نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

دونتسک و لوهانسک سفرای خود را در روسیه تعیین کردند

دو جمهوری خود مختار دونتسک و لوهانسک روز جمعه سفرای خود در روسیه را تعیین کردند.

 

به گزارش فارس، بر اساس گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک سفرای فوق‌العاده خود را در روسیه مشخص کردند.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روز ۲۱فوریه گذشته استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را برسمیت شناخت و سه روز پس از آن، دستور عملیات ویژه نظامی برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس را صادر کرد.

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه گفت: بازگشت کریمه به روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، واقعیت‌های سرزمینی است که اوکراین و دیگر کشورها باید آن را بپذیرند.

 

وی که این سخنان را در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی مطرح می‌کرد، افزود: «باید به انتخاب قانونی و عاقلانه مردم و حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد احترام گذاشته شود و بر این اساس، کریمه به روسیه بازگشته و دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک نیز، به دولت‌های مستقل تبدیل شده‌اند.

 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه در سخنانی گفت:  «سیاست اتحادیه اروپا تا حد زیادی باعث آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ و تشدید آن شد و جنگ ۸ ساله اوکراین علیه ساکنان دونباس را نادیده گرفت».

 

وی همچنین افزود: «در آخر، مشخص شده است که اتحادیه اروپا دیگر سیاست خارجی یا استراتژی خاص خود را ندارد. تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که وقتی واشنگتن سوت می‌زند، در برابر آمریکا تعظیم کند».

 

پیش از این، بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اشاره به حملات موشکی روسیه به سراسر اوکراین، مدعی شد روسیه به‌دنبال کنترل کامل بر خط ساحلی دریای سیاه در اوکراین است.

 

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

جلسه شورای امنیت؛ روسیه مدارکی درباره جنایات ارتش اوکراین ارائه کرد

نماینده روسیه در شورای امنیت با ارائه مدارکی گسترده درباره جنایات اوکراینی ها اعلام کرد که اینها کلمات یا تبلیغات مسکو نیست، بلکه از جانب کسانی است که این جنایات را به چشم خود دیده‌اند.

ادامه

اوکراین, ایتالیا, بلغارستان, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, گزارش, لوگانسک

وزارت دفاع آلمان؛ برلین ۷ سامانه توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند

وزیر دفاع آلمان با اشاره به موافقت دولت این کشور جهت ارسال تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین، از تصمیم برلین برای ارسال هفت سامانه توپخانه خودکششی «هویتزر» به کی یف خبر داد.

ادامه

اسلواکی, المان, اوکراین, جهان, جهان غرب, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

چین تلاش ناتو برای توسعه جناح شرقی را “دستورالعملی برای فاجعه” توصیف کرد

معاون وزیر امور خارجه چین هشدار داد، تلاش آمریکا برای حل مسائل امنیتی اروپا از طریق توسعه ناتو می‌تواند تنها به یک فاجعه عظیم‌تر تبدیل شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, اوکراین, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو