشان می‌دهد دستور تیراندازی به غیرنظامیان را دریافت کرده‌اند.

 

نهم ماه آوریل، کارکنان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سفر به شهر بوچا، قتل غیرقانونی حدود ۵۰ تن را – از جمله اعدام بدون دادگاه ثبت – کردند. این هیئت همچنین بیش از ۳۰۰ مورد اتهام مبنی بر کشتن غیرنظامیان در شهرهایی که روسیه سابقا آن‌ها را تحت تصرف خود داشته، دریافت کرده است.

 

مقامات روس اما اتهام قتل غیرنظامیان را رد کرده و اوکراین را به صحنه‌سازی متهم کرده‌اند.

 

جنگ اوکراین از ۲۵ فوریه آغاز شده است که واکنش‌های تندی از سوی غرب به ویژه آمریکا را به دنبال داشته و این کشورها به اعمال تحریم‌های شدید به ویژه در عرصه اقتصادی علیه روسیه زده‌اند که به بحران غذایی در جهان منجر شده است.

 

نبنزیا همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به سوریه اشاره و تأکید کرد که «سوریه در مبارزه با تروریسم به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است اما آنچه مانع ثبات در این کشور می‌شود، اشغال بخش‌های وسیعی از اراضی سوریه توسط واشنگتن است».

 

وی آمریکا را به ادامه غارت منابع طبیعی و کشاورزی متعلق به مردم سوریه متهم کرد و گفت: واشنگتن در حال گسترش تجارت غیرقانونی غلات و نفت سوریه و قاچاق آنها به خارج از مرزها است.

شولتس در داووس: پوتین نباید در جنگ پیروز شود

صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه در آخرین روز مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که “ما نمی‌توانیم به پوتین اجازه دهیم در این جنگ پیروز شود.” حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در داووس را تحت‌الشعاع داشت.

ادامه

المان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, گزارش

«نگرانی شدید» ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن درخصوص تحرکات نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده و درخصوص تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

سرنگونی ۹۰ پهپاد بیرقدار ترکیه توسط روسیه در اوکراین

یک مقام روس فاش کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه موفق به انهدام حدود ۹۰ فروند پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه شده‌اند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا

لاگارد: روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است.  

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, فرانسه, هلند