ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

دونتسک و لوهانسک سفرای خود را در روسیه تعیین کردند

دو جمهوری خود مختار دونتسک و لوهانسک روز جمعه سفرای خود در روسیه را تعیین کردند.

 

به گزارش فارس، بر اساس گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک سفرای فوق‌العاده خود را در روسیه مشخص کردند.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روز ۲۱فوریه گذشته استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را برسمیت شناخت و سه روز پس از آن، دستور عملیات ویژه نظامی برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس را صادر کرد.

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه گفت: بازگشت کریمه به روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، واقعیت‌های سرزمینی است که اوکراین و دیگر کشورها باید آن را بپذیرند.

 

وی که این سخنان را در مصاحبه با یک روزنامه اسپانیایی مطرح می‌کرد، افزود: «باید به انتخاب قانونی و عاقلانه مردم و حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد احترام گذاشته شود و بر این اساس، کریمه به روسیه بازگشته و دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک نیز، به دولت‌های مستقل تبدیل شده‌اند.

 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه در سخنانی گفت:  «سیاست اتحادیه اروپا تا حد زیادی باعث آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ و تشدید آن شد و جنگ ۸ ساله اوکراین علیه ساکنان دونباس را نادیده گرفت».

 

وی همچنین افزود: «در آخر، مشخص شده است که اتحادیه اروپا دیگر سیاست خارجی یا استراتژی خاص خود را ندارد. تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که وقتی واشنگتن سوت می‌زند، در برابر آمریکا تعظیم کند».

 

پیش از این، بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اشاره به حملات موشکی روسیه به سراسر اوکراین، مدعی شد روسیه به‌دنبال کنترل کامل بر خط ساحلی دریای سیاه در اوکراین است.

 

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

جلسه شورای امنیت؛ روسیه مدارکی درباره جنایات ارتش اوکراین ارائه کرد

نماینده روسیه در شورای امنیت با ارائه مدارکی گسترده درباره جنایات اوکراینی ها اعلام کرد که اینها کلمات یا تبلیغات مسکو نیست، بلکه از جانب کسانی است که این جنایات را به چشم خود دیده‌اند.

ادامه

اوکراین, ایتالیا, بلغارستان, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, گزارش, لوگانسک

وزارت دفاع آلمان؛ برلین ۷ سامانه توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند

وزیر دفاع آلمان با اشاره به موافقت دولت این کشور جهت ارسال تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین، از تصمیم برلین برای ارسال هفت سامانه توپخانه خودکششی «هویتزر» به کی یف خبر داد.

ادامه

اسلواکی, المان, اوکراین, جهان, جهان غرب, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

چین تلاش ناتو برای توسعه جناح شرقی را “دستورالعملی برای فاجعه” توصیف کرد

معاون وزیر امور خارجه چین هشدار داد، تلاش آمریکا برای حل مسائل امنیتی اروپا از طریق توسعه ناتو می‌تواند تنها به یک فاجعه عظیم‌تر تبدیل شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, اوکراین, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو