اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

مسکو: اوکراین به بهانه‌ای برای ایجاد یک جنگ اعلام نشده علیه روسیه بدل شده است

رئیس شورای امنیت روسیه گفت، غرب از اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد یک «جنگ اعلام نشده» علیه مسکو استفاده کرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه در جلسه‌ای با هیئت مشاوره علمی این شورا گفت، «بحران ژئوپلتیک بی‌سابقه» کنونی به دلیل تخریب «معماری امنیت جهانی و نظام حقوقی بین‌المللی» توسط ائتلاف تحت رهبری غرب ایجاد شده است.

 

وی افزود، آمریکا و متحدانش به جای شرکت در گفت‌وگوهای سازنده با مسکو، به یک «توسعه نظامی-سیاسی به سوی روسیه» دست زده، از دولت اوکراین حمایت کرده و کی‌یف را به «انجام یک اقدام خشونت‌بار در شرق اوکراین» وا داشتند.

 

به گفته پاتروشف، هدف اصلی غرب فراهم کردن شرایطی برای ایجاد یک رژیم تحت کنترل غرب در روسیه است، «همانطور که پیش از این نیز در اوکراین و برخی دیگر کشورها به آزمایش گذاشته بود».

 

پاتروشف استدلال کرد که تحریم‌های فعلی و «کارزار جهانی علیه روسیه که توسط آمریکایی‌ها و دست‌نشانده‌هایشان اجرا شده ثابت می‌کند که اوکراین به بهانه‌ای برای ایجاد یک جنگ اعلام نشده علیه روسیه بدل شده است». او همچنین مدعی شد که «تهاجم» علیه روسیه یک بعد ایدئولوژیک دارد.

 

پاتروشف گفت: وضعیت عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نشان می‌دهد که نئولیبرالیسم غرب دارد در برابر چشمانمان به ایدئولوژی فاشیسم نئولیبرال تبدیل می‌شود که هدف اصلی آن نابودی کامل جهان روس است.

 

این مقام روس بیانیه سخنگوی کرملین را منعکس کرد که روز سه‌شنبه گفت، استفاده از عبارت «کشورهای غیردوست» در توصیف غرب دقیق نیست و گفت: آن‌ها کشورهای متخاصم هستند، چون کاری که می‌کنند جنگ است.

هشدار به امریکا؛ پکن اقدامات قاطع برای حفاظت از تمامیت ارضی و منافع امنیتی خود انجام می‌دهد

مدیر کمیسیون مرکزی سیاست خارجی حزب کمونیست چین در جریان تماس تلفنی به مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که پکن اقداماتی جدی را برای حفاظت از منافع ملی و قلمروی خود در صورت دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور انجام می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

با پشت سر گذاشتن اسرائیل، اوکراین به‌بزرگترین دریافت‌کننده کمک نظامی آمریکا تبدیل شده است

روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، اوکراین به بزرگترین دریافت کننده کمک نظامی از سوی آمریکا تبدیل شده و از مصر و اسرائیل پیشی گرفته است.

ادامه

اروپا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, گزارش, مصر