چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

آلمان: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شاید سال‌ها طول بکشد

صدراعظم آلمان ضمن حمایت از عضویت کشورهای غرب بالکان در اتحادیه اروپا گفت با این حال عضویت اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان ضمن اعلام حمایت از عضویت کشورهای غرب بالکان در اتحادیه اروپا، پیوستن اوکراین به این اتحادیه را زمان‌بر دانست.

 

به نوشته خبرگزاری «رویتر»، شولتز در جمع قانون‌گذاران آلمانی گفت، کشورهای غرب بالکان شامل مونتنگرو، صربستان، آلبانی، مقدونیه شمالی، بوسنی و هرزگوین و کوزوو، سال‌ها درگیر طی کردن روند اصلاحات هستند.

 

صدراعظم آلمان در جلسه بوندستاگ افزود قصد دارد پیش از شرکت در جلسه اتحادیه اروپا که ماه آینده برگزار خواهد شد، به کشورهای غرب بالکان سفر کند.

 

شولتز با اشاره به تأثیرگذاری «قدرت‌های خارجی» در این منطقه از جمله روسیه گفت: «ارج گذاشتن به تعهدات ما به آن‌ها فقط مسئله اعتبار ما نیست. امروز بیش از همیشه همبستگی با آن‌ها همسو با منافع ما قرار گرفته است».

 

به نوشته خبرگزاری «ریا نووستی»، شولتز در بخش دیگری از سخنانش اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را تأیید کرد.

 

صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه درخواست اوکراین ماه آینده میلادی بررسی خواهد شد گفت: «در عین حال، ماکرون حق دارد که اشاره کرده روند پیوستن [اوکراین] مسئله و ماه و سال نیست».

 

حدود دو هفته پیش ماکرون که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد درباره اوکراین گفت: «حتی اگر با نامزدی این کشور همین فردا موافقت کنیم، همه کاملاً می‌دانیم که روند اجازه دادن به این کشور برای ملحق شدن [به اتحادیه اروپا] ممکن است چند سال یا احتمالاً چند دهه طول بکشد».

 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان شروع درگیری‌های اوکراین، حجم بسیار زیادی از تجهیزات و تسلیحات نظامی را به این کشور ارسال کرده و از سوی دیگر پنج بسته گسترده تحریمی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

 

با وجود هیزمی که اروپایی‌ها به بهانه حمایت از رژیم کی‌یف به آتش درگیری‌های اوکراین می‌ریزند، اتحادیه اروپا از سال‌ها قبل از پذیرفتن این کشور به عنوان یکی از اعضا امتناع کرده است.

 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، علاوه بر اینکه درخواست رسمی عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را تحویل داده، از ناتو نیز درخواست کرده با عضویت کی‌یف در این اتحاد نظامی ضد روسی موافقت کند.

هشدار به امریکا؛ پکن اقدامات قاطع برای حفاظت از تمامیت ارضی و منافع امنیتی خود انجام می‌دهد

مدیر کمیسیون مرکزی سیاست خارجی حزب کمونیست چین در جریان تماس تلفنی به مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که پکن اقداماتی جدی را برای حفاظت از منافع ملی و قلمروی خود در صورت دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور انجام می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

مسکو: اوکراین به بهانه‌ای برای ایجاد یک جنگ اعلام نشده علیه روسیه بدل شده است

رئیس شورای امنیت روسیه گفت، غرب از اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد یک «جنگ اعلام نشده» علیه مسکو استفاده کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ایدئولوژیک, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, غرب, فاشیسم, نئولیبرالیسم